• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 07:12
Hallo,

Ik weet dat er verschijnende topics hierover gaat. maar ik kan geen concreet antwoord zoeken.
Op google staat hier ook niet duidelijk iets over. En de meeste oplossing heb ik al geprobeerd.

Ik wil de volgende opstelling doen. Mijn videokaart Asus 8800 GT heb ik op een Samsung Syncmaster aangesloten door middel van DVI. En mijn televisie aangesloten door middel van een 4 plug S-video kabel.

Het probleem is dat het niet lukt beeld te krijgen op met tv. Via het nvidia configuratiescherm detecteerd hij de tv wel. als een HDTV, wat ik al vreemd vind. Maar krijg vervolgens geen beeld. Ik heb het ook al met een scart verloop blok met s-video aansluiting geprobeerd nog geen beeld.

Ook heb ik een kabel van s-video naar scart(zonder verloop) op me tv geprobeerd wou ook niet.
Deze kabel heb ik in de dvd speler gedaan en vervolgens een andere scart weer naar de tv. Dit wou ook niet.

Nu is het mij opgevallen dat op mijn tv de s-video aansluiting 4 pins is en op mijn videokaart 7 pins is.
Zou dit het probleem kunnen zijn ?

Bestaan er verloopjes of kabels met 4 - 7 pins aansluiting.
Of moet ik een kabel hebben die naar die gele aansluiting composiet gaat?

Voorheen had ik een nvidia 8800GTS, daar had ik nooit geen problemen met de aansluiting.

Edit: na wat verder zoeken blijkt dat die 3 extra pins niet nodig zijn. misschien pci videokaartje met s-video proberen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 18-12-2008 14:17 ]

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Heeft je tv geen vga aansluiting?

• Zaratrass
Nee is een oude breedbeeld "beeldbuis" televisie van phillips

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Gezien 'de meeste oplossingen geprobeerd' redelijk vaag is... Heb je uberhaupt gekozen;
-of beeld weer te geven op tv (dus weergave schakelen van beeldscherm 1 naar beeldscherm 2)?
-of beeldscherm 1 te klonen?
-of je desktop uit te breiden over de 2 beeldschermen?

Alleen je TV detecteren is niet voldoende om er beeld op te krijgen als je één van bovenstaande stappen niet geprobeerd hebt, standaard hou je dan alleen beeld op je monitor.
manii schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:03:
Nu is het mij opgevallen dat op mijn tv de s-video aansluiting 4 pins is en op mijn videokaart 7 pins is.
Mogelijk...
Die hoort bij je kaart te zitten. Als je een 7-pins aansluiting hebt op je videokaart, dan heb je WS een vivo uitvoering

Reactie op onderstaand:
manii schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:24:
[...]
Deze opties heb ik ook geprobeerd. Ben ik ook niet uitgekomen.
OK, dus dan weet je wat je moet doen ;)
[...]
Heb zojuist de s-video naar scart kabel nog eens getest en op een andere aansluiting gezet.. external 1. Waar hij het vervolgens wel doet. alleen heb ik er wel zwart wit beeld op en het ruist.
Kan verschillende oorzaken hebben;
-NTSC output, terwijl de TV het niet ondersteund
-S-video output, terwijl de TV het niet ondersteund

Ik had ook z/w beeld met mijn kaart (Ati), maar weet zo 1,2,3 niet hoe ik dat opgelost had

[ Voor 67% gewijzigd door Raging_Trancer op 18-12-2008 14:30 . Reden: minor change ]

• Zaratrass
Raging_Trancer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:22:
Gezien 'de meeste oplossingen geprobeerd' redelijk vaag is... Heb je uberhaupt gekozen;
-of beeld weer te geven op tv (dus weergave schakelen van beeldscherm 1 naar beeldscherm 2)?
-of beeldscherm 1 te klonen?
-of je desktop uit te breiden over de 2 beeldschermen?

