Er zal gerust ergens een dergelijk relais te koop zijn, maar zoals ik al aangaf schiet je er in de praktijk waarschijnlijk niet veel mee op omdat je TV het hoogstwaarschijnlijk niet gaat ondersteunen dat je twee soorten ontvangst door elkaar heen gebruikt. Dus elke keer als je je relais omzet zal je de TV weer opnieuw moet installeren om over te stappen op het andere ontvangst type.
Automatische schakelaar zou dan het mooiste zijn natuurlijk.
Hoe zou een "automatische schakelaar" nu moeten weten wat jij voor een type signaal wil kijken? Een antenne/kabel signaal is immers een ingangssignaal voor de TV.
Technisch gezien gaat het nu eenmaal niet functioneren, vandaar dat er in de winkels ook geen kant en klare kitjes te koop zijn die doen wat jij wil.
Anders toch maar digitenne oid nemen, maar daar krijg je weer een losse tuner bij die ik dus niet wil.
Dat is niet persé nodig. De KPN brengt ook een zognaamd Digitenne Starterskit uit met daarin een smartcard, een Conax Conditional Access Module (CAM), een power inserter voor een actieve antenne en een actieve antenne voor mensen die gebruik willen maken van de DVB-T ontvanger in hun TV i.p.v. een losse DVB-T ontvanger. De smartcard gaat dan in de Conax CAM en de Conax CAM in het Common Interface (CI) slot van je TV zodat je ook de gecodeerde kanalen kan ontvangen. Als je van UPC alleen een aansluiting hebt voor analoge TV dan zou je kunnen overwegen om over te stappen op Digitenne. Dan ben je zo'n 7 euro per maand kwijt i.p.v. 16 euro bij UPC. Voor zover mij bekend heeft de KPN momenteel een probeer actie waarbij je 4 weken gratis Digitenne mag proberen voordat je een abonnement afsluit. Als het niet bevalt stuur je de boel gewoon weer terug. Helaas bestaat het probeer pakket wel uit een losse ontvanger, maar zoals gezegd kan je die natuurlijk terugsturen en daarna alsnog een Starterskit met Conax CAM nemen.
Klik hier voor meer informatie over het Digitenne Starterskit[Voor 5% gewijzigd door ArChie op 20-12-2008 17:57]