Toon posts:

Mediaportal (windows) vs Plex (MAC)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mac fans!,

Toen ik zag dat XBMC geport werd naar de Mac was ik superblij verrast nog meer toen Plex indertijd uitkwam. Dit was namelijk het enige waarvoor ik nog Windows gebruikte in samenwerking met Mediaportal. Op veel sites heb ik intussen de voor- en nadelen van beide pakketten afgewogen en vind Plex/XBMC een van de meeste gebruikersvriendelijke pakketten die ik ooit heb gebruikt. Ik heb een mac mini duo 2 core in de woonkamer staan dat voor een htpc het beste apparaat is op het gebied van geluid/kwaliteit ontwerp).

Toch heb ik een paar problemen waar ik toe misschien toch weer neig om Windows te gaan gebruiken, misschien dat iemand mij een handje verder kan helpen:

- Ik gebruik ook Eyetv om Digitenne te bekijken d.m.v. een Firedtv ontvanger en zag dat dit niet mogelijk was met Plex (ondersteunt tv gebeuren niet). Gelukkig kan ik wel Eyetv starten d.m.v. Apple Remote d.m.v. het programmaatje Remote Buddy maar het is dus niet zoals in Mediaportal geintegreerd.
- Op gebied van DVB-S (sattv) gebruik ik ook Eyetv en ook dit is niet in Plex geimplementeerd.

Mijn idee is om dezelfde content (films/muziek/podcast/live tv etc) om meerdere computers thuis te hebben in mijn appartement. Dus zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Om overal toegang te hebben tot dezelfde data/content heb ik daarvoor een NAS aangeschaft (Synology 207+).

Het probleem is echter dat omdat live TV niet in Plex geimplenteerd is ik dus geen TV kan kijken in mijn slaapkamer (alleen woonkamer waar de Firedtv tuner staat). Met Mediaportal kan dat wel omdat dit een tv server maakt waar verschillende clients naar kunnen connecten. Echter omdat Mediaportal half niet zo makkelijk is in gebruik en erg buggy is dit dus niet een mac oplossing.

Wat raden jullie mij aan? Of hoe heeft een van jullie dit opgelost? Plex blijven gebruiken en op zoek gaan naar een manier dat mijn Mac mini 2 schermen (1 tv woonkamer en 1 lcd in slaapkamer) aan kan sturen oftewel een DVI splitter? Of toch Windows blijven gebruiken omdat Mediaportal Client/Server idee ondersteunt?

Groetjes,
Rafael

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 09:48

Nietzman

Woei!

Als ze je op het forum van Plex al niet een oplossing weten te geven lijkt het me verstandig om Plex in ieder geval for the time being maar te vergeten.

Verwijderd

er is ook nog boxee (ook xbmc variant)

ik vind de gui minder als plex ( heel dat "friends" gebeuren zou je eigenlijk uit moeten kunnen zetten )

MAAR standaard kan je wel zo alle revision 3 shows zien, South park... etc etc..

en je kan zelfs ondertitels zoeken.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
je zou (als je niet vies bent van flink wat configureren), zou je mythtv kunnen proberen, die ondersteunt wel PVR, en ook voor de mac als ik me niet vergis. Maar niet zo gelikte interface als plex of mediaportal.

Compromises are for the weak

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je geen media server (de backend) draaien op je Mini met OSX en Plex als Frontend gebruiken?

Misschien een kleine tip: in Plex 0.7.1 kun je externe programma's starten. Als je het programma sluit, zit je direct weer in Plex.

Verwijderd

Je kunt in Plex ook programma's starten, bijvoorbeeld EyeTV. Zodra je EyeTV stopt komt plex weer terug naar voren. Erg cool.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad heb ik al eens getest ja en het werkt inderdaad prima:) Oke voor de woonkamer is dus een setup met Plex en Eyetv voldoende. Ik weet niet of Eyetv ook meerdere tuners ondersteunt..dus satelliet en digitenne zoals ik met Mediaportal kan doen. Ook is mij onduidelijk hoe ik het beeld van de mac mini zowel in woonkamer als in slaapkamer kan laten zien. Mocht iemand hier iets meer over weten hoor ik dat natuurlijk graag.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-02 11:21
Draait Plex soepel op de mac bij jullie. Ik heb de laatste versie hier draaien maar hij crasht voortdurend als ik een muziek bestand wil afspelen. Film's en afleveringen gaat zonder problemen. Maar muziek niet.

Ik heb m'n muziek in geladen via de iTunes bibliotheek. Iemand tips/ervaringen hiermee?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 09:48

Nietzman

Woei!

Welke versie op wat voor machine? Er zijn op dat gebied in de laatste paar releases wel behoorlijk wat bugs geplet.

• Noxa
Nietzman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:20:
Welke versie op wat voor machine? Er zijn op dat gebied in de laatste paar releases wel behoorlijk wat bugs geplet.
iMac 24" 2.8Ghz GeForce 8800 4 GB RAM

En Plex versie 0.75. M'n database muziek staat op een externe schijf, welke via FW 800 verbonden is. Database is wel vrij fors over de 20.000 nummers.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je het ook bij de Stable?

• Noxa
Zal dat eens proberen.

edit://

Versie 0.5 is idd een stuk stabieler wat betreft de mp3's. Nu nog even kijken of ik netjes m'n films en episodes erin krijg.

Zijn er hier mensen die Plex op hun Mac Mini draaien als media center? Mijn intensie is om met de eerstvolgende upgrade van de mini er 1 aan te schaffen en hem in te zetten als media center.

[ Voor 50% gewijzigd door Noxa op 18-01-2009 17:41 ]

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 14:31

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik sta op het punt om nog snel een mac mini 2Ghz te kopen, ik wacht waarschijnlijk wel tot cebit en kijk of daar mac mini nieuws is.

Soit, ik ben nu enkele dagen met Plex bezig en het is fantastisch! Ik heb dit echt gemist van mijn modded Xbox vroeger!

Heeft iemand zijn macmini 2ghz met plex runnen in Full HD 1080p en kan de mac mini de 1080p mkv's aan?
Je hoort verschillende meningen.

sorry voor het kapen van de topic!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 16:17
Ik heb de 1.83 C2D en kan prima 1080p mkv's afspelen. Ook t2s files gaat redelijk. De audio stream hierbij geeft wel nog af en toe problemen.

Er is sindskort trouwens een NL gedeelte op het PLEX forum: http://forums.plexapp.com...48f6514c56db&showforum=39

Tierelier

Pagina: 1