Gisteren was ik laat thuis na een zware avond en wou ik nog even mijn mail checken.
Start ik de pc op blijkt het systeem ineens te blijven hangen bij de term "Verifying DMI pooldata"
Nou ik rustig op CTRL + ALT + DEL drukken om het nog maar eens te gaan proberen maar dit bleek geen effect te hebben. Toen maar de bios gereset en even gechecked of alles goedstond qua bootopties.
Alles stond dus goed maar het systeem wou nog niet door booten.
De volgende morgen even op internet gezocht en daaruit blijkt dat er toch wel veel mensen deze melding hebben.
Blijkbaar heeft het wat te maken met beschadigte opstartbestanden of met je hdd's.
Ik heb dus gewoon geprobeerd om Windows Vista opnieuw te installen en dit ging gewoon goed.
Vervolgens paar keer gerestart en dit ging ook prima...
Nu de vraag:
Waar heeft het waarschijnlijk aan gelegen? Waren het de opstart bestanden van Windows...
Of kan het zijn dat er een HDD in mijn RAID 0 config aan het doodgaan is...
Wat ik nu ga doen is iig snel even een volledige backup maken van mijn hele raid config zodat als het misgaat het niet zo ernstig is
Specs:
DFI Lanparty LT-X38 T2R
C2D E6600
4 Gb Corsair 800 Mhz
2 x 320 Gb Seagate barracuda 7200.10 in Raid 0
Intel ICH9 onboard raidcontroller
Windows Vista Ultimate x64
Start ik de pc op blijkt het systeem ineens te blijven hangen bij de term "Verifying DMI pooldata"
Nou ik rustig op CTRL + ALT + DEL drukken om het nog maar eens te gaan proberen maar dit bleek geen effect te hebben. Toen maar de bios gereset en even gechecked of alles goedstond qua bootopties.
Alles stond dus goed maar het systeem wou nog niet door booten.
De volgende morgen even op internet gezocht en daaruit blijkt dat er toch wel veel mensen deze melding hebben.
Blijkbaar heeft het wat te maken met beschadigte opstartbestanden of met je hdd's.
Ik heb dus gewoon geprobeerd om Windows Vista opnieuw te installen en dit ging gewoon goed.
Vervolgens paar keer gerestart en dit ging ook prima...
Nu de vraag:
Waar heeft het waarschijnlijk aan gelegen? Waren het de opstart bestanden van Windows...
Of kan het zijn dat er een HDD in mijn RAID 0 config aan het doodgaan is...
Wat ik nu ga doen is iig snel even een volledige backup maken van mijn hele raid config zodat als het misgaat het niet zo ernstig is
Specs:
DFI Lanparty LT-X38 T2R
C2D E6600
4 Gb Corsair 800 Mhz
2 x 320 Gb Seagate barracuda 7200.10 in Raid 0
Intel ICH9 onboard raidcontroller
Windows Vista Ultimate x64
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