Outlook weigert verbinding te maken met server

Pagina: 1
Acties:

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 23:21
Ik heb van Tim427 een exchange accountje gekregen (lief he :))
Nu werkt Outlook web acces goed.

Alleen ik krijg met geen mogelijkheid connectie vanuit Outlook.
Ik vul serveradres in, ook heb ik outlook via internet ingevuld
Outlook blijft het volgende zeggen :
Aanmelden met Outlook is niet mogelijk controleer of u verbinding heeft met het netwerk of internet.
De exchange server is niet beschikbaar

We hebben al eens overal de Firewall uitgezet maar dat helpt ook niet.

Mijn telefoon met mailforexchange krijgt wel gewoon verbinding met de server en gesynct, ook over WiFi, hetzelfde waar de laptop mee verbonden is.

We zijn een beetje ten einde raad, wie heeft de oplossing

Mijn pc :

Windows XP SP3
Outlook 2003, Ook outlook 2007 heb ik geprobeerd.

Server :
Exchange 2007
Windows Server 2008 x64 SP1

I've GoT a solution

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En staat rpc over http{s}geconfigureerd ?? op de server?

Probeer anders een oplossing te vinden zoals Evolution mail in linux.
Die leest ze owa uit.

[ Voor 46% gewijzigd door LuckY op 18-12-2008 22:47 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23
Wat is de rpc/http status? (Deze kan je opvragendoor de ctrl toets in te drukken en dan rechts klikken op het Outlook icoon in de taakbalk te klikken en te kiezen voor verbingsstatus).
Hoe zit het met certificaten? Heb je die al al geimporteerd?
Werkt op diezelfde compter de webmail wel?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Evolution (of Entourage) gebruiken is natuurlijk niet direct een oplossing, ipv RPC-over-HTTP (OutlookAnywhere) ga je dan gewoon het tragere webdav gebruiken.

Ik vraag me wel af - heeft jouw 'hoster' ( :P ) wel RPC over HTTP geconfigureerd enzo? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op de exchangeserver het powershell cmd "enable-outlookanywhere" runnen inderdaad, en je moet een certificaat hebben wat vertrouwd is. Krijg je misschien in IE als je de OWA opent een melding over veiligheidsrisicos? Niet-activesync telefoons hebben soms lak aan dat requirement namelijk (brakke activesync implementaties, niks beter dan Windows Mobile daarvoor :) )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:35

tim427

Turbulence!

Uhm..

Eventjes dit: Ik heb zelf te weinig tijd (op het moment) om deze vraag te stellen... Vandaar dat roelke het doet :)

Uhm, ik heb outlook-anywhere geactiveerd... RPC-over-HTTP hoogst waarschijnlijk niet.. BTW, als met naar OWA gaat (http://mail.tim427.net/) dan krijgt men een fout dat het niet door een erkende instatie is uitgegeven...

Dat was mijn info, ik ga nu pitte omdat ik morgen weer 11 uur moet werken :(

Eventuele info hoor ik wel, dan wel niet via roelke.. Ik heb echt te weinig tijd op het moment...

Overigens gaat OWA en Outlook (in lokaal netwerk) prima...

Firewall is hetzelfde ingesteld als de lokale netwerk (ik heb een NIC voor WAN en een NIC voor LAN) en deze gaan via windows firewall, waardoor beide NIC's zelfde firewall rules hebben...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
tim427 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 02:31:
Uhm, ik heb outlook-anywhere geactiveerd... RPC-over-HTTP hoogst waarschijnlijk niet.. BTW, als met naar OWA gaat (http://mail.tim427.net/) dan krijgt men een fout dat het niet door een erkende instatie is uitgegeven...
RPC over HTTP (Exchange 2003) = Outlook Anywhere (Exchange 2007)

Als je dan op de client je rootcert installeert moet het wel gaan werken. Dat is in ieder geval een probleem waar je niet op een andere manier omheen kan werken. Dat kunnen jullie overigens ook gewoon in de handleidingen die overal te vinden zijn op internet terugvinden.

Mijn spoorwegfotografie

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:35

tim427

Turbulence!

sanfranjake schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 04:38:
[...]

RPC over HTTP (Exchange 2003) = Outlook Anywhere (Exchange 2007)

Als je dan op de client je rootcert installeert moet het wel gaan werken. Dat is in ieder geval een probleem waar je niet op een andere manier omheen kan werken. Dat kunnen jullie overigens ook gewoon in de handleidingen die overal te vinden zijn op internet terugvinden.
Kijk, ik heb het alleen aangeboden. Ik kan niet bij hem thuis kijken wat er mis is.. Dus moet hij zelf kijken wat het probleem is...

Vandaar, ik heb gewoon puur Outlook Anywhere ingesteld..

Maar we zullen zien of het aan het Certificaat ligt, want het is wel vreemd dat we geen error krijgen die zegt: Cert is niet in order..

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-12 09:59
Hier een topic voor het troubleshooten van RPC enz.. en diverse linkjes meeste werken ook voor 2007

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 23:21
De fout die ik in de TS aangaf kwam vanaf mijn laptop, deze heeft inderdaad geen certificaat ... 8)7
Maar helaas daarmee is het probleem niet opgelost.

Mijn desktop heeft wel certificaat en geeft geen certificaatfout bij OWA.
Als ik met deze inlog krijg ik venster waar ik username + password moet opgeven.
in dit venster vul ik username en password in die ik ook gebruik in OWA en druk op OK
Hierna blijft outlook vasthangen en zegt daarna microsoft exchange is niet beschikbaar
De verbindingstatus blijft hangen op verbinding maken.

Ik heb ook andere topic dat pennenlikker heeft aangedragen doorgelezen, maar eigenlijk niks gevonden dat fout stond.

I've GoT a solution

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En heb je al getroubleshoot? Met rpcping bijvoorbeeld?

Mijn spoorwegfotografie

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-12 09:59
roelke schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:11:
De fout die ik in de TS aangaf kwam vanaf mijn laptop, deze heeft inderdaad geen certificaat ... 8)7
Maar helaas daarmee is het probleem niet opgelost.

Mijn desktop heeft wel certificaat en geeft geen certificaatfout bij OWA.
Als ik met deze inlog krijg ik venster waar ik username + password moet opgeven.
in dit venster vul ik username en password in die ik ook gebruik in OWA en druk op OK
Hierna blijft outlook vasthangen en zegt daarna microsoft exchange is niet beschikbaar
De verbindingstatus blijft hangen op verbinding maken.

Ik heb ook andere topic dat pennenlikker heeft aangedragen doorgelezen, maar eigenlijk niks gevonden dat fout stond.
Als je dat topic gelezen hebt, post dan eens wat je allemaal geprobeerd heb en post de uitkomst hiervan.
Met deze foutmelding kunnen we ook weinig natuurlijk.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Pagina: 1