Over de opsplitsing van Spielerij.

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Ik heb een vraag omtrent de nieuwe indeling voor spielerij.

Er is gekozen voor een subforum genaamd "Simulatie, Sport en Racing Games (SSR)"

Waarom is er gekozen om Simulatie bij die twee te zetten?
Bijvoorbeeld the Sims en Simcity zijn toch echt andere koek dan sport en racen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Bij simulatie moet je vooral denken aan games als Flight Simulator.

Sim City vind ik persoonlijk een twijfelgeval, maar komt volgens mij in eerste instantie ook in SSR te staan. Mocht blijken dat een bepaald topic beter in een andere categorie past is een topic ook zo verplaatst. Ik verwacht dat het na verloop van tijd, ook voor de mods, wel duidelijker wordt welk topic waar het beste past.

And I'm the only one and I walk alone.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ook is het zo dat redelijk wat racing-games en sport-games eigenlijk heel veel naar simulatie neigen. Dan heb ik het niet over Wii sports of Mario kart, maar over spellen als FIFA, Colin McRae en nog een berg andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik heb me verder totaal niet bemoeid met de opsplitsing van Spielerij (ook meer omdat ik het totaal gemist heb) maar ik moet zeggen dat me dit heel erg tegenvalt. Ik kwam er graag omdat, in tegenstelling tot sommige forums, ik niet eerst 5 verschillende subforums af moet gaan om bepaalde discussies te volgen. Het oude spielerij voldeed bij mij perfect en imo ben ik daar echt niet de enige mee. Juist de mensen die het eigenlijk al perfect/goed vonden hebben hun mond dicht gehouden, en alleen de tegengestelde meningen zijn naar mijn inziens vooral gepost.

Ik ben er in ieder geval niet blij mee, gezien ik al sinds 2002 met plezier het doorlees. Maarja wat is er aan te doen het is gebeurd, en uit ervaring weet ik dat het geen nut meer heeft want beslissing is beslissing hier op T.net.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bleet schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:53:
Maarja wat is er aan te doen het is gebeurd, en uit ervaring weet ik dat het geen nut meer heeft want beslissing is beslissing hier op T.net.
Door deze slotzin degradeer je je eigen post tot het niveau nul en zal er gegarandeerd niks met jouw input gedaan worden. Goede argumentaties zijn altijd welkom, echter wanneer je het luisternde oor op deze manier al direct in een hoek drukt ben je bij voorbaad al kansloos. Dus jouw ervaring spreekt hier boekdelen ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:00
Ik kwam er graag omdat, in tegenstelling tot sommige forums, ik niet eerst 5 verschillende subforums af moet gaan om bepaalde discussies te volgen.
Kan nog steeds: Hier

Verder ben ik het eens met Han, als het niets uit zou maken, waarom zeg je dat dan?

[ Voor 10% gewijzigd door EQJim op 19-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

\Het oude spielerij voldeed bij mij perfect en imo ben ik daar echt niet de enige mee. Juist de mensen die het eigenlijk al perfect/goed vonden hebben hun mond dicht gehouden, en alleen de tegengestelde meningen zijn naar mijn inziens vooral gepost.
Dan kan ik alleen zeggen dat dat echt ontzettend dom van jullie geweest is. Er is uitgebreid de mogelijkheid tot inspraak geweest en als daar geen gebruik van gemaakt is, dan is dat toch echt helemaal je eigen schuld. Wat verwacht je nu?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb me verder totaal niet bemoeid met de opsplitsing van Spielerij (ook meer omdat ik het totaal gemist heb) maar ik moet zeggen dat me dit heel erg tegenvalt. Ik kwam er graag omdat, in tegenstelling tot sommige forums, ik niet eerst 5 verschillende subforums af moet gaan om bepaalde discussies te volgen. Het oude spielerij voldeed bij mij perfect en imo ben ik daar echt niet de enige mee. Juist de mensen die het eigenlijk al perfect/goed vonden hebben hun mond dicht gehouden, en alleen de tegengestelde meningen zijn naar mijn inziens vooral gepost.

Ik ben er in ieder geval niet blij mee, gezien ik al sinds 2002 met plezier het doorlees. Maarja wat is er aan te doen het is gebeurd, en uit ervaring weet ik dat het geen nut meer heeft want beslissing is beslissing hier op T.net.
Even quoten, simpel weg omdat dit helemaal aansluit bij mij. Ben er ook niet blij mee, vind het zelfs verdomd irritant...elke keer van subforum wisselen voor spel en console is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15

-ET-

Phone Home

Wat ik mij dan afvraag. Als je bepaalde topics zo intensief volgt dan zet je die toch gewoon in je bookmarks. Dan kan je ze heel snel opvragen en hoef je verder ook niet door sub fora te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Cubic X schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:43:
[...]

