C++, Vista 64bit en een Database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
Beste mede Tweakers,

..is dit een 'fatale' combinatie?

Ik probeer een database te koppelen in C#, in volledige Visual Studio (2008) versie geeft hij een error en de expres editie krijg ik geen error maar laat hij in het formulier geen records zien. :/

Voor mijn lessen Software Engineering ik heb het werkend nodig. Ik heb even gegoogled, toch besloten om hier eerst een topic te plaatsten omdat bij Google eerst door alle tutorial heen moet. Iemand een idee ( _/-\o_ ) en/of ervaring?

SQL statements werken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ODBC driver geprobeerd?

en denk screenshot van de foutmelding zou ook wel eens handig kunnen zijn, nu moeten mensen in een beslagen bol kijken, en dat kijkt zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 17:09
Peran schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:36:
Beste mede Tweakers,

..is dit een 'fatale' combinatie?

Ik probeer een database te koppelen in C#, in volledige Visual Studio (2008) versie geeft hij een error en de expres editie krijg ik geen error maar laat hij in het formulier geen records zien. :/

Voor mijn lessen Software Engineering ik heb het werkend nodig. Ik heb even gegoogled, toch besloten om hier eerst een topic te plaatsten omdat bij Google eerst door alle tutorial heen moet. Iemand een idee ( _/-\o_ ) en/of ervaring?

SQL statements werken ook niet.
Gaat het nu over C++ of over C# ?
Welke error / exceptie krijg je ?
Die tutorials volgen is misschien geen slecht idee .... Ben je zeker dat het niet aan je eigen code ligt ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als het ODBC is en je ontwikkelt op een 64bits systeem dan moet je bij Visual Studio aangeven dat hij er een 32bits applicatie van moet maken. ODBC werkt namelijk nog niet voor 64bits, of er moet al een 64bits library voor zijn.

Ik had laatst hetzelfde probleem i.c.m. met een Access database toen ik ontwikkelde met VS2008 op Vista. In je project properties kan je dat veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Spiral op 19-12-2008 11:18 . Reden: Vista ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Je hebt toch een aparte 64bit ODBC gegevensbronbeheer? Ik ben dat in ieder geval bij een klant van ons tegen gekomen (maar dat was geen vista maar een server edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat voor een database?

MSSQL: Maak via SQL Management Studio een database aan, en daar kan je in VS.NET dan tegen programmeren.

Ook SP1 voor VS.NET installeren he :)

In VS.NET bij een project een nieuwe db toevoegen gaat niet op 64bit, dat is een bekende bug, ziehier voor informatie: https://connect.microsoft...ck.aspx?FeedbackID=361718

[ Voor 45% gewijzigd door Snake op 19-12-2008 18:01 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1