Alleen je TV detecteren is niet voldoende om er beeld op te krijgen als je één van bovenstaande stappen niet geprobeerd hebt, standaard hou je dan alleen beeld op je monitor.
Deze opties heb ik ook geprobeerd. Ben ik ook niet uitgekomen.

Heb zojuist de s-video naar scart kabel nog eens getest en op een andere aansluiting gezet.. external 1. Waar hij het vervolgens wel doet. alleen heb ik er wel zwart wit beeld op en het ruist.

edit: bij de nieuwe nvidia drivers.. kan ik niet te opties klonen of breiden over de beelschermen instellen. Deze zullen er waarschijnlijk tussenuit zijn gehaald dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Zaratrass op 18-12-2008 14:51 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 20:02
die 7pins aansluiting is dacht ik in+uitgang, en daar kan je niet zomaar een 4pins stekker in doen dacht ik.
Probeer eens een ander stekkertje in je GPU (Die krijg je er altijd wel bij)

Even niets...

• Raging_Trancer
[...]
edit: bij de nieuwe nvidia drivers.. kan ik niet te opties klonen of breiden over de beelschermen instellen. Deze zullen er waarschijnlijk tussenuit zijn gehaald dan.
FF gechecked, je weet dat de control panel extension voor je videokaart compleet aangepast is? klik

In de PDF;
-Multi-display configuration; Display - Set Up Multiple Dislays
-nView Clone Mode Display - Set Up Multiple Displays
-nView Span Modes Display - Set Up Multiple Displays (Not available with Windows Vista) < !! te moeilijk voor NVidia om te maken??? Tsss....

• Raging_Trancer
thijs_cramer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:26:
die 7pins aansluiting is dacht ik in+uitgang, en daar kan je niet zomaar een 4pins stekker in doen dacht ik.
Probeer eens een ander stekkertje in je GPU (Die krijg je er altijd wel bij)
Wat ik dus al zei...
Raging_Trancer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:22:
quote:

Mogelijk...

quote:

Die hoort bij je kaart te zitten. Als je een 7-pins aansluiting hebt op je videokaart, dan heb je WS een vivo uitvoering

[ Voor 0% gewijzigd door Raging_Trancer op 18-12-2008 15:03 . Reden: Excuses aan mod; had te laat door dat ik een nieuw bericht maakte ipv mij voorgaande bericht bewerkte... :$ ]

• Zaratrass
Wat ik net begreep is dat die 3 pins extra dus alleen voor composiet is. Dus dat heeft hier niets mee te maken.
Want ik heb ook alleen maar een 4 pins kabel erbij gekregen.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Ik heb laatst, met een Intel graka & Sony, hetzelfde probleem gehad. Bij ons bleek dat we gewoon een andere external moest hebben :+

Waarschijnlijk niet, maar misschien helpt het :)

• Zaratrass
blackangel schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:43:
[...]

Ik heb laatst, met een Intel graka & Sony, hetzelfde probleem gehad. Bij ons bleek dat we gewoon een andere external moest hebben :+

Waarschijnlijk niet, maar misschien helpt het :)
wat bedoel je andere external ??

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Je hebt hem nu op external 1 staan, het kan ook zijn dat je S-video (of iets anders) moet selecteren. Gewoon even doorzeppen met je afstandsbediening :)

Waarschijnlijk die knop met een liggend rechthoekje, afgeronde hoeken en een pijltje naar rechts naar buiten. Maar ik heb hier even geen philips afstandsbediening bij de hand :P

• Zaratrass
blackangel schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:23:
Je hebt hem nu op external 1 staan, het kan ook zijn dat je S-video (of iets anders) moet selecteren. Gewoon even doorzeppen met je afstandsbediening :)

Waarschijnlijk die knop met een liggend rechthoekje, afgeronde hoeken en een pijltje naar rechts naar buiten. Maar ik heb hier even geen philips afstandsbediening bij de hand :P
Ben alle zenders al langs gegaan.. Ook in opties wezen zoeken naar instellingen maar daar ligt het ook niet aan.
Pagina: 1