Even quoten, simpel weg omdat dit helemaal aansluit bij mij. Ben er ook niet blij mee, vind het zelfs verdomd irritant...elke keer van subforum wisselen voor spel en console is echt irritant.
Tsja, maar een betere oplossing hebben we ook nog niet gevonden, helaas..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:43:
[...]

Eens, het is compleet langs me heen gegaan, waarom? Omdat ik het goed vond zoals het was. Ik wist niet eens dat er verandering overwegingen waren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:53:
[...]

Eens, het is compleet langs me heen gegaan, waarom? Omdat ik het goed vond zoals het was. Ik wist niet eens dat er verandering overwegingen waren :/
Er staan al sinds enkele maanden topics in spielerij, bovenaan als stucky zelfs, waarin gevraagd wordt om feedback, hulp bij een nieuwe indeling, en tweaks bij de nieuwe indeling. Als je het dan niet weet... kom je wel vaak genoeg in spielerij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Even een kleine opmerking ten aanzien van de subfora's. Overal staan de zelfde modjes bij, maar alleen bij het onderste forum (SPV) staan de eerste twee modjes omgedraaid. Ziet er beetje vreemd uit. Misschien dat dit even aangepast kan worden?

Tussen botoo,Cloud bij de Moddereters zijn jullie ook een spatie vergeten O-)

EDIT: Overigens wil ik zeggen dat ik wel blij ben met de opsplitsing. Het forum Spielerij is nu een stuk overzichtelijker geworden dan eerst het geval was. Daarnaast moet je bij SG en HK ook constant van subforum wisselen, ach ja, ik vind het wel prettig.

[ Voor 43% gewijzigd door alex3305 op 19-12-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TheZeroorez schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:10:
[...]

Er staan al sinds enkele maanden topics in spielerij, bovenaan als stucky zelfs, waarin gevraagd wordt om feedback, hulp bij een nieuwe indeling, en tweaks bij de nieuwe indeling. Als je het dan niet weet... kom je wel vaak genoeg in spielerij :?
Daarnaast wordt er ook al járen over gepraat in LA. Als dit langs je heen gaat is het niet meer de schuld van de crew te noemen, maar van jezelf. :)
alex3305 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:37:
Even een kleine opmerking ten aanzien van de subfora's. Overal staan de zelfde modjes bij, maar alleen bij het onderste forum (SPV) staan de eerste twee modjes omgedraaid. Ziet er beetje vreemd uit. Misschien dat dit even aangepast kan worden?
Het primaire aanspreekpunt is daar misschien iemand anders? :P
Overigens wil ik zeggen dat ik wel blij ben met de opsplitsing. Het forum Spielerij is nu een stuk overzichtelijker geworden dan eerst het geval was. Daarnaast moet je bij SG en HK ook constant van subforum wisselen, ach ja, ik vind het wel prettig.
Je zegt dat alsof SG en de HK bijna hetzelfde forum zijn? :+ Ik moet ook wel eens van forum wisselen tussen PRG en PMG, vind ik ook wel prettig. :P

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 20-12-2008 16:43 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PromoX schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:47:
Bij simulatie moet je vooral denken aan games als Flight Simulator.

Sim City vind ik persoonlijk een twijfelgeval, maar komt volgens mij in eerste instantie ook in SSR te staan.
SG dus waar het spel "out of the box" naar mijn mening ook hoort. ;)
Je moet strategisch te werk gaan om een winstgevend stad/regio te bouwen en je inwoners tevreden te houden.
Niet veel anders dan Tranport tycoon dus.
Sim staat natuurlijk wel voor simulation dus wbt heb je wel weer gelijk. :P

Overigens is simulatie wel een erg breed woord,bijna elk spel is toch eigenlijk een simulator?
The sims, ik heb even gezocht, staat b.v. in SSR terwijl het volgens mij gewoon een vorm van roleplay is.
Je speelt immers vader, moeder, kind in een virtueel leven.
Ik neem aan dat de achterliggende gedachte om simulatie te koppelen aan Sport en Race was om daar ook ruimte te maken voor Flight-Simulator omdat dat allemaal bij elkaar past.
Wat dat betreft staat The sims gewoon verkeerd en vind ik het veel meer passen tussen de Roleplay topics.

