[XP PRO SP3] Bluetooth manager reageert niet bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb mijn vriendin een MSI Wind U100 mini laptop gekocht (Love edition O+ )

Stond standaard XP Home op... ik heb dus gezellig XP Pro geinstalleerd. Alles loopt goed en wel, maar telkens als ik windows afsluit, krijg ik een ''not responding'' dat de bluetooth / manager niet meer reageert.

Het vreemde is echter wel dat ik mijn telefoon e.d. kan synchroniseren. Hij werkt dus wel.
Ik heb de driver van MSI zelf genomen wat bij het type hoort en ik heb ook al een ander bluetooth programma geprobeerd: Blue Soleil. Echter kan deze niet overweg met de Nokia PC Suite, vandaar dat ik me moet houden aan de standaard software.

Ik heb al werkelijk drie verschillende XP CDs geprobeerd, omdat ik dacht dat het misschien daaraan kon liggen, maar is eigenlijk onzin, omdat mijn eigen systemen daar wel mee werken zonder problemen.

Zou deze chip gaar / onstabiel kunnen zijn? of heeft iemand ook een keer zoiets meegemaakt en misschien opgelost?
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om hem voor zo'n ''probleempje'' terug te sturen naar Zercom. Eerste instantie kregen we al een gare laptop van hun met dode pixels e.d. Dit is dus al het 2e exemplaar. Lijkt me sterk dat ze hem uberhaupt accepteren.

Laatste wat ik nog kan doen is de Home editie te restoren die erbij zit, maar lijkt me overbodig?
Is die not responding niet te omzeilen? Ik zelf zou me er niet zo erg aan storen, maar vrouwen............Ach, ik hoop dat hier iemand iets weet.

Heb zelf gezocht op internet , maar vind er niks over. Sowieso omdat die laptop nog niet echt veel gebruikt wordt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brianb schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:49:
Ik heb mijn vriendin een MSI Wind U100 mini laptop gekocht (Love edition O+ )

Stond standaard XP Home op... ik heb dus gezellig XP Pro geinstalleerd. Alles loopt goed en wel, maar telkens als ik windows afsluit, krijg ik een ''not responding'' dat de bluetooth / manager niet meer reageert.

[...]
Is die not responding niet te omzeilen? Ik zelf zou me er niet zo erg aan storen, maar vrouwen............Ach, ik hoop dat hier iemand iets weet.
Klinkt alsof die software nog iets verwacht wat wel in de standaard image zit :)
Of het ding is niet SP3 ready, kan ook.

Je zou kunnen kijken welk proces dat is en dat met een afsluitscript (shutdown script) de nek om draaien?

iets als
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colProcessList = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_Process Where Name = 'vageBT.exe'")

For Each objProcess in colProcessList
    objProcess.Terminate()
Next

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• brianb
alt-92 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:56:
[...]
Klinkt alsof die software nog iets verwacht wat wel in de standaard image zit :)
Of het ding is niet SP3 ready, kan ook.
De standaard image bevat zelf ook SP3... dus dat lijkt me niet.
Verder ga ik wel nog proberen om de standaard image erop te zetten en kijken of die wel werkt. Alhoewel me niet lijkt dat daar extra's inzitten voor de BT.

Ik eerst eens de logoff script testen die je me geschreven hebt. Bedankt voor het antwoord.

• brianb
Ik heb dus de tekst van de script die je me gegeven hebt in notepad gezet. Vervolgens opgeslagen als 'Bluetooth.vbs'

Vervolgens in gpedit aangegevens bij computerconfiguratie om dit als ''afsluitscript'' te gebruiken. Het bestand dat hangt heet overigens "BTmngr.exe", dit heb ik dus ook aangegeven ipv 'vageBT.exe'.

Helaas blijft ''BTMngr.exe'' hangen bij het afsluiten van windows...Enig idee waarom hij hem niet pakt bij het afsluiten? Of zijn er misschien meerdere bestanden die hangen? Lijkt me niet want ik zie alleen hem...of zou ik alle bestanden met 'BT***.exe' in het logoff script zetten om te testen?

Bv:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colProcessList = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_Process Where Name = 'vageBT.exe'")
    ("Select * from Win32_Process Where Name = 'vageBT2.exe'")
    ("Select * from Win32_Process Where Name = 'vageBT3.exe'")

For Each objProcess in colProcessList
    objProcess.Terminate()
Next

of werkt deze gedachte niet?

[ Voor 53% gewijzigd door brianb op 19-12-2008 20:24 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brianb schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:19:
Ik heb dus de tekst van de script die je me gegeven hebt in notepad gezet. Vervolgens opgeslagen als 'Bluetooth.vbs'
Draait ie die BT Manager ook de nek om als je het script direct uitvoert? :)

Als je dat eenmaal voor elkaar hebt dan werkt het ook wel als logoff script/shutdown script.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• brianb
alt-92 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:47:
[...]

Draait ie die BT Manager ook de nek om als je het script direct uitvoert? :)

Als je dat eenmaal voor elkaar hebt dan werkt het ook wel als logoff script/shutdown script.
Ga ik zo proberen. Ik ben even een image aan het trekken, omdat ik uit wanhoop |:( al die XP Home wilde restoren.
Daarna test ik dat nog even en vervolgens als die home ook niet draait...dan.......... O-)

Hou het in de gaten ;)

• brianb
Werkt ook niet.. hij killed hem wel maar komt vanzelf weer terug :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik heb hetzelfde gehad met een dell D630, als ik het goed heb zit hier een toshiba bt chip in met "eigen" software/drivers.

uiteindelijk heb ik het gefixed door met een omweg alleen de windows drivers te gebruiken en geen "management software"

standaard werd mijn bt niet door windows herkent, maar met deze download wel: http://www.vinsvision.com...6/EntryID/13/Default.aspx

alles werkt verder ook naar behoren

Strava

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brianb schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:55:
Werkt ook niet.. hij killed hem wel maar komt vanzelf weer terug :)
Ah, dan is het wellicht een Service met een auto-restart.
Ook dat is wel op te lossen met wat uitzoekwerk :)

• brianb
Prulleman schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:07:
Ik heb hetzelfde gehad met een dell D630, als ik het goed heb zit hier een toshiba bt chip in met "eigen" software/drivers.

uiteindelijk heb ik het gefixed door met een omweg alleen de windows drivers te gebruiken en geen "management software"

standaard werd mijn bt niet door windows herkent, maar met deze download wel: http://www.vinsvision.com...6/EntryID/13/Default.aspx

alles werkt verder ook naar behoren
Ik ga het eens proberen. Bedankt in ieder geval.
En ja, het is inderdaad een toshiba chipset...of de software ''eigen'' is weet ik zo niet....

stay tuned.

offtopic: wel grappig.. ik heb zelf ook een d630 maar dat probleem niet.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
brianb schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:44:
[...]

Ik ga het eens proberen. Bedankt in ieder geval.
En ja, het is inderdaad een toshiba chipset...of de software ''eigen'' is weet ik zo niet....

stay tuned.

offtopic: wel grappig.. ik heb zelf ook een d630 maar dat probleem niet.
Ik heb ook het idee dat het met user rights te maken heeft.. die dell is van mijn werk en daar heb ik geen admin rechten.. bepaalde opties zijn ook afgesloten voor "niet admins". Misschien ook een deel van die bt manager?

Strava

• brianb
Bluetooth probleem schijnt opgelost te zijn. Super bedankt.

Erg dat MSI hier niks van af weet, dat er een bug in de drivers zit. Moeten ze toch ook wel gemerkt hebben.
Pagina: 1