Toon posts:

rectificatie 3000piek en een nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor 3000 gulden mag ik een nieuw systeem uitzoeken vor een vriend van mij.
Ik heb zelf alweer een jaar een dual celeron 550mhz op een Abit BP6 moederbord. Werkt perfect in win2000. Als ik iets aan het renderen ben wordt automatisch alle 2 de processors gebruikt tot de volle 100 procent.
Dit gaat samen gepaard met 256mb geheugen en een asus ultra videokaart van 32mb geheugen.
Het komt erop neer dat ik zeer tevreden ben met mijn systeem en dat ik alle spellen met gemak kan draaien in de hoogste resoluties.
Of een spel nou met 50fps loopt of met 100fps dat verschil zie je toch niet. Ik denk dat mensen teveel naar de snelheid kijken en te weinig naar de manier waarop je het gebruikt, en de compinatie van elemanten in de computer. De tegewoordige snele processors worden veel minder voor de volle 100procent gebruik dan 4 jaar geleden. Je kunt wel het snelste systeem hebben maar volgens mij loopt met alleen maar te mekkeren op de harddisk dat is gewoon de bottleneck denk ik.
Maar goed ik ben zeer tevreden op mijn systeem en er kan tot nu toe nog makelijk een jaar tevredenheid bij.

Het volgende had ik voor die vriend in gedachten.
- Thunderbird 700@900
- Abit KA7 1 isa, 5 pci en een agp
- 128 MB SDRAM PC-133 (mischien 256mb)
- Maxtor 20.4 Gb U-DMA66 7200
- geluidskaart creative 128 bit + speakers(heb ik zelf ook doet het prima!)
cd-rom 48 speed Goldstar
- iiyama 17inch A704HT Flatscreen Microfilter 750
Asus V7100 G-Force2 32MB
uit de mode geraakte ATX serverkast midi of maxi(voor het goede koelen): ~150( ik had er zelf een voor FL110'-!!
muis met toetsenbord (niet cordless!)
netwerkkaart 10mb (100 slaat nergens op kost alleen maar meer)harddisk red die snelheid niet eens dus..

printer heeft hij al
cd-rom schrijver ook
dvd-player niet nodig

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 23:21
Proc is goed, moet ook een goeie koeler bij.
Moederbord moet de KT7 worden.
192 MB is ook wel leuk, hou je nog wat geld over.
Harddisk zou ik groter doen, 30 GB ofzo, IBM is aan te raden maar duur.
Geluidskaart evt. een Live! 1024 ofzo als je genoeg geld hebt.
Monitor is perfect.
Videokaart is ook goed, ik denk dat een gewone Geforce2 te duur wordt.
Netwerkkaart is 10/100MB toch wel aan te raden hoor, en het kost bijna nix extra...

Suc6!

Verwijderd

Ik zou een LG 795 FT+ nemen ipv dat pyama geval.

Btw een goede hd haalt 12,5 mb/s dus echt wel. En die 6 gulden meer?