Partitie van NTFS naar HFS+ formateren?

Pagina: 1
Acties:

• markiemen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-01 12:27
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem en vroeg me af of jullie een oplossing weten.
Op mijn xbox360 kijk ik normaal gesproken films dmv ze te streamen vanaf mijn pc.
Dit was normaal gesproken nooit een probleem omdat ik er altijd divx bestanden mee streamden.

Nu heb ik een aantal HD films voor de xbox op mijn externe harddisk staan.
Het probleem is alleen dat deze bestanden groter zijn dan 4gb en ik ze in eerste instantie dus niet naar kon
kopieren omdat mijn externe harddisk fat32 was.
Ik heb toen de hd geconverteerd naar NTFS zodat ik deze bestanden wel kan kopieren.

Nu kan de xbox360 alleen deze bestanden niet meer vinden omdat die dus blijkbaar geen ntfs ondersteund.
Vervolgens heb ik dus maar met partition magic de externe harddisk opgesplitst in 1 partitie van 400gb en 1 van
100 gb. waarna ik dus van de 100gb een macdisk wou maken. Omdat ik gelezen had dat dit wel zou werken.

Alleen als ik nu macdisk opstart kan ik alleen de hele externe harddisk formateren naar hfs+ en niet alleen de 100gb partitie. En dit is niet echt de bedoeling omdat er al iets van 120gb aan bestanden opstaan die ik niet kwijt wil

Iemand enig idee hoe dit wel te doen is.

Bij voorbaad dank,

Samenvatting:
Partitie 100gb moet geformateerd worden naar hfs+
Lukt niet alleen de complete harddisk kan 500gb kan worden geformateerd.
dit is niet wenselijk omdat er belangrijke bestanden op de harddisk staan.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
kan je niet met disk utility die disk partitie formatteren naar HFS+? mits hij al aangemaakt in de partitietabel.
en anders zou je fdisk (let wel: CLI tool) nog kunnen proberen

Compromises are for the weak

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Tha_Butcha schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:04:
kan je niet met disk utility die disk partitie formatteren naar HFS+? mits hij al aangemaakt in de partitietabel.
en anders zou je fdisk (let wel: CLI tool) nog kunnen proberen
Als ik het zo lees heeft hij geen Mac, maar wil met een willekeurig programma één van de twee partities HFS maken. Als ik zo even zoek zou je met een Linux cd en gparted de job moeten kunnen klaren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Als ik goed begrijp kan je dit wel met een Windows machine doen, via de command line.

http://letmegooglethatforyou.com/?q=diskpart

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
breinonline schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:45:
[...]

Als ik het zo lees heeft hij geen Mac, maar wil met een willekeurig programma één van de twee partities HFS maken. Als ik zo even zoek zou je met een Linux cd en gparted de job moeten kunnen klaren.
waarom wil die dan een HFS+ paritie :S? Maar goed, fdisk en cfdisk (curl versie) zijn ook op linux te verkrijgen. Maar idd gparted zou het ook moeten doen, te vinden op praktisch elke live cd

Compromises are for the weak

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Voordat je gaat zitten formatteren: Ik begrijp het geloof ik niet:
markiemen schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:41:
[...]
Dit was normaal gesproken nooit een probleem omdat ik er altijd divx bestanden mee streamden.
[...]
Nu kan de xbox360 alleen deze bestanden niet meer vinden omdat die dus blijkbaar geen ntfs ondersteund.
[...]
Je schrijft dat je de bestanden streamt vanaf je PC (Windows? Mac? Ik ga maar even uit van Windows) naar je Xbox. Dan maakt het volgens mij voor de Xbox totaal niet uit wat voor bestandssysteem die harddisk is, aangezien Windows van die disk leest en de bestanden deelt via samba of iets dergelijks.

Kortom: Die Xbox heeft volgens mij geen idee met wat voor bestandssysteem die disk geformatteerd is, en het is dus nogal onwaarschijnlijk dat een reformat naar HFS+ daarbij gaat helpen. Misschien is het handig als je een referentie geeft voor je
waarna ik dus van de 100gb een macdisk wou maken. Omdat ik gelezen had dat dit wel zou werken

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 12:55
Als ik het goed begrijp heeft TS zijn HD-films op een externe HDD gezet met als FS NTFS (omdat FAT32 niet werkt qua bestandsgrootte). Maar nu pakt de Xbox 360 NTFS niet. Nu heeft TS ergens gelezen dat het formateren naar HFS+ moet werken en dat de Xbox 360 dit FS ook pakt. Maar nu heeft TS bestanden staan op zijn externe HDD die die niet kwijt wil.

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Hmmm, misschien heb ik het (imho onduidelijke) verhaal dan verkeerd gelezen, dan heeft het herformatteren natuurlijk wel zin :) Never mind, carry on ;)

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 20:11
http://www.mediafour.com/products/macdrive/

met dit programma moet het lukken, het is mij destijds ook gelukt om een partitie te formateren naar HFS+.
Pagina: 1