[ACCESS] Samenwerken in access

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Beste tweakers,

Ik zit nu op een project gedetacheerd waar ze nog met access werken.. Nu wil het zo zijn dat we met meerdere mensen aan de access frontend werken ook VBA en ik vraag me af of het mogelijk is om een soort version control te gebruiken zoals je gewend zou zijn onders VS of andere IDEs?

Want het is nu erg vervelend om telkens zelf te moeten bijhouden wat er veranderd is en bij elkaar te voegen van 2 personen of meer. Ik heb al met google gezocht op "how to collaborate in MS Access 2003" maar kon niet echt veel vinden

Hoop dat er hier mensen zijn die dit eens hebben gedaan en ga niet aankomen zetten met antwoorden als moet je iets anders gebruiken als access want dat is nou eenmaal geen optie...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:34
Ik weet niet in hoeverre je kunt programmeren, maar aangezien je in programming post ga ik er even van uit.

Schrijf een tussenlaag die alles samen voegt. Een soort virtuele database die het dan in 1 single mdf zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
Depress schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:32:
Ik weet niet in hoeverre je kunt programmeren, maar aangezien je in programming post ga ik er even van uit.

Schrijf een tussenlaag die alles samen voegt. Een soort virtuele database die het dan in 1 single mdf zet.
Ik ben wel degelijk een programmeur, alleen ik zit hier maar 3 maanden voor achterstallig onderhoud en heb dus geen tijd en zin om een hele tussenlaag te ontwerpen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 17:41
Bedoel je dat je je afvraagt of het mogelijk is om je VBA code etc... in iets ala SourceSafe, CVS, Subversion te gooien, zodanig dat het makkelijker is om met meerdere mensen aan dezelfde code-base te werken ?

Als alles in je Access .mdb file zit, denk ik dat dat wel eens moeilijk / onmogelijk zou kunnen zijn.

Zowiezo denk ik ook dat dit topic eerder iets is voor DevTools & Environments.
-> DTE

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 19-12-2008 19:55 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-09 08:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik ben al redelijk lang met Access bezig, en ik zou je afraden om met zijn alleen in 1 frontend te ontwikkelen. In plaats daarvan kan je beter iedereen een eigen kopie geven, en die later weer samenvoegen.

Je kan wel een complete Access database (incl code, forms, macro's etc) dumpen naar plain text, maar ik heb eigenlijk nooit geprobeerd om daarvan verschillende versies te mergen. Ik denk dat dat eigenlijk prima zou moeten kunnen werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

PushOK SVN SCC icm Access 2003 Add-in: Source Code Control.

Paar jaar geleden al wat onderzoek naar gedaan, dit was het enige bruikbare destijds.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
whoami schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:55:
Bedoel je dat je je afvraagt of het mogelijk is om je VBA code etc... in iets ala SourceSafe, CVS, Subversion te gooien, zodanig dat het makkelijker is om met meerdere mensen aan dezelfde code-base te werken ?

Als alles in je Access .mdb file zit, denk ik dat dat wel eens moeilijk / onmogelijk zou kunnen zijn.

Zowiezo denk ik ook dat dit topic eerder iets is voor DevTools & Environments.
-> DTE
Je het is voornamelijk de FE de rest is allemaal in SQL2k5

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
Boss schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 09:57:
Ik ben al redelijk lang met Access bezig, en ik zou je afraden om met zijn alleen in 1 frontend te ontwikkelen. In plaats daarvan kan je beter iedereen een eigen kopie geven, en die later weer samenvoegen.

Je kan wel een complete Access database (incl code, forms, macro's etc) dumpen naar plain text, maar ik heb eigenlijk nooit geprobeerd om daarvan verschillende versies te mergen. Ik denk dat dat eigenlijk prima zou moeten kunnen werken.
Het mergen doen we nu ook gewoon met de hand maar als je je forms aanpast en daarnaast nog meerdere files dan wordt je er echt moe van.... Soms worden het wel 10 verschillende plekken waar je dingen moet veranderen

En nog maar niet te spreken dat je toevallig beide in hetzelfde form werkt :D

Ik weet het, het hoort niet maar het is nu eenmaal niet anders... Als het aan mij had gelegen hadden ze nu allang op C#.net + MSSQL gezeten en dan lekker een win of web app

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zeg, negeer mijn suggestie eens niet? :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
kenneth schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:03:
Zeg, negeer mijn suggestie eens niet? :P
Hehe... Dat doe ik ook zeker niet... Alleen het bedrijf wil niet aan MS Visual Source Safe.. Omdat ze wat eigenwijs zijn!! Maar komt wel goed. We blijven gewoon aankloten, en dan zien we snel genoeg als het fout gaat en dan kijken hoe snel ze aan VSS willen :D

[ Voor 16% gewijzigd door jvaneijk op 23-12-2008 09:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Met die proxy van PushOK kan je dus Subversion gebruiken, zoals wij ook gedaan hebben.

Pagina: 1