Ik vind in dit forum veel topics over de hitte die een ATI HD4850/4870 produceert, en tevens het feit dat, als er dan gekoeld wordt de standaard koeler nogal gehorig is. Ik heb dan ook diverse topics gelezen met allerlei koeleroplossingen, en tips om de koeler hard genoeg te laten draaien.
Nadeel van al die koeleroplossingen is echter het feit dat je garantie vervalt.
Dit, terwijl er, als ik zo naar diverse merken kijk een tal van `out of the box` stock koelers zijn.
Zo vond ik van Gigabyte de:
Radeon HD 4850 1GB OC met Zalman koeling. Typenr: GV-R485OC-1GH
Maar ook de HD 4850 1GB Passive. Typenr: GV-R485MC-1GH
En van Gainward de normale 4850 maar ook de
Gainward Radeon HD 4850 512MB GDDR3,PCI-Express 2.0, 2xDVI, "Golden Sample"
(artikelnr fabrikant 471846200-9559 ). ook deze weer met een speciale koeler.
En zo heeft ook Club3d nog kaarten met koeler die afwijken van de meer gangbare zoals die te vinden is op de Saphire (en die als lawaaierig betiteld wordt).
Vandaar mijn vraag: wie kent 1 van de bovenstaande passieve en actieve koeler opties (en heeft ze zelf) en zijn jullie tevreden over de koelercapaciteit en geluidsproduktie of hebben jullie toch gekozen voor een speciale koeleroplossing. Zijn er ook voor de 4870 al interessante out of the box oplossingen die noemenswaardig zijn?
Waarom ik dit vraag? Ik heb een stil pctje (bijna gelijk aan de basis pc van de buyerguide nov. 2008) en wil graag dat dit pctje stil blijft, ook met een 4850 of 4870 videokaart. En het zou dan ook mooi zijn als de boel nog een beetje koel blijft.
Alvast bedankt.
Nadeel van al die koeleroplossingen is echter het feit dat je garantie vervalt.
Dit, terwijl er, als ik zo naar diverse merken kijk een tal van `out of the box` stock koelers zijn.
Zo vond ik van Gigabyte de:
Radeon HD 4850 1GB OC met Zalman koeling. Typenr: GV-R485OC-1GH
Maar ook de HD 4850 1GB Passive. Typenr: GV-R485MC-1GH
En van Gainward de normale 4850 maar ook de
Gainward Radeon HD 4850 512MB GDDR3,PCI-Express 2.0, 2xDVI, "Golden Sample"
(artikelnr fabrikant 471846200-9559 ). ook deze weer met een speciale koeler.
En zo heeft ook Club3d nog kaarten met koeler die afwijken van de meer gangbare zoals die te vinden is op de Saphire (en die als lawaaierig betiteld wordt).
Vandaar mijn vraag: wie kent 1 van de bovenstaande passieve en actieve koeler opties (en heeft ze zelf) en zijn jullie tevreden over de koelercapaciteit en geluidsproduktie of hebben jullie toch gekozen voor een speciale koeleroplossing. Zijn er ook voor de 4870 al interessante out of the box oplossingen die noemenswaardig zijn?
Waarom ik dit vraag? Ik heb een stil pctje (bijna gelijk aan de basis pc van de buyerguide nov. 2008) en wil graag dat dit pctje stil blijft, ook met een 4850 of 4870 videokaart. En het zou dan ook mooi zijn als de boel nog een beetje koel blijft.
Alvast bedankt.
<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>