Toon posts:

Oude LP's op CD zetten, hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraagje.

Ik heb een aantal LP's die ik op CD wil zetten. Nou heb ik een SB live platinum geluidskaart en offcourse een cdwriter. Hoe moet ik dit voor mekaar krijgen??

Wat voor kabeltjes/ software heb ik nodig??

Alvast bedankt :)

Verwijderd

cool edit 2000

maar beter is soundforge

alleen het nadeel is het kost heeeeeeeell veeeeellll tijd maar het resultaat is er naar

persoonlijk vind ik analoge sound mooier

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Haal ook ff de nieuwste C'T (Nederlandse versie) in de winkel. Staat toevallig net een compleet artikel in over het digitaliseren van LP's :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
De computer totaal bedoel je of de C't ??

Trouwens, ik heb ook zo'n live drive met daar op een RCA Aux-in2 aansluiting. Kan ik die ervoor gebruiken ???

En is het programma Cubasis VST (steinberg) geschikt hiervoor??

Verwijderd

ja cubasis is er geschikt voor

ik weet niet of die vst plug ins accepteert

zo ja dan kan je vst declicker gebruiken voor de hick ups

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 16:34 schreef zebir het volgende:
ja cubasis is er geschikt voor

ik weet niet of die vst plug ins accepteert

zo ja dan kan je vst declicker gebruiken voor de hick ups
you've lost me. Ik ben een erge dombo wat betreft audio bewerking (nog). daarom had ik ook zo'n SB Live gekocht. Plug ins, watisda? waar heb je die voor nodig??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
http://www.go.to/RECORD2CD

bij de weg, cooledit rulez!
zorg wel dat je die filter pluggin heb

Verwijderd

De computerteckniek, 30 pagina's over het overzetten van plaat op cd!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat cooledit is idd wel gaaf ja. Komt goed uit, want ik snap geen ene hol van dat cubasis, wat bij m'n SB zat :P

En volgens mij kan ik de RCA aux-in van m'n live drive gebruiken als line-in, toch :?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

ligt eraan... Je kan daar niet direct je draaitafel op aansluiten, het signaal is daar te zwak voor. Je kan wel de record-uitgang (tapelus) van je versterker op de line-in van je geluidskaart hangen en de draaitafel op de phono aansluiting van versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 20:49 schreef Metten het volgende:
Je kan wel de record-uitgang (tapelus) van je versterker op de line-in van je geluidskaart hangen en de draaitafel op de phono aansluiting van versterker.
pziez, zo had ik t ook gedacht :)

Verwijderd

waarom zo moeilijk doen met allemaal losse dingetjes downloaden als het al in Cool Edit Pro zit??

CoolEdit opzich is veel te mager om met SoundForge te kunnen concurreren, maar CE Pro vind ik beter.

Verwijderd

Terratec heeft zoon device dat je kunt gebruiken, line in in je geluidskaart en de line uitof hoe dat heet van je Pickup, heb hem nog niet gekocht wou eigenlijk wel eens weten of iemand hier ervaring mee heeft, je kunt hem volgens de helpdesk van terratec op iedere geluidskaart proppen die een line in en gamepoort heeft.

Iemand ervaring? Goed of negatief!

Verwijderd

Platenspeler aan versterker hangen, versterker aan geluidskaart,... en opnemen met die banaan ;)
Ik heb zelf heel mn collectie in mp3 omgezet, veel werk maar wel handig om al je platen zo van cd kan plukken
Pagina: 1