Huidige PC verkopen of herbruiken (HTPC)

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:42
Beste Tweakers,

Ik zou graag jullie advies willen wat ik kan doen met mijn huidige pc.
De videokaart is kortgeleden stuk gegaan en gezien ik de pc nu ruim 3 jaar heb, zit ik te denken om een volledig nieuwe pc te kopen.

Zou mijn huidige pc nog wat opleveren bij verkoop? Of zou ik hem met een nieuwe, sterke videokaart kunnen gebruiken als een HTPC?
Mocht beide niet het geval zijn, zou dan bijvoorbeeld de voeding nog sterk genoeg zijn om te gebruiken voor een nieuwe pc? Heb ik dan nog wat aan overige onderdelen?

Hieronder de specs:

Moederbord: Asus A8N-SLI
Geheugen: Corsair TWINX 1024-3200C2 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Non-ECC, Kit Of 2
Voeding: Antec Voeding NeoHE Power 500 Watt
Videokaart: stuk!
Processor: Amd-athlon-64-3000+
PCU koeler: Zalman CNPS7700-ALCu Aluminium, Koper
Antec Sonata II kast

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

goedkoopste AGP videokaart erin die je kan krijgen en dat ding draait 1080p content af, mits goed afgesteld...

Wat je moet kopen hangt echt af van je eigen prioriteiten en wensen. Dat kunnen wij niet voor je beslissen.

Je systeem wat je nu hebt zal voor niet meer dan 100 euro weggaan. Kijk of je er nog tevreden mee bent. Misschien wil je iets zuinigers? Misschien wil je een kleiner iets... That's up to you

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

eh.. agp? nee, pci-e videokaart!! :) (wat je keuzemogenlijkheden vergroot, en de prijs verlaagd)

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:15:
goedkoopste AGP videokaart erin die je kan krijgen en dat ding draait 1080p content af, mits goed afgesteld...
Volgens mij lukt H264 1080p niet met een athlon 3000+...? Je kan er voor 60 euro 2e hands nog een dual core in zetten, misschien nog een SSD, dan kan hij nog een tijdje mee (sinterklaas is al geweest...), niet voor games iig. En natuurlijk 2 gb geheugen, bij meer dan 3 gb gaat de snelheid omlaag op dit moederbord.

[ Voor 8% gewijzigd door SpiceWorm op 19-12-2008 00:58 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ow, ik dacht dat het een socket 754 systeem betrof :+ met alleen nog AGP

My bad...
SpiceWorm schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:56:
[...]

Volgens mij lukt H264 1080p niet met een athlon 3000+...? Je kan er voor 60 euro 2e hands nog een dual core in zetten, misschien nog een SSD, dan kan hij nog een tijdje mee (sinterklaas is al geweest...), niet voor games iig. En natuurlijk 2 gb geheugen, bij meer dan 3 gaat de snelheid omhoog op dit moederbord.
Hangt heel erg af van welke speler je gebruikt. Mij is het wel gelukt. Het is alleen niet zaligmakend. Vraag is ook of de TS dat zoveel afspeelt. Het blijft een wat moet ik kopen topic...

[ Voor 78% gewijzigd door Hooglander1 op 19-12-2008 00:58 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Roncom
Het is niet zo zeer dat ik wil weten wat ik moet kopen. Eigenlijk is het meer wat kan ik nog met mijn huidige pc in deze tijd. Meestal verdiep ik mij pas echt in de hardware zodra ik iets nieuws ga kopen. Dat is zeg maar nu ongeveer 3 jaar geleden, dus ik heb geen idee hoe mijn pc op dit moment nog presteert tov andere HTPC's.

Even wat ik nog zou willen met deze pc:
In principe speel ik vanaf het begin (3 jaar geleden) met deze pc enkel Counterstrike source en dat loopt nog prima. Verder heb ik niet veel nieuwere games gespeeld, ook omdat dat al gauw wat lastiger werd qua prestaties.

Verder heb ik enkele maanden geleden een Samsung lcd Full HD 40" gekocht. Ik wil dus eigenlijk ook graag mijn HD content van mijn pc af kunnen spelen op mijn tv. Vandaar dat ik graag zou willen weten of dit met de huidige hardware überhaupt mogelijk is met deze pc. Want wat dat betreft kan ik ook gewoon een goedkoop videokaartje kopen en weer lekker verder gamen. Ik dacht alleen dat ik misschien voor het huidige systeem nog wat kon vangen en het verstandiger zou zijn hem nu te verkopen. Voor 100eu wat ik hierboven lees is het ook niet echt super de moeite.

Kortom, het gaat mij er dus niet om wat ik moet kopen, maar:
- Is mijn huidige pc geschikt om full hd content af te spelen (HTPC)?
- Zou ik eventueel nog wat kunnen vangen voor dit huidige systeem, mocht het niet geschikt zijn als HTPC?
- Kan ik nog wat met de huidige onderdelen (voeding), als het punt hierboven niet echt veel oplevert?

Ik ben zelf bereid om een investering te doen in een nieuwe pc. Ik zou het alleen zonde vinden als ik deze pc bij het grofvuil moet zetten, terwijl ik er nog leuke dingen mee zou kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Roncom op 19-12-2008 09:34 ]

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Roncom schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:31:
Kortom, het gaat mij er dus niet om wat ik moet kopen, maar:
- Is mijn huidige pc geschikt om full hd content af te spelen (HTPC)?
- Zou ik eventueel nog wat kunnen vangen voor dit huidige systeem, mocht het niet geschikt zijn als HTPC?
- Kan ik nog wat met de huidige onderdelen (voeding), als het punt hierboven niet echt veel oplevert?

Ik ben zelf bereid om een investering te doen in een nieuwe pc. Ik zou het alleen zonde vinden als ik deze pc bij het grofvuil moet zetten, terwijl ik er nog leuke dingen mee zou kunnen doen.
Puntje één kun je snel genoeg uitproberen. Volgens mij loopt dat niet lekker, zelf met resource friendly spelers. Of je krijgt een WMV met speciale codecs die media player only is oid.

Miss dat je er nog ongeveer 150 euro voor kan krijgen?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Met een goede videokaart maakt de processor toch niet meer uit? Ik denk dat een ATi HD4670 oid genoeg zal zijn om een 1080P film goed af te spelen.
Verder is je voeding gewoon goed, een 500W Antec. Antec is (meestal) goed.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Roncom
Ik heb besloten om mijn huidige pc nog even te behouden met een goedkoop 2e hands videokaartje en over een half jaar / jaar een compleet nieuw pc te kopen.

Nu kan ik voor 25eu een eVGA e-Geforce 7600 GS (256mb) overkopen. Is dit een redelijke prijs? Voor de 25eu lijkt het me op zich een prima kaartje en kan ik er nog wel heel even mee vooruit. Voor 35eu kan ik ook een andere nieuwe videokaart kopen, maar dan kom je op de 8400 gs en 7300 gs, die volgens Tom's hardware guide minder presteren (als ik het goed heb gezien). Voor nu even een goede keuze vwb de 7600gs?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Als je er een wat nieuwere kaart in zet, met hardware encoding, kun je 1080p films soepeltjes afspelen als je hem ooit nog als htpc wil gebruiken ;)
Pagina: 1