Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e HDD verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik heb 2 sata schijven in m'n systeem hangen:

Een WD Raptor voor windows en een WD van 250 gig voor bulk opslag. Ik was van plan om een nieuwe windows installatie uit te voeren en aangekomen bij de keuze voor op welke schijf winXP geinstalleerd moest worden heb ik perongeluk de partitietabel of partitie verwijderd van de bulk schijf!

Gelukkig kwam ik e rnog net op tijd achter voor ik windows op de bulk schijf wilde gaan installeren en verder heb ik geen schrijf acties of wat dan ook gedaan op die bulk schijf maarja, ik kan in windows de schijf niet meer benaderen en bij schijfbeheer kan ik er ook geen letter aan hangen...

dus, is er een manier om die partitietabel oid te repareren zodat ik weer bij de data kan? er staat zeker 200 gig aan spul op wat ik zeker niet kwijt wil! :(

Verwijderd

Probeer Testdisk(.org)

Heeft mij ooit uit een zware despressie geholpen :p

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Kan iemand me uitleggen wat ik t beste kan doen met testdisk?

een nieuwe partitietabel maken ofzo?

ow, laat maar! HELEMAAL geweldig dat programmaatje ik heb alles trug!!!! mijn dank is ENORM! _/-\o_ Hulde aan TheMajor _/-\o_ !!

[ Voor 41% gewijzigd door Svennos86 op 18-12-2008 15:49 ]

Verwijderd

Zo voelde ik mij ook toen. Graag gedaan.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik zou zeggen dat die avatar precies de emotie van je hoofd laat zien :D
Niet waar?

Ik zal die Testdisk ook bekijken en toevoegen aan bookmarks, want ik heb hier tientallen schijven draaien en dus kan ik beter alvast iets bij me houden voor het geval dat.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maakt er dan niemand meer backups tegenwoordig :') 8)7

Belangrijke data op minimaal 2 disks bewaren, waarvan eentje extern, liefst buitenshuis bewaren. Wat kost nou een extern diskje nog, en wat is je data je waard ....

[ Voor 62% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-12-2008 17:31 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Zat backups hier. 7 schijven in mijn PC. De meeste data staat op minimaal 4 schijven dubbel + externe schijf, en een deel staat ook op een aantal andere PC's. Ik heb alleen nog een offsite backup nodig voor als het huis affikt.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...] zware depressie [....]
en
_/-\o_
[...] zo voelde ik me toen ook [...]
Is dat dan niet een beetje overdreven als je backups hebt ? >:) O-)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Disk gedoe hoort in OM thuis eigenlijk. :)

Al is dit wel een gevalletje User Error wat je met een klein beetje gericht zoekwerk in de OM Faq ook wel had kunnen oplossen.
Ik verplaats 'm dus niet, maar sluit deze.

Gewoon even tot 10 tellen en rustig zoeken naar een oplossing is beter dan gelijk een topic openen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.