[xandros]Python IDLE

Pagina: 1
Acties:

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een asus eee pc met xandros, waar ik graag IDLE Python op wil hebben voor mijn vader. Het liefst niet iets dat je via een konsole op moet starten. Ik heb wel een .deb gedowload van debian.org, aangezien xandros gebaseerd is op debian, alleen moet je telkens een ander pakketje installeren om het geheel werkende te krijgen, en ik weet niet hoe lang dat nog doorgaat.
Weet iemand hoe ik het makkelijk een IDLE (of iets dergelijks) op xandros kan zetten?

alvast bedankt

Verwijderd

dat aantal pakketjes kan soms wel een tijdje doorgaan. Je kunt denk ik het beste de debian etch repository toevoegen aan /etc/apt/sources.list

dus bijv.

code:
1
2
deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ etch main
deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ etch main

dan ff 'apt-get update', 'apt-get install idle'.

Als het goed is installeert de package idle python verder vanzelf (versie 2.4.4). Er komt denk ik ook wel een linkje in het menu maar anders kun je die natuurlijk ook zelf maken naar /usr/bin/idle

edit:
volgens mij moet je ook nog nog wat in /etc/preferences aanpassen zodat je geen problemen krijgt met packages die zowel in de standaard xandros als debian repository zitten. Lees dit anders ff eerst :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 15:57 ]

• akjssdk

akjssdk

Slurp Slurp

Topicstarter
gaat hij dan niet de progjes dubbel erin zetten?
dat las ik tenminste op veen site, waar ze dit ook adviseerde

Verwijderd

akjssdk schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:53:
gaat hij dan niet de progjes dubbel erin zetten?
dat las ik tenminste op veen site, waar ze dit ook adviseerde
klopt, bericht net geedit :)

• akjssdk

akjssdk

Slurp Slurp

Topicstarter
het is bijna gelukt, dankjewel daarvoor
ik heb alleen nog het probleem datI DLE python-tk nodig heeft, dat weer een conflict heeft met python2.3-tk en 2.4. En heeft hij heeft ook nog twee paketten nodig, waaronder blt, dat ik niet geinstalleerd krijg(wat voor architectuur heeft een eee pc eigenlijk? Dan weet ik of ik het goede paket heb gedownload)

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 10:02

Blonde Tux

<advertisement>

x86 arhitectuur
Intel Atom

[ Voor 38% gewijzigd door Blonde Tux op 18-12-2008 16:55 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• akjssdk

akjssdk

Slurp Slurp

Topicstarter
het is gelukt, had de verkeerde repo´s toegevoegd, nadat ik die van de site had gebruikt installeerde hij de hele meuk mee
Pagina: 1