Toon posts:

ati X1900XTX Dood ? help !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb dus een sapphire x1900xtx

ik had al een tijdje edited bios ( hogere clocks ) maar toen ik pas vista instaleerde kreeg ik steeds melding dat vista video kaart driver niet meer reageerd en kaart resette steeds. met windows xp nooit !!! een probleem mee gehad.Dus ik dacht flash ff orginele bios er terug op om het probleem te verhelpen. maar toen ik winflash opstarte in vista en wilde flashen gaf hij een error en zij rom not erase dus ik dacht ok werk niet onder vista ...

maar toen reboote ik me pc en me videokaart bleef maar in ze bios hangen 100% fan aan oftwel bios corrupt of weg ?

dus ik pak een 6600 van een vriend van mij en wil met atiflash me ati flashen hij ziet hem gewoon maar zodra ik flash krijg ik fl01 error en zegt hij not iddle after writing hij schijft maar 1500 van de 10000 dus ik opnieuw toen maar 500/10000 zelfde error.

Ok ik flashrom op me diskette gezet en die vind geen ati adaptor ,,,

gebruikte overgenis alle commands die er maar zij atiflash -f -p -newbios 0bios.bin of -p -f 0 -bios.bin en veel meer verschilende vormen maar steeds zelde error. windows ziet mijn kaart wel bij hardware als ik hem opstart met die 6600

mijn vraag is me kaart dood ? persoonlijk denk ik van niet hij zit gewoon zonder bios ...

hoe kan ik dit fixen !

grooetjes sebastiaan

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 14:48

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wat voor opties doe je met atiflash? Het is misschien verstandig om een "blind flash" te doen, dat wil zeggen dat hij niet kijkt naar de kaart maar klakkeloos de bios erop sodemietert. Ik zal even wat research doen om te kijken welke opties je het beste kan aanzetten met atiflash.

Edit:
Doe de optie -f erbij, zo passeert hij alle security checks. Bron:

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=57750

Als dat niet werkt kan je de andere opties met f erin proberen. Dan moet hij op een omgeven moment wel de bios er op gooien en moet de kaart weer ok zijn.

Ik weet uit ervaring dat flashen met ATi kaarten met winflash niet vlekkeloos werkt, dus ik hoop dat het met ATiFlash lukt.

[ Voor 44% gewijzigd door Blaat op 18-12-2008 20:25 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Topicstarter
R420R schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:19:
Wat voor opties doe je met atiflash? Het is misschien verstandig om een "blind flash" te doen, dat wil zeggen dat hij niet kijkt naar de kaart maar klakkeloos de bios erop sodemietert. Ik zal even wat research doen om te kijken welke opties je het beste kan aanzetten met atiflash.

Edit:

Doe de optie -f erbij, zo passeert hij alle security checks. Bron:

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=57750

Als dat niet werkt kan je de andere opties met f erin proberen. Dan moet hij op een omgeven moment wel de bios er op gooien en moet de kaart weer ok zijn.
heb kwa commands alles gedaan wat ik maar kon vinden ...

-f -p -newbios etc

wou ook blind flashen gewoon autoexec.bat met commands erin om hem te laten flashen met atiflash

dus gewoon me ati in slot 1 en verder geen vga kaart maar hij start gewoon niet op hij komt niet tot aan het booten van diskkete of hdd etc

:(

Verwijderd

Topicstarter
kan het mischien komen door dat me nv 6600 in slot 1 zit en in slot 2 me ati ?

andersom werkt niet start hij niet op :(

snap gewoon niet waarom hij niet flash

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 22:26

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:40:
kan het mischien komen door dat me nv 6600 in slot 1 zit en in slot 2 me ati ?

andersom werkt niet start hij niet op :(

snap gewoon niet waarom hij niet flash
het flashen van biossen is ook eigenlijk niet bedoeld voor videokaarten... Gaat het fout dan heb je nog een kans om terug te gaan naar de oude. Als je al die mogelijkheden geprobeerd hebt (blind flash, autoexec maken, extra videokaart er in en een poging doen om je ATI kaart te flashen, eventueel met verschillende parameters) en hij wil het nog steeds niet doen cq loopt heel hard vast, dan is de kans groot dat je videokaart stuk is.

Jammer, maar volgens mij wist je ook al lang dat dit een mogelijkheid zou zijn voordat je een custom bios op je videokaart gezet had. Verstandig is om het gewoon bij driver level overclocking te houden. Gaat net zo gemakkelijk als in je bios rommelen. en als het fout gaat start je op in veilige modus en zet je de instellingen weer terug.

ps. groeten is niet nodig, en hele zinnen maken leest een stuk gemakkelijker.

-_-

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je zou het nog kunnen proberen met een oud PCI-kaartje (geen PCI-e).

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:18:
[...]

het flashen van biossen is ook eigenlijk niet bedoeld voor videokaarten... Gaat het fout dan heb je nog een kans om terug te gaan naar de oude. Als je al die mogelijkheden geprobeerd hebt (blind flash, autoexec maken, extra videokaart er in en een poging doen om je ATI kaart te flashen, eventueel met verschillende parameters) en hij wil het nog steeds niet doen cq loopt heel hard vast, dan is de kans groot dat je videokaart stuk is.

Jammer, maar volgens mij wist je ook al lang dat dit een mogelijkheid zou zijn voordat je een custom bios op je videokaart gezet had. Verstandig is om het gewoon bij driver level overclocking te houden. Gaat net zo gemakkelijk als in je bios rommelen. en als het fout gaat start je op in veilige modus en zet je de instellingen weer terug.

ps. groeten is niet nodig, en hele zinnen maken leest een stuk gemakkelijker.
ik vraag niet om dingen die ik zelf weet ...

wil weten of er nog iets anders mogelijk is of waarom hij hem niet flash

bios is zomaar niet dood

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Probeer het inderdaad is even met een heel oud pci kaartje (s3 ofzo) geen nvidia en/of ati kaart.
Grote kans dat het dan wel lukt als je de parameters zo insteld dat die niks meer checkt bij het flashen.

Maar even over vista en die clocks die je had ingesteld:
Ik heb zelf ook deze kaart gehad en dit geen met xp prima maar met vista moet je erg oppassen met de 2d clocks, zodra je hier ook maar iets aan rommeld gaat vista behoorlijk raar doen, probeer dit dus de volgende keer te vermijden.

[ Voor 41% gewijzigd door tjtristan op 20-12-2008 12:25 ]

http://specs.tweak.to/15535

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:51
Weet je zeker dat je niet aan het proberen bent om de 6600 te flashen? maw: geef je het juiste nummer van je vidkaart aan?

Goed koper is duurder dan slecht koper

Pagina: 1