• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Hallo,
ik heb een kit van 4 GB besteld op internet, 2x2GB. DDR2 @667 Mhz, 5300, precies wat sisoft zei. Ik krijg die staafjes hier thuis, ik kijk er niet naar en denk dat komt later wel, eerst met die EEE PC spelen. Nu wil ik die staafjes er bij pluggen en zie dat ze in de breedte (dus de korte kant) de helft zijn van wat er in mijn bakkie zit. Ik dacht ik probeer het en ik doe het er bij. Ik doe ze er los bij en zonder die palletjes vast te klikken want dat ging niet, ze maakte wel contact. Nu herkend Vista (en mss andere os-en) de nieuwe staafjes niet.

Is er iets dat ik kan doen of moet ik het in de prullenbak mikken?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
Kijken of je je geheugen nog kunt ruilen voor iets wat wel past..

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

als je eens goed naar de specificaties kijkt van je PC dan kan je precies zien welk type geheugen je moet gebruiken. Deze vallen terug te vinden in de handleiding van je PC ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lol, ze moeten natuurlijk wel passend zijn voor het geheugenslot. Check gewoon in de handleiding welk geheugen je moet hebben. Zie verder de FAQ over geheugen. Staan e.e.a. in uitgelegd.

Weggooien zou ik niet doen, je kan ze wellicht terug sturen (o.v.v. wet koop op afstand) of verkopen.

• GWTommy
Ik heb het bij Azerty gekocht, maar ik dacht, ik selecteer op:
- DDR2
- 4GB - 2x2GB
- 667 Mhz en op iets dat 5300 is, want dat stond bij sisoft
Toen de goedkoopste gepakt, hoe kan ik dan ruiken dat dat van die kleine is? Echt bullshit..

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

GWTommy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:49:
Toen de goedkoopste gepakt, hoe kan ik dan ruiken dat dat van die kleine is?
So-Dimm, laptop geheugen is aan de korte kant, en kan soms goedkoper zijn dan andere setjes, aanbiedings afhankelijk. Zie ook de RAM FAQ

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• GWTommy
Dus ik heb laptop geheugen gekocht? Lekker is dat :P

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als iets niet past, moet je het niet geforceerd "half erin zetten", daarmee loop je de kans dat je hardware beschadigt; met een beetje pech sloop je en je geheugen en je moederbord.

Maar misschien kun je het geheugen nog omruilen bij Azerty, wie weet zijn ze coulant ... en anders kun je het altijd nog 2e hands verkopen, met een klein verlies.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Ik kan met je summiere beschrijving niet uitmaken wat voor geheugen je nou hebt. Roep eens een exact typenummer of geef een linkje naar de productpagina van de webshop waar je het vandaan hebt. Roep daarnaast ook eerst even wat voor PC je hebt (en of je überhaupt een pc hebt, en geen laptop) want ik kan er geen wijs uit worden.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GWTommy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:55:
Dus ik heb laptop geheugen gekocht? Lekker is dat :P
Nee, juist andersom toch? SO-DIMM is juist wat je nodig hebt.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

je hebt geheugen gekocht voor een desktop , en je hebt geheugen nodig voor een laptop , dat kun je indd niet ruiken maar wel zien , dus so-dimm moet je hebben

• GWTommy
Ik heb een desktop. Op die verpakking van dat geheugen staat SO-DIMM/DIMM.

Verwijderd

Hij had geheugen nodig voor z'n Medion desktop, uit ander topic gevist. Waarom het vermeldenswaardig dat hij eerst met z'n Eee PC aan de slag ging weet ik niet, dat zorgt in ieder geval voor verwarring.
Maar er is dus SO-DIMM besteld, terwijl gewone DIMM's nodig zijn in dit geval.

Maar als je via post-order hebt besteld is er toch zo'n wet koop-op-afstand of iets dergelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 14:10 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
Dan heb je dus laptop geheugen besteld voor je desktop. Had je ook wel wat duidelijker in de TS mogen zetten, wat je precies waarin aan het zetten was:
...eerst met die EEE PC spelen. Nu wil ik die staafjes er bij pluggen...

[ Voor 62% gewijzigd door sig69 op 19-12-2008 14:10 ]

Roomba E5 te koop

• GWTommy
Ik had een EEE PC + 4 GB besteld voor mijn desktop. Dus gisteren kreeg ik alles binnen, ik heb dat geheugen op tafel gegooid en ben meteen met die laptop aan de slag gegaan en niet daar naar omgekeken. Vanmorge had ik genoeg van dat ding en ging ik naar dat geheugen kijken, blijkt het veel te klein te zijn.

edit:
oh kut das dom jullie dachten dat het voor die EEE PC was. Sorry.

[ Voor 10% gewijzigd door GWTommy op 19-12-2008 14:14 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Contact opnemen met webshop en aangeven wat er is gebeurd.
Dus dat je het verkeerde geheugen hebt besteld, en dit graag om wil ruilen voor de variant die in jouw desktop past.

Lijkt me niet al te moeilijk. Als ze niet mee willen werken heb je (helaas voor jou) op de vervelende manier geleerd alle bestellingen 3x te checken en/of je goed te informeren over een product.

Wanneer had je je bestellig gedaan? Wanneer het korter dan 7 dagen geleden was kun je zonder problemen van de koop afzien door het product op te sturen; zonder opgaaf van redenen. Ook hiervoor natuurlijk eerst mailen met de shop. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Swaptor op 19-12-2008 14:17 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1