• s_dasia
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01-2025
Asus is op de markt met een nieuw werkstationbord de P6T6 WS Revolution, op zich is dit het bord waar ik op gewacht heb, eindelijk een bord waar ze volledig op PCI-E zijn overgestapt.

Dit bord heeft 6 PCI-E sloten, maar ja, dan ga je de specs lezen....

Het zijn allemaal 16x sloten maar dan...

2xPCI-E (16x of 8x)
1x PCI-E 16x
2x PCI-E (8x)
1x PCI-E (4x)

triple SLI is mogelijk maar alleen als je 2 sloten leeg laat, dus heb je ipv 6 sloten nog maar 4 over, dat schiet lekker op als je van plan bent om een systeem te bouwen met 3 sli, pci-e sound en pci-e SAS Raid controller. eeuh dat gaat dus niet....

Dus, mijn zoektocht is nog niet ten einde, weet iemand nog een ander leuk bord zonder PCI....

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:18

M2M

medicijnman

het komt er gewoon op neer dat je geen triple SLI kunt halen (16*3=48 channels) en daarbovenop nog wat extra PCI-E kanalen. Dat is gewoon te veel bandbreedte die toch niet gebruikt gaat worden. Hoog pimp gehalte, maar verder redelijk nutteloos. (tenzij je mij bewijs kunt leveren dat er een significante extra performance uit triple SLI gehaald kan worden, op 16*3 tenopzichte van 16+2x8)

Mijn advies: neem een P6T Deluxe. Doe triple SLI, waterkoeling (single slot) en hang aan die 4x je raid kaartje. Neem een standaard PCI geluidskaart (performance van geluidskaarten op PCI-E is nihil ten opzichte van een standaard PCI geluidskaart en doe je voordeel met de extra duiten die je bespaard omdat je geen workstationbord aanschaft.

edit: waarom wil je trouwens van PCI af?

-_-

• s_dasia
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01-2025
om dezelfde reden waarom we ooit van isa af zijn gestapt, vooruitgang....;-).

Je hebt gelijk, triple SLI is overkill. Maar het punt hier was eigenlijk dat Asus een bord levert, dat maar voor 2/3 te gebruiken is mits je de volledige functionaliteit wilt gebruiken.. Dan mag wat mij betreft ook de prijs met 1/3 omlaag ;-).
Daarom is het altijd goed om de kleine lettertjes bij een product te lezen ;-)

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
dat is toch standaard, dat je altijd een paar poorten kwijt bent?
als sinds de isa tijd? zeker als je sommige kaarten "ondersteboven" moet
hangen.

het zou eventueel wel kunnen, met een grote, dan wel gemodde kast en wat flexibele risersloten
misschien?

Compromises are for the weak