Prestatie verschil Asus moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

• Helhond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-05 14:42
Goede avond,

Weet iemand mij te vertellen of er een (groot) prestatie verlies tussen de volgende moederborden?

Het gaat om de:
Asus P5Q-EM ten opzichte van Asus P5Q

Een van de twee moet mijn toekomstige moederbord worden.
De Asus P5Q is een ATX, en de P5Q-EM een µATX.
Ik heb echter een sterke voorkeur voor µATX aangezien ik de kasten mooier vind en ze ook een stuk compacter zijn. _/-\o_ :9~

Aangezien een van deze moederbordje met me Intel E8400 processor moet gaan werken.
Zou ik graag willen weten of er ten opzichte van de P5Q (ATX) prestatie verlies is bij de P5Q-EM (µATX)

Ik kon der zelf nog wel achterkomen dat de P5Q-EM een onboard videokaart heeft,
maar het gaat mij meer om snelheid/prestatie, aangezien ik er toch een losse videokaart erbij doe.

Verder beschikt de P5Q over een P45 chipset, en de P5Q-EM over een G45 chipset.
Maar wat het verschil tussen.... geen flauw idee? 8)7

Mocht de P5Q-EM veel minder presteren dan de P5Q dan wordt het toch de ATX

Alvast Bedankt,

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zoek eens benchmarks op, dan weet je het snel genoeg.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 09:39

ötzi

eclecticus

Verschil in chipset is zoals je zelf al aangaf de geïntegreerde GPU op de G45 en deze ondersteund geen Crossfire in tegenstelling tot de P45 .
Verder zijn de prestaties nagenoeg identiek...

En als je prestatie gericht bent zou ik sowieso voor ATX gaan , al zijn het alleen al de extra upgrade mogelijkheden ...

wat voor een videokaart gaat erin ?

[ Voor 29% gewijzigd door ötzi op 18-12-2008 20:05 ]

• Helhond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-05 14:42
nedernakker schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:51:
Zou ik graag willen, maar heb der geen kunnen vinden helaas,
Noch op tweakers, noch hardware.info
En daar houdt het bij mij op, geen flauw idee waar ik nog meer zou kunnen kijken, vandaar mijn vraag dus ook.
ötzi schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:01:
Verschil in chipset is zoals je zelf al aangaf de geïntegreerde GPU op de G45 en deze ondersteund geen Crossfire in tegenstelling tot de P45.
Verder zijn de prestaties nagenoeg identiek...

En als je prestatie gericht bent zou ik sowieso voor ATX gaan , al zijn het alleen al de extra upgrade mogelijkheden ...

wat voor een videokaart gaat erin ?
Er gaat een Club3D ATI HD4850-OC in, :9~

Waarschijnlijk, ondersteunen beide kaarten niet crossfire, aangezien ze beide maar één PCIe x16 2.0 en volgens mij heb je voor crossfire zowiezo al twee nodig? :+ Of bedoel je in crossfire met de onboard?
En zoals ik al zei maakt mij de onboard videokaart me geen drol uit.... daarvoor is de HD4850-OC :9~
Gaat pure over de snelheid van het moederbord met de processor,

En hoe bedoel je met extra upgrade?
Ik heb me huidige pc nu 3 jaar, en die is beetje bejaard, en wou nu weer nieuw systeem kopen voor komende 3 jaar, en daarna weer nieuwe :P enzovoort. O-)

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nedernakker schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:51:
Hier heb ik verder weinig aan toe te voegen behalve een slotje.

Als je het verschil tussen een G45 en P45 chipset niet weet dan raad ik je aan eens goed te zoeken, er is meer dan zat over te vinden.

Dit topic is gesloten.