De oplossing zou kunnen zijn om simulatie bij strategie te voegen met het gevaar dat er topics in komen over racesims, vliegsims e.d.
Beter is het om gewoon Simulatie te schrappen en het b.v. Race, Vlieg en Sport o.i.d te noemen.
Ik denk dat het dan ook nog wel duidelijk is dat dat de plaats is om een topic te openen voor Ship Simulator of Train Simulator. :)

Rij, Vlieg, Vaar en Sport?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En zie hier het falen van deze categorie-indeling: TheZeroorez in "\[PC/PSP] Football Manager 2009"

Het doel van het spel is niet voetballen, maar simuleren van het manager zijn. Aangezien het dus een simulatie is, en het toevallig ook nog eens met voetbal te maken hebben vinden we het logisch om het maar in Strategy neer te zetten???? 8)7 Op welk punt valt dit spel onder Strategy? Omdat je wedstrijdtactieken maakt? Dat is maar een miniscuul onderdeel van het spel.
Football Manager 2009 (abbreviated to Football Manager 09 or FM09) is a football manager simulation video game.

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 22-12-2008 21:44 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
Angeloonie schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:38:
En zie hier het falen van deze categorie-indeling: TheZeroorez in "\[PC/PSP] Football Manager 2009"

Het doel van het spel is niet voetballen, maar simuleren van het manager zijn. Aangezien het dus een simulatie is, en het toevallig ook nog eens met voetbal te maken hebben vinden we het logisch om het maar in Strategy neer te zetten???? 8)7 Op welk punt valt dit spel onder Strategy? Omdat je wedstrijdtactieken maakt? Dat is maar een miniscuul onderdeel van het spel.

[...]
Dus omdat naar jou mening een spel op de verkeerde plek staat is de hele indeling verkeerd :? Ik denk dat je toch iets beter zou moeten onderbouwen waarom de hele indeling dan verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jorrit schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:12:
[...]

Dus omdat naar jou mening een spel op de verkeerde plek staat is de hele indeling verkeerd :? Ik denk dat je toch iets beter zou moeten onderbouwen waarom de hele indeling dan verkeerd is.
Omdat een indeling per genre gewoon níet werkt omdat mensen vaak niet weten onder welk genre een game precies valt (tenzij het overduidelijk een shooter is zoals CoD oid), en games dus zoek raken, het zijn de games die in de categorieën "Actie, Adventure en Platform Games", "Role-Playing Games", "Strategy Games" en "Simulatie, Sport en Racing Games" vallen die vaak genoeg bij alle genres passen.

Neem nu een Mario Kart? Wat is dat? Actie? Racing? Of een Zelda, is dat Actie? Role-playing?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Confusion schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:15:
[...]

Dan kan ik alleen zeggen dat dat echt ontzettend dom van jullie geweest is. Er is uitgebreid de mogelijkheid tot inspraak geweest en als daar geen gebruik van gemaakt is, dan is dat toch echt helemaal je eigen schuld. Wat verwacht je nu?
Ho maar, er is inderdaad om suggesties gevraagd en daar is ook zeer uitgebreid op gereageerd, dan vooral met de commentaar dat velen de opdeling per genre niet zagen zitten. Tegelijk werden er ook suggesties voor andere opdelingen gegeven: Deze werden stuk voor stuk afgewimpeld met "de beslissing voor deze indeling staat al vast". Op dat punt vroeg ik me af: waarom dan zo'n topic openen? Zodat je achteraf posts zoals de jouwe kan maken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat specifieke topic waar je het nu over hebt is er gekomen nadat de Spielerij-mods het besluit om op genre in te delen al gemaakt hadden. Echter, voor die tijd is er een héle lange tijd de mogelijkheid geweest om in LA te reageren. Volgens mij staat er ook in de topicstart aangegeven wat het doel van dat topic was.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 22-12-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Boeboe schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:34:
Ho maar, er is inderdaad om suggesties gevraagd en daar is ook zeer uitgebreid op gereageerd,
Bleet beweert dat de mensen die het goed vonden hun mond hebben dichtgehouden. Dan is het nu toch echt te laat om alsnog je mond open te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik kwam regelmatig in Spielerij, maar las de stickies nooit. Yellow weet dat het een slechte karakter eigenschap is, maar wat doe je eraan. Sluit me echter aan bij anderen die zeggen dat het niet handig is om door vijf forums heen te bladeren op zoek naar leuke posts.

offtopic:
Ik vind de "aggresieve" reactie van Confusion nogal raar voor iemand in een community team zit. Je gebruiker geeft feedback je valt hem erop aan dat hij dat niet eerder gedaan heeft.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Angeloonie schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:26:
[...]
Neem nu een Mario Kart? Wat is dat? Actie? Racing?
Racing.
Of een Zelda, is dat Actie? Role-playing?
Roleplaying.

