[Mobo/CPU/Mem] PC boot direct bij spanning, zonder beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb vandaag mijn verouderde systeem geupgrade met de volgende (tweedehands, met 1 jr garantie) set:
Core2Duo E6750 S775
Asus P5K
Geil 2 x 1GB DDR2 800
Sapphire HD3870 PCIe

Sinds ik de boel netjes geinstalleerd heb (alles ging meteen goed/netjes) heb ik het volgende grote probleem:
Zodra ik spanning inplug start alles na 5 seconden. Alle fans draaien, LEDjes branden allemaal, maar ik hoor niets en zie niets. Als ik het geheugen eruit haal hoor ik de geheugenpiepjes wel.
Ik heb al geprobeerd alles te ontkoppelen behalve genoemde onderdelen, ook alle frontstekkertjes, maar het probleem blijft zich voordoen. Ook heb ik het geheugen en de videokaart al verwisseld, maar nee :'(
Ik krijg de PC niet audieel/visueel, en hij blijft na 5 seconden aanspringen op spanning. |:(

Wat raden jullie me aan, en wat zal dit zijn? Toch het mobo op karton plaatsen (sluiting?) of even de CMOS clearen door batterij te removen en jumper te setten (2ehands)?
Bedenk bij elke oplossing dat de PC dus op spanning meteen aangaat (na 5 sec)!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05 19:08

jmk

de pc mag pas aangaan na het indrukken van de powerknop in de kast.
die powerknop is verbonden met een stekkertje naar het mobo toe.
(samen met 4 andere stekkertjes op dezelfde plaats)

controleer die eens.

Yippie kayak, other buckets!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Als het systeem niet meer boot is het kwestie van onderdelen testen om te kijken welke het probleem geeft.
Wat raden jullie me aan, en wat zal dit zijn? Toch het mobo op karton plaatsen (sluiting?) of even de CMOS clearen door batterij te removen en jumper te setten (2ehands)?
Dit zijn bijvoorbeeld dingen die je gewoon zelf kunt proberen, voordat je een topic opent.

Dit topic gaat op slot omdat ik deze inzet mis. Mocht je na het doorlopen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef hierin wel aan wat je precies hebt geprobeerd en waar je tegenaanliep.

Dit topic is gesloten.