Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansprakelijkheid ISP bij foutieve gegevens

Pagina: 1
Acties:

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Topicstarter
In september van dit jaar hebben wij als bedrijf te maken gehad met een stroomstoring door Eneco. Deze stroomstoring heeft er voor gezorgd dat ons ADSL modem de geest heeft gegeven. Aangezien vervanging dan onder de eigen verantwoordelijkheid valt hebben wij een nieuw modem aangeschaft.

Vanaf daar ging het fout. De business DSL aansluiting van XS4ALL die wij hadden was eerder een Demon aansluiting en is door XS4ALL overgenomen. Daarbij hebben ze administratief echter niet alles goed overgenomen.

Toen ik de verbinding met het nieuwe modem wilde herstellen bleken er geen recente papieren te zijn met de juiste verbindingsgegevens daar de aanwezige papieren nog van Demon internet waren en deze gegevens dus niet leidden tot een werkende verbinding.

Er werd contact gezocht met XS4ALL om de juiste gegevens te krijgen. Er is in totaal minstens 10 keer met XS4ALL gebeld doordat de gegevens die wij kregen niet de juiste waren. De verbinding kregen we dus niet meer aan de praat. Reden was dat aansluiting oorspronkelijk BB-net was en daarmee RFC 1483. De medewerkers van XS4ALL bleven echter stug volhouden dat het PPPoA moest zijn en gaven dus ook daar de gegevens van door. Het heeft uiteindelijk nooit meer gewerkt, we zijn overgestapt op een andere verbinding die toevalig wel al was aangevraagd en niet lang erna is opgeleverd. De nieuwe verbinding is ook een XS4ALL verbinding maar geen business DSL via ISDN meer maar een normale ADSL aansluiting op een analoge lijn.

Mijn vraag is nu hoe het zit met de aansprakelijkheid van XS4ALL. Zij wijzen in een reactie op mijn eerste brief hierover alle aansprakelijkheid af. Echter, ik stel ze pas aansprakelijk vanaf het moment dat het nieuwe modem aangeschaft was en XS4ALL niet de juiste gegevens kon verstrekken. Is hiervoor wettelijk iets geregeld, want het gaat hier om een grove fout in hun administratie en niet over het technisch niet functioneren van de verbinding. Enkel kon er niet worden ingelogt op het netwerk door in mijn ogen nalatigheid van XS4ALL.

Wie weet hier meer over ???

[ Voor 3% gewijzigd door elinsen op 19-12-2008 10:55 ]

E.P.M. Linsen

Verwijderd

RFC 1483 heeft zover ik weet toch geen gegevens nodig? Dit stel je toch gewoon in op je modem en als je signaal hebt op je lijn dan doet hij het gewoon toch? PPPoA heeft inloggegevens nodig wat dat is hetzelfde als de "normale" DSL lijntjes..
Of haal ik nu een ander protocol door elkaar?

Wettelijk is er niet veel geregeld. Meer is er geregeld via het contract wat jullie moeten hebben. Daar staat in wat er geregeld is mbt storingen en modem wissel.. Misschien handig die eens door te lezen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De settings staan gewoon online:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/overige_modems/

Dit zijn alle gegevens die je nodigt hebt..

Heeft er iemand met verstand van zaken naar dat modem gekeken? Of hebben jullie zelf wat lopen proberen? Ik heb dergelijke verbindingen al vaker ingesteld en ik heb er nog nooit langer dan een kwartier over gedaan (het wil nog wel eens wat langer duren eer je daadwerkelijk verbinding hebt, maar ook dat staat op de site uitgelegd).

Ik denk niet dat je XS4all hiervoor aansprakelijk kunt stellen. Heb je gebeld met de consumenten of zakelijke helpdesk?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hadden jullie zelf niet de juiste gegevens opgeslagen, dwz de informatie die je eerder had gekregen van Demon? Is er iemand langsgeweest om ernaar te kijken, of is het allemaal telefonisch contact geweest? Indien het laatste, dan kan ik me goed voorstellen dat ze de verantwoordelijkheid afwijzen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.