Dat je bij die spellen ook nog wat andere elementen hebt zorgt er nog niet voor dat het ineens een totaal ander type spel wordt. Bovendien heb je bij elke andere alternatieve indeling óók overlap. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Zelda is een action action / adventure game denk ik. RPG heeft als erg belangrijk onderdeel dat je je karakter sterker kunt maken door het spel heen. Link heeft aan het begin van elke Zelda game dezelfde stats als op het einde. Hij heeft alleen meer items verzamled waarmee hij extra trucjes kan doen, fluitje bootje e.d.

Games indelen per categorie is erg vervelend en je kan er eindeloos over doorzeuren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yellow|A op 23-12-2008 16:45 ]

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Yellow|A schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:35:
Ik kwam regelmatig in Spielerij, maar las de stickies nooit. Yellow weet dat het een slechte karakter eigenschap is, maar wat doe je eraan. Sluit me echter aan bij anderen die zeggen dat het niet handig is om door vijf forums heen te bladeren op zoek naar leuke posts.

offtopic:
Ik vind de "aggresieve" reactie van Confusion nogal raar voor iemand in een community team zit. Je gebruiker geeft feedback je valt hem erop aan dat hij dat niet eerder gedaan heeft.
Ik vind zelf minder forums en dus actievere forums ook prettiger, maar gelukkig is er list_category_topics, zoals EQJim al genoemd had.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Yellow|A schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:44:
[...]

Zelda is een action action / adventure game denk ik. RPG heeft als erg belangrijk onderdeel dat je je karakter sterker kunt maken door het spel heen. Link heeft aan het begin van elke Zelda game dezelfde stats als op het einde. Hij heeft alleen meer items verzamled waarmee hij extra trucjes kan doen, fluitje bootje e.d.

Games indelen per categorie is erg vervelend en je kan er eindeloos over doorzeuren ;)
Maar zoals je hier al met Zelda aangeeft kun je er toch ook heel duidelijk over zijn. Zelda is een actie-spel.
offtopic:
Ook ik kan er weinig anders van maken dan dat het dom is om je mond te houden terwijl iets tijden lang ter discussie staat en je het er niet mee eens bent. Da's een beetje als niet stemmen, en dan gaan zeuren dat het allemaal een zooitje is. Tjah :/

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 23-12-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
Viel me net trouwens op dat het Football Manager 2009 topic nu zowel in sport als in strategy staat, zelfde topic ID, maar met andere lastpost datums.
Iets fout gegaan bij het verplaatsen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:34

crisp

Devver

Pixelated

BM schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:43:
Viel me net trouwens op dat het Football Manager 2009 topic nu zowel in sport als in strategy staat, zelfde topic ID, maar met andere lastpost datums.
Iets fout gegaan bij het verplaatsen?
Wellicht een bugje bij het aanmaken van een alias, zal ik eens naar kijken. Ik heb 'm in ieder geval gecorrigeerd bij deze :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Uit het Simcity4 topic:
TheZeroorez schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:46:
En op verzoek maar naar Simulatie, Sport en Racing Games. Dit is een van de moeilijker te plaatsen topics, eigenlijk is het vooral een strategy spel, maar in de genres van het spel op bijvoorbeeld Wikipedia staat het niet. 'Sim' in de naam lijkt toch wel op Simulatie te wijzen, dus ach :)
Dat SC een grensgebied is [door sim-simulation] snap ik maar het spel spreekt toch eerder strategy liefhebbers aan dat liefhebbers van sportspelletjes, autoracen en flight/train/etc simulator.
Is dat ook niet een beetje de achterliggende gedachte waarom bepaalde genres bij elkaar staan?
Dat zou voor mij dan de doorslag geven om het topic gewoon in SG thuis te laten horen.
Als Simcity thuis hoort in SSR dan hoort transport tycoon daar ook. ;)
Nogmaals ik vind Simulatie een slecht gekozen woord voor een bepaald genre, lekker terug moven dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

offtopic:
Voor iemand die in een community team zit is er weinig moedeloosheid-opwekkender dan wederom moeten constateren dat de community geen feedback geeft als je daar specifiek om vraagt en zich vervolgens over genomen beslissingen beklaagt. Wie zich brandt moet op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:27:
Uit het Simcity4 topic:

[...]

