Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2000] Plaatjes worden kruisjes

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:34
Informatie
Versie word: 2000 met SP3
Afbeeldingen zijn JPEG-bestanden

Probleem
Op mijn werk doet zich een vreemd probleem voor. Wanneer iemand in Word/Excel/Powerpoint plaatjes wil invoegen, tonen sommige plaatjes zich als kruisjes en andere tonen wel gewoon een plaatje.
Het invoegen gebeurd netjes via Invoegen > figuur > uit bestand.

Wanneer er een plaatje word toegevoegd dat zich echt op de computer bevind of in je eigen documenten (netwerk locatie), dan word deze gewoon ingevoegd. Maakt niet uit of je dat 1 of 20 keer doet.
Echter wanneer ik een plaatje wil invoegen dat ergens op de dataserver staat, dan gaat dit de ene keer wel goed en de andere keer niet.

Het eerste plaatje doet het vaak wel, maar ieder volgend plaatje (of dit nu dezelfde is of niet), word ingevoegd maar vertoont enkel een rood kruisje. Ook bij het afdruk voorbeeld of bij het afdrukken zelf word het niet zichtbaar. Wanneer je het document echter op stuurt naar iemand anders (niet binnen het bedrijf), dan doen ze het ineens wel.

Sluit je het document en open je het opnieuw, dan toont het zich zoals het daarvoor ook deed. Ga ik dan echter weer een plaatje invoegen dan doet de eerste het weer wel en iedere volgende het weer niet.

Zelf al gedaan:
- Gecontroleerd of de instelling bij weergave goed staan, dat staan ze. Al eens uitgezet en aangezet, maar geen verschil.
- Ik had ergens gelezen dat het kan zitten in geheugen problemen, echter een PC met 2 GB ram en enkel word open, mag volgens mij geen probleem geven.
- Verder ook gelezen dat het plaatje beschadigd kan zijn, openen en opnieuw opslaan zou kunnen helpen. Ook dit heb ik geprobeerd, gaat 1x goed en daarna wederom hetzelfde probleem.

Help? O+
Ik heb verder even echt geen idee meer waar ik het moet zoeken, heeft iemand van jullie toevallig nog een idee wat het zou kunnen zijn?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Afbeelding openen met Paint, en opslaan als andere soort afbeelding (giff, bitmap, whatever). Nogmaals invoegen en voila...

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:34
Edmin schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:57:
Afbeelding openen met Paint, en opslaan als andere soort afbeelding (giff, bitmap, whatever). Nogmaals invoegen en voila...
Reeds geprobeerd:
- openen en weer opslaan als JPEG maar met een andere bestandsnaam, dat gaat goed, maar ook de nieuwe JPEG lijkt na een tijdje niet meer te werken

Heb het ook geprobeerd om hem nu naar TIF te zetten en daarna terug naar JPEG, dan blijft ie het voor zowel de TIF als de JPEG gewoon goed doen. Ben echter benieuwd of hij dat na een tijdje ook blijft doen of dat ie dan ook weer mis gaat.

Mocht het goed gaan, blijf ik met de vraag zitten waarom het met JPEG niet goed gaat, dat moet toch gewoon werken lijkt me.
Alle opties bij resolutions had ik al, en anders heb ik ze inmiddels, geprobeerd.
- Snel opslaan / fast saves staat uit
- Vervangen met het origineel -> blijf een kruisje zien
- Openen in de picture editor -> gaat niet met de foto's die een kruisje zijn
- Ze zijn niet gelinkt, aangezien ALT+F9 geen effect heeft, ook foto selecteren en F9 heeft geen effect.

Zal de opties onder "more information" later nog proberen en laten weten wat de bevindingen zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Crazybyte op 19-12-2008 12:32 ]