Geen volume mogelijk op BT Headset

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 09:56
Hallo allemaal...

Ik gebruik een BT usb dongle en een Samsung WEP150 headset. Hier heb ik alleen een probleem mee. Als ik de windows audio in- of output op mijn BT headset zet, heb ik geen geluid.

De headset pairt gewoon prima met windows, daar zit het probleem denk ik niet.

Als ik het volume van mijn headset op wil krikken krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://triton.imageshack.us/Himg150/scaled.php?server=150&filename=naamloosyq6.jpg&xsize=578&ysize=480

Waarschijnlijk heb ik hierom dus geen geluid. Ik kan het pijltje helaas niet verslepen omdat deze grijs is.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Al gekeken of hij goed staat bij apparaatbeheer?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat als je BlueSoleil voor je dongle installeert? Ik kan namelijk helemaal geen geluid via bluetooth versturen als ik hem normaal pair met windows, pas na installatie van BS werkt pas geluidsoverdracht.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:27
Ik denk dat je even naar je bluetoothsettings moet gaan. (Meestal rechtsonder een blauw logotje) Hier kun je dan aangeven WAT je wil doen met je headset. Je headset moet dus wel in de lijst met aangesloten apparaten te zien zijn. Hierna moet je via je bluetoothsettings je headset instellen als 'stereo headset' oid. Daarna hoor je gewoon alles te kunnen doen alsof hij aan een draadje zit.

• Valigarmanda
HenkEisDS schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:21:
Hier kun je dan aangeven WAT je wil doen met je headset.
Deze optie kan ik niet echt vinden...

Ik probeer het nu met de bluesoleil driver, misschien werkt het.

En volgens mij staat alles goed in apparaatbeheer, geen kruisjes of vraagtekens ofzo.

• HenkEisDS
Ik heb geen computer met bluetooth in de buurt, dus kan het niet voor je opzoeken.

How to install and configure Bluetooth devices in Windows XP Service Pack 2 Hier kun je informatie vinden onder het kopje 'Eigenschappen van apparaten'

Dit stukje is het belangrijkst:
Configuratie en apparatuur
U kunt het onderdeel Bluetooth-apparaten van het Configuratiescherm gebruiken om Bluetooth-instellingen te configureren. Met het onderdeel Bluetooth-apparaten kunt u het volgende doen:
Een apparaat toevoegen of verwijderen
De eigenschappen van een apparaat weergeven
De Bluetooth-opties wijzigen
Een COM-poort toevoegen
In het onderdeel Bluetooth-apparaten worden op het tabblad Apparaten alle apparaten weergegeven die momenteel op de computer zijn geconfigureerd. Als u het tabblad Apparaten gebruikt, kunt u een apparaat toevoegen, een apparaat verwijderen of de eigenschappen van een apparaat weergeven.

Eigenschappen van apparaten
Wanneer u de eigenschappen van een Bluetooth-apparaat weergeeft, ziet u de volgende gegevens:
Het type apparaat
Het hardwareadres van de Bluetooth-adapter
De datum en het tijdstip van de meest recente verbinding
Informatie over het gebruik van een sleutel voor koppeling aan het apparaat
U kunt ook de naam wijzigen die door Windows voor het apparaat wordt gebruikt. Deze wijziging heeft ook invloed op de naam die wordt gebruikt door de wizard Bestandsoverdracht via Bluetooth en door Modem toevoegen.

Op het tabblad Services wordt informatie weergegeven over de services die door het apparaat worden ondersteund. Wanneer er bijvoorbeeld een Bluetooth-telefoon of een PDA (Personal Digital Assistant) op de computer is aangesloten, worden op het tabblad COM-poorten weergegeven die beschikbaar zijn voor synchronisatie. Op dit tabblad worden ook inbelverbindingen met het Internet weergegeven. U kunt ook de services selecteren die u wilt gebruiken.

• Valigarmanda
Helaas heeft klooien met instellingen niet gewerkt... Ook BlueSoleil mocht niet baten. Het volume is gewoon niet aan te klikken wat ik ook doe.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

En lukt het wel geluid naar je headset te krijgen? Zitten er op je headset geen knoppen om het volume aan te passen? Ik kan met mijn Sony Ericsson door de play/pauze knop wat langer in te drukken het volume harder/zachter zetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Valigarmanda
Ja dat heb ik geprobeerd. Als het goed is staat hij op zn hardste nu. Ik heb nog geprobeerd hem 'de andere kant' op de klikken maar ook dat werkte niet.

• HenkEisDS
Dat is geen antwoord op zijn vraag. Is het gelukt geluid naar je headset te krijgen?

Heb je al in je configuratiescherm gekeken bij de bluetoothsettings zoals ik je heb aangeraden en uitgelegd?
Pagina: 1