Toon posts:

Playstation 3 audio vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds kort een Acer H5350 beamer, die ik aan mijn playstation 3 gekoppeld heb via HDMI. De bemaer beschikt over een speaker, maar wordt niet gebruikt door HDMI.

nu dacht ik slim te zijn door gebruik te maken van mijn stereo installatie op de audio aansluiting op de beamer zelf, dit werk natuurlijk niet. 8)7

zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen om er voor te zorgen dat ik én op mijn beamer kan gamen en het geluid van mijn playstation 3 uit kan sturen met de Optische uitgang?

ik heb zelf al zitten zoeken, maar ik kan geen oplossing vinden. Is een speakerset met een optische ingang voldoende (met een optische kabel ertussen) of heb je nog meer nodig?

alvast bedankt! :)

hieronder de I/O specs van de beamer

Analog RGB/Component Video (D–sub) x 1, Composite Video (RCA) x 1, S–Video (Mini DIN) x1, Component (3 RCA) x 1, HDMI (Video, HDCP) x 1, PC Audio (Stereo mini jack) x 1, USB (Type B ) x 1

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Je hebt wel een versterker/receiver met digitale ingang? Dan kan je toch gewoon de PS3 op die manier aansluiten en kiezen voor de betreffende audio-output?! Video gaat dan gewoon via HDMI naar de beamer en audio via optical-out naar je versterker.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stereoset uit de jaren '90 met alleen AUX :)

ik heb in de tussentijd de 5.1 speakers Z-5500 besteld van Logitech, dit wilde ik al een hele tijd doen,
maar een versterker/receiver is dus ook een aanrader?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 12:28 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Met alleen AUX ga je maximaal stereo geluid hebben ja.

Een versterker/receiver met HDMI/optische ingang gaat "nogal" wat verschil maken (mits je okay speakers hebt) ja! Een leuke film/spel met surround geluid geeft toch een wat heftigere ervaring hè. Maar probeer het eerst gewoon met je nieuwe aanschaf. Bijkopen kan altijd nog ;)

Nickname does not reflect reality

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zou dan gewoon je PS3 via HDMI aansluiten op je beamer en dan een optische kabel naar je z-5500 laten lopen. Zo ben ik het ook van plan met mijn PS3 die morgen binnenkomt.
Laat ff weten of het dan werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:34:
Ik zou dan gewoon je PS3 via HDMI aansluiten op je beamer en dan een optische kabel naar je z-5500 laten lopen. Zo ben ik het ook van plan met mijn PS3 die morgen binnenkomt.
Laat ff weten of het dan werkt :)
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:33:
Met alleen AUX ga je maximaal stereo geluid hebben ja.

Een versterker/receiver met HDMI/optische ingang gaat "nogal" wat verschil maken (mits je okay speakers hebt) ja! Een leuke film/spel met surround geluid geeft toch een wat heftigere ervaring hè. Maar probeer het eerst gewoon met je nieuwe aanschaf. Bijkopen kan altijd nog ;)
Klopt helemaal!

ik wacht vol spanning op de levering van mijn Z - 5500 een foto zal ik plaatsen als ik mn kamer veranderd heb (en tijdens de bouw). De hele middag (in de baas zn tijd) al plannen aan het ontwikkelen om de herbouw van mijn kamer uit te voeren.

en bedankt voor jullie advies!

ben heel erg benieuwd in ieder geval!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:14

Aight!

'A toy robot...'

Misschien een rare vraag maar heb je bij de PS3 XMB ook bij de Audio ingesteld waar hij de audio vandaan moet halen?HDMI of Optisch?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik daar ingesteld, HDMI wordt niet geaccepteerd. maar nu met mijn Z 5500 setje werkt het prima :) Z 5500 + Acer H5350 (HD beamer) + Playstation 3 is hemels :)
Pagina: 1