Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers:)

Ik was van plan om deze week een plasma aan te schaffen.

Omdat ik een LG Home-Cinema Set heb wil ik ook heel graag een Plasma van LG kopen.

Nu wilde ik de LG 42PG100R bestellen en toen ik wilde bestellen kwam ik ineens deze LG tegen LG 42PG3000 .

De LG42PG3000 is goedkoper dan de LG42PG100R. Maar ik snap daar niets van. Want als ik naar de specificaties kijk dan lijkt het alsof de 42PG3000 beter is. Maar ik snap dan niet waarom hij dan goedkoper is.

Ik heb de nodige internetsites bezocht maar echt wijzer wordt je er niet van.

Als iemand het antwoord weet graag ik hoor van je:).

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:02:
Hallo medetweakers:)

Ik was van plan om deze week een plasma aan te schaffen.

Omdat ik een LG Home-Cinema Set heb wil ik ook heel graag een Plasma van LG kopen.

Nu wilde ik de LG 42PG100R bestellen en toen ik wilde bestellen kwam ik ineens deze LG tegen LG 42PG3000 .

De LG42PG3000 is goedkoper dan de LG42PG100R. Maar ik snap daar niets van. Want als ik naar de specificaties kijk dan lijkt het alsof de 42PG3000 beter is. Maar ik snap dan niet waarom hij dan goedkoper is.

Ik heb de nodige internetsites bezocht maar echt wijzer wordt je er niet van.

Als iemand het antwoord weet graag ik hoor van je:).
De 42PG100R is geloof ik een oud model dat uit het assortiment wordt gehaald, hierdoor is hij lastiger om te vinden en lastiger om te verkopen en dat hij dus mogelijk alleen maar bij dure winkels te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
jorisandkaylas schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:15:
[...]

De 42PG100R is geloof ik een oud model dat uit het assortiment wordt gehaald, hierdoor is hij lastiger om te vinden en lastiger om te verkopen en dat hij dus mogelijk alleen maar bij dure winkels te krijgen is.
Ok bedankt, dus de PG3000 is nieuwer en beter? Ik vind het alleen zo raar dat de Plasma duurder is dan de PG3000. Want de meeste winkels bieden ze allbei aan maar toch is de PG3000 altijd goedkoper.

Ik was laatst bij de Scheer & Foppen. Godsamme Plasma's zijn bij hun 200 euro duurder dan online ja.

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 23:06

scorched

Maximum Overdrive

Ik heb sinds kort de 42pg3000 hangen en niets anders dan lof erover. beeld is prima, zwartwaardes ok en daarbij idd lekker goedkoop (579,-) Absoluut een aanrader

• JorisTheWise
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:55:
[...]

Ok bedankt, dus de PG3000 is nieuwer en beter? Ik vind het alleen zo raar dat de Plasma duurder is dan de PG3000. Want de meeste winkels bieden ze allbei aan maar toch is de PG3000 altijd goedkoper.

Ik was laatst bij de Scheer & Foppen. Godsamme Plasma's zijn bij hun 200 euro duurder dan online ja.
Tja, of nieuwer beter is, dat is niet altijd zo maar ik heb zelf dus de 6000 versie en ben er ontzettend tevreden over (is het luxere broertje van de 3000 met ietsje hoger contrast en een ander design op een paar kleine punten).
En Scheer en Foppen is inderdaad best duur.

[ Voor 3% gewijzigd door JorisTheWise op 19-12-2008 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
scorched schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 05:37:
Ik heb sinds kort de 42pg3000 hangen en niets anders dan lof erover. beeld is prima, zwartwaardes ok en daarbij idd lekker goedkoop (579,-) Absoluut een aanrader
Dus jij raadt mij de 42pg3000 aan? Maar waarom is de 42PG100R duurder terwijl hij de mindere van de twee is of ik moet iets over het hoofd zien. Kans is heel groot dat ik morgen de knoop ga doorhakken want ik twijfel veel te lang tussen deze twee Plasma's. Ik moet gewoon op mijn gevoel afgaan en ik kies toch voor de 42PG3000 tenzij iemand mij dat toch nog afraadt.

Tnx

Verwijderd

Topicstarter
jorisandkaylas schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:46:
[...]

Tja, of nieuwer beter is, dat is niet altijd zo maar ik heb zelf dus de 6000 versie en ben er ontzettend tevreden over (is het luxere broertje van de 3000 met ietsje hoger contrast en een ander design op een paar kleine punten).
En Scheer en Foppen is inderdaad best duur.
Dus als ik zou moeten kiezen dan moet ik eigenlijk voor de PG3000 gaan? Want jij hebt de PG6000 en die bevalt jouw goed en zoveel verschil zal er toch niet zijn.

Denk dat ik mijn keuze nu wel gemaakt heb.

TNX

• JorisTheWise
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:30:
[...]

