[python/django] bestandsnaam templates weergeven

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

Ik heb een vriend van me beloofd hem te helpen met het aanmaken/update van een aantal templates die hij in zijn Python/Django web app heeft zitten.

Probleem: een en ander is dusdanig onhandig in elkaar te zetten (met templates die meerdere lagen diep genest worden) dat het geheel totaal onoverzichtelijk is geworden.

Vraag: is er een debug waarde/functie die ik kan aanroepen om er voor te zorgen dat in de uiteindelijke output aangegeven staat welke templates er gebruikt zijn?

Heb Google en dit forum uitgeplozen, maar kom tot geen duidelijk antwoord. Daarnaast is PHP meer mijn ding, en daar pak je dit soort dingen toch net even anders aan.. :/

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Ik zou het zo snel niet weten, meestal staan de bestandsnamen wel in de include of extends tag.

Wat je wel kan doen is je templates hernoemen en kijken wat voor foutmeldingen je krijgt :*)

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Om maar een oudje uit de sloot te halen..
is het verder nog gelukt?

wat je verder ook kan doen is om de bestandsnaam handmatig in de templates te zetten (bijv op 1e regel, of in de {% block %}hier bestandsnaam{% endblock%} of {% debug %}

opnemen in je template code?

---