Dat SC een grensgebied is [door sim-simulation] snap ik maar het spel spreekt toch eerder strategy liefhebbers aan dat liefhebbers van sportspelletjes, autoracen en flight/train/etc simulator.
Is dat ook niet een beetje de achterliggende gedachte waarom bepaalde genres bij elkaar staan?
Dat zou voor mij dan de doorslag geven om het topic gewoon in SG thuis te laten horen.
Als Simcity thuis hoort in SSR dan hoort transport tycoon daar ook. ;)
Nogmaals ik vind Simulatie een slecht gekozen woord voor een bepaald genre, lekker terug moven dus. :P
Dat is ook wat ik aanvankelijk dacht: lekker strategy. Echter, nergens is het spel 'officieel' strategy, en ik heb nu meerdere keren de vraag gehad waarom dit niet 'gewoon' in Simulatie, Sport en Racing Games staat.

Bepaalde genres staan bij elkaar omdat ze vaak enorm veel tot volledige overlap hebben. Simulatie bijvoorbeeld, komt bij redelijk wat race-spellen voor. Bepaalde races zijn echter ook weer duidelijk sport te noemen, kijk naar F1 bijvoorbeeld. Actie- Adventure en platformgames was eerst 'actiegames'. Maarja, Shooters en RPG's zijn ook heel vaak actiespellen, terwijl we toch echt doelen op GTA/Tomb Raider/Mario/etc. Een groot deel van die actiespellen zijn dan weer platformers, de overlap is daar zo groot dat er bijna geen eigen subforum aan te geven is, dus kan dat mooi bij elkaar. Zeker met dat kleine aantal topics daar.

Wbt SimCity: Misschien is een poll in dat topic een ideetje? Dan mogen de SimCity'ers het uitvechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Najah als jij al meerdere malen die vraag hebt gehad dan zal het wel aan mij liggen en is een poll niet nodig. ;)
Het punt is gewoon dat Simcity meer aansluit bij strategie games als Transport tycoon.
Als hun onderbouwing alleen maar is dat sim voor simulatie staat dan begrijpen ze volgens mij de game niet.
Simulatie is zo'n breed begrip, zelfs spider-solitair is een [kaart]simulatie, je speelt immers niet met echte speelkaarten.
M.i. was simulatie als toevoegen puur bedoeld voor de flight/train/etc sims.

Maar nogmaals als je er veel commentaar op krijgt kan dat ook zijn omdat users het niet vinden waar ze denken dat het hoort en het hoort vindbaar te zijn natuurlijk. :)

Ik hou er verder over op hoor dit is al de 3e keer hetzelfde verhaaltje van mij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Wat SimCity betreft: persoonlijk zou ik het topic ook in SSG verwachten, ook omdat daar games als Transport Tycoon staan (bij simulatie denk ik vooral aan flight- en racesims en misschien ook tanksims en dergelijke). Maar er zijn dus ook users die in eerste instantie in SSR zouden kijken. Het topic is niet voor niets verplaatst. Ook Wikipedia: SimCity plaatst het spel, net als Transport Tycoon zie ik nu, binnen het genre Simulation, waarbij Mobygames de game dan wel weer, naast Simulation, ook binnen het genre Strategy plaatst.

Misschien dat SSR na verloop van tijd wat duidelijker gedefinieerd kan worden, maar twijfelgevallen zul je altijd houden, ook als je het plaatsen van de topics helemaal aan de users zelf overlaat.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 29-12-2008 18:17 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:03:
Najah als jij al meerdere malen die vraag hebt gehad dan zal het wel aan mij liggen en is een poll niet nodig. ;)
Van beide kanten dus ;)

Ik vond het zelf ook SSG, maar behoorlijk wat users vonden het SSR. Blijkbaar is het toch echt SSG (poll).

De reden voor de vragen voor verplaatsing naar SSR zullen inderdaad aan de omschrijving van SSR kunnen liggen, dan moeten we daar nog eens naar kijken :)
Pagina: 1