Dus als ik zou moeten kiezen dan moet ik eigenlijk voor de PG3000 gaan? Want jij hebt de PG6000 en die bevalt jouw goed en zoveel verschil zal er toch niet zijn.

Denk dat ik mijn keuze nu wel gemaakt heb.

TNX
Ik persoonlijk zou voor de PG3000 gaan in plaats van de PG100CR.

Verwijderd

Topicstarter
jorisandkaylas schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:37:
[...]

Ik persoonlijk zou voor de PG3000 gaan in plaats van de PG100CR.
OK dank je, dat was ik ook eerst van plan tot dat ik ineens een beetje de prijzen ging vergelijken. En toen zag ik toch dat de PG3000 bijna op elke site goedkoper is dan de LG100R

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
ik moet je sterk afraden om op deze manier een tv te kiezen, LG of wat dan ook!

Bepaal het formaat wat je wilt hebben en kijk welke tv's er in jouw budget liggen en een beetje aan jouw eisen voldoen (uiterlijk, aansluitingen).

Daarna moet je de tv's gaan testen door er content op te gaan kijken welke je thuis ook gaat bekijken.
Dus als je niets anders dan dvd's hebt, heeft het weinig zin om alleen naar blu-ray films te kijken.

Neem je eigen dvd's mee en het liefst je ps3/xbox360 en ga gamen. Kijk ook hoe de tv ontvangst is op bijv een gewone digitale decoder. Digitale tv is een must.

Specs zeggen bijzonder weinig en als je niet weet hoe dit gemeten wordt zijn deze zelfs misleidend.

Ben zelf nogal erg tevreden over de Pana TH42PX80 (699 bij de MM)
http://www.hdtvtest.co.uk...TH42PX80/Picture-Quality/
maar wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden!

ik weet niet wat de lg kost, maar vergelijken moet je echt doen!

Veel plezier

• JorisTheWise
Ferry34 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:41:
ik moet je sterk afraden om op deze manier een tv te kiezen, LG of wat dan ook!

Bepaal het formaat wat je wilt hebben en kijk welke tv's er in jouw budget liggen en een beetje aan jouw eisen voldoen (uiterlijk, aansluitingen).

Daarna moet je de tv's gaan testen door er content op te gaan kijken welke je thuis ook gaat bekijken.
Dus als je niets anders dan dvd's hebt, heeft het weinig zin om alleen naar blu-ray films te kijken.

Neem je eigen dvd's mee en het liefst je ps3/xbox360 en ga gamen. Kijk ook hoe de tv ontvangst is op bijv een gewone digitale decoder. Digitale tv is een must.

Specs zeggen bijzonder weinig en als je niet weet hoe dit gemeten wordt zijn deze zelfs misleidend.

Ben zelf nogal erg tevreden over de Pana TH42PX80 (699 bij de MM)
http://www.hdtvtest.co.uk...TH42PX80/Picture-Quality/
maar wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden!

ik weet niet wat de lg kost, maar vergelijken moet je echt doen!

Veel plezier
Klopt, vergelijken in de winkel met verschillende bronnen (die je zelf het meest gebruikt) is de beste manier, zo koos ik ook voor mijn tv, o.a. de genoemde PX80, de PS450, de PG3000 en de PG6000 mocht ik bekijken en uitproberen (kreeg de afstandsbediening in mijn handen erbij om de instellingen gelijk te zetten op alle schermen).
Voor mij was de PG6000 de beste keus, de kleuren en het design gaven echt de doorslag. Ik vond de kleuren het mooist eruit komen en ook het design vond ik het mooist. De PX80 had een wat minder beeld (vond ik, er was wat ruis over het beeld wat mij niet beviel) en het design beviel mij niet maar het ruis gedeelte niet meegerekend was het laatste bezwaar verder nog de prijs, het scheelde iets meer dan 100 euro tussen de PG6000 en de PX80 bij de Media Markt in Almere. De PG3000 vond ik qua design niet zo mooi als de PG6000 (de PG6000 en de PS450 had een grijswaas over het beeld die ik niet weg kreeg waardoor die afviel.
Maar dit is mijn persoonlijke ervaring natuurlijk, je kan altijd het beste in de winkel zelf kijken. Ik koos mijn scherm gedeeltelijk vanwege het feit dat op mijn werk de 50 inch versie hangen van de 3000 serie die de hele dag door trailers en reclame vertonen en een absoluut prachtbeeld geven. Daar de 50 inch versie voor mij te groot was en ik de 6000 serie wat mooier vond koos ik gewoon voor de 42 inch versie van de 6000 serie want qua beeld kwaliteit is de 6000 serie gewoon voor het grootste gedeelte gelijk aan de 3000, alleen het contrast is bij de 6000 serie wat hoger.

Verwijderd

Zo'n brutale topictitel is niet echt netjes. Daarnaast kan je dit soort dingen echt perfect zelf uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.