Toon posts:

Wachtwoord draadloos internet kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.917 views

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier het verhaal.

Sinds 3 maanden internet ik via de wi-fi van me buurvrouw (met toestemming overigens).
Omdat destijds bij het overstappen van me ISP van online naar tele2 de wijkkast vol zat.

Ik heb vanaf 3 januari overigens weer internet :)

Enfin, het internet word momenteel gedeeld via deze computer met een andere. En hier staat het wachtwoord dus ook goed ingesteld (Destijds van de buurvrouw op een briefje gekregen).

Nou, deze computer word nu verkocht, nu dacht ik.... geen probleem, stel internet in op de andere met de dongel en klaar. Nu komt het probleem, buurvrouw is tot 1 januari op vakantie en ik ben het briefje kwijt....

Het wachtwoord staat hier nog in Windows bij de zero configuration utillity. Echter het betreft een WPA-PSK wachtwoord. En verder is het ingevoerde wachtwoord natuurlijk niet zo zichtbaar.

Ik dacht dat ik het wachtwoord nog wist, dus probeerde ik een paar variaties...zonder succes.
Het begin van het wachtwoord is mij bekend (100% zeker) echter komen er nog 8 getallen erna (volledige datum).

Dus..is er een manier om het wachtwoord nog te achterhalen op een manier of ben ik gedoemd en moet ik vanaf morgen maar me mobiel als modem gebruiken?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daar zijn toch gewoon tooltjes voor?
Ik heb wel een link maar weet niet of het hier mag ivm policy.
Iets met asterix en reveal zoeken :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03-2025
WirelessKeyView v1.00
Copyright (c) 2006 Nir Sofer
Web Site: http://www.nirsoft.net

Freeware, en eenvoudig in gebruik.
Groet,
Coen

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Inloggen op de router en daar het wachtwoord uithalen? Aangezien het een buurvrouw betreft gok ik op admin met als wachtwoord 0000 of 1234 :)

Of je kan met netstumbler even opzoeken wat voor merk de router is en de standaard wachtwoorden opzoeken in online manuals? Of andere illegale crackmethoden waar ik hier maar niet verder op inga ;)

[/spuit11]

Wat die meneer boven mij zegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 18-12-2008 15:31 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want het betreft WPA-PSK (hash one way!).

Verder betreft het een eigen netwerk / computer en ik zoek dus geen manier om wireless keys te achterhalen..hij is al ingevoerd...echter kan ik hem dus niet (met de methodes die ik heb gebruikt o.a. wireless key viewer dan zie je de HEX) lezen.

Dus suggesties op dat punt zijn welkom :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hooglander1 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:30:
Inloggen op de router en daar het wachtwoord uithalen? Aangezien het een buurvrouw betreft gok ik op admin met als wachtwoord 0000 of 1234 :)

Of je kan met netstumbler even opzoeken wat voor merk de router is en de standaard wachtwoorden opzoeken in online manuals? Of andere illegale crackmethoden waar ik hier maar niet verder op inga ;)
Dat hangt af of het router-os het wachtwoord als value in het form plakt (ik heb het iig al gezien :X :X :X ), dan kan je idd in de source kijken, maar bij een degelijke router gaat die ballon niet op :) .

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Het wachtwoord staat natuurlijk ook ingesteld op de wireless (modem) router, en deze zou je daar kunnen afkijken.

Even voor XP:
- klik Start
- klik Uitvoeren
- type: CMD
- klik OK
- in het DOS venster, type: IPCONFIG
- druk op Enter
- noteer het Standaard Gateway adres

- open Internet Explorer
- in de Adresbalk, type het adres van de Standaard Gateway, en druk op Enter

Je krijgt nu de web-interface van de buuv's (modem) router. Soms wordt er eerst gevraagd om in te loggen voordat je verder kan. Als je het wachtwoord niet weet kan je proberen, of deze leeg te laten, of admin/admin, of root/root proberen (dit zijn standaard wachtwoorden). Als je weet welk merk router ze heeft, kan je daar ook op Googles.

Eenmaal in de web-interface moet je op zoek gaan naar de instellingen van het draadloze netwerk, en dan natuurlijk naar de beveiliging instellingen. Daar kan je eventueel aflezen welke beveiliging gebruikt wordt, en wat het wachtwoord is dat ingesteld is.

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Die nirsoft tool werkt daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet in haar router (linksys) al geprobeerd, maar ze heeft daar het wachtwoord veranderd. Al een paar standaard dingen en combinaties gebruikt...helaas

Zit nu te proberen met een programma genaamd 'cain' zal laten weten of dat werkt :)
Die nirsoft tool werkt daarvoor.
Nope..zoals ik al zie, WPA-PSK = invoeren -> hash
Hij slaat het niet op in plain tekst als ik wireless key viewers probeer (heb er 15 geprobeerd) geven ze alleen de HEX en daar heb ik niks aan xD

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 15:37 ]

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-03 12:41
Misschien suffe suggestie, maar heb je echt geen manier om je buuv te bereiken? Dat lijkt me sowieso de makkelijkste manier, al is het niet echt "tweakerstyle" ...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, anders had ik hier geen bericht geplaatst :)
Enfin, het is gelukt doormiddel van het programma cain en een dictionary attack op de HEX key (ik wist het begin maar niet het einde dus was zo gekraakt).

Bedankt voor de hulp allemaal :)

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Maar je kan toch sowieso die HEX key omzetten naar ascii en dan connecten??

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nope, dat kan niet. Probeer maar eens iets te zoeken wat dat kan ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Je kan de HEX key misschien wel omzetten naar ASCII, maar als de HEX key helemaal niet ASCII als basis heeft schiet je er niets mee op.

Verwijderd

Volgens mij bedoelt daride dat zijn passphrase gehashed wordt. Deze hash is dan dus de key die met het AP wordt gebruikt. Het lijkt mij dat je gewoon de hash (=hex key) uit de zero configuration kunt plukken en die dan in weer windows in kunt voeren (tenminste, dat is met WEP zo).

Als dat niet lukt kun je proberen de hash te bruteforcen aangezien er (maar) 10^8 mogelijkheden zijn... maar dan moet je wel het algoritme weten en wat duistere programma's zien op te snorren...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heren, dit zijn dingen die we hier niet bespreken..

Aan de topicstarter: Helaas, maar pech gehad. Dan heb je maar een tijdje rust. Zie ook het NT FAQ-
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.