Klapperlijn met Copperjet 1616 en GS116 switch

Pagina: 1
Acties:

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 10:54

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik op mijn Alice ADSL verbinding last van een klapperlijn. Waar dit aan ligt, weet ik helaas nog steeds niet. Ik vermoed zelf in de combinatie van de Copperjet en de GS116 switch van Netgear, echter dit heeft anderhalve maand probleemloos gewerkt, tot vorige week dinsdag dus.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

Met crosskabel aan een laptop: lijn blijft up.
Met straight en cross aan 3Com switch hang: lijn blijft up.
Met Zyxel 2602R van Tweak: lijn blijft up (alleen dan geen telefoon...).
Met straight en cross aan Netgear GS116: lijn klappert (ongeacht welke poort)

Iemand suggesties? De Netgear switch zelf heeft m.i. geen probleem, vooral omdat de Zyxel nu gewoon connected blijft en ik met alle andere LAN clients ook geen problemen ondervind.

Zou het kunnen dat er begin vorige week een update van de Copperjet is uitgevoerd met dit tot gevolg?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

chromeeh

the Gnome

Klappert je DSL kant of je ethernet kant van de copperjet?
Ik heb problemen gehad met een klapperend DSL signaal, de ethernetkant (lan) is gewoon stabiel.

Ik heb er een Draytek 2910 router achter hangen.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
De DSL kant klappert. ADSL ledje gaat uit en in de statuspagina van het modem zie ik dan steeds "Cable disconnected" en vervolgens wordt de verbinding weer opgebouwd. Om er na enkele seconden weer uit te knallen. Het LAN gedeelte blijft gewoon in de lucht.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik heb precies het zelfde gehad...
Even bellen met Alice (menu 3 - 4) duidelijk uitleggen dat je van alles geprobeerd hebt en dat het probleem zich blijft voordoen.

Bij mij viel de verbinding 's avonds regelmatig weg, 1 telefoontje eergister en had gister avond geen problemen. De technische dienst zou het nog uitzoeken.
Maar bellen in dit geval is de beste optie aangezien het niet de LAN kant betreft maar de WAN kant (DSL)

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Ok, nog maar weer eens bellen dan. Heb ik vorige week woensdag meteen al gedaan, TD zou er mee opgezadeld worden. Nog niets gehoord in ieder geval :'(

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik klop het even af, maar na mijn telefoontje was het nagenoeg opgelost.

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Nou ja, dat hoop ik dan ook maar. Ik snap alleen niet goed wat er nou werkelijk aan de hand is, omdat de lijn wel stabiel is in combinatie met de 3Com switch. Alleen met de Netgear (gigabit) switch gaat het dus fout.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

De lan port van de copperjets zijn 10/100 kan zijn dat dat de Netgear de poort van de copperjet over de kop trekt waardoor de LAN poort de WAN poort laat klappen :+

Nee gekheid, het kan zijn dat de doorvoorsnelheid van de switch (lees: 100 <> 1000 MBit translatie), ik had dit met m'n vorige router met daarachter een gigabit switch. Al het verkeer wat op het gigabit segment loopt ging goed, alleen soms klapte de link naar de router er uit (100 Mbit segment).
Switch uit, switch aan en het werkte weer.
Dit klinkt akelig naar het zelfde....

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Gisteren weer ff met de helpdesk gebeld, de TD had de lijn doorgemeten en geconcludeerd dat deze stabiel was. Ja, dat klopte wel, omdat de Zyxel eraan hing... Copperjet aangesloten en pats, weg was ie weer... Krijg nu een nieuw modem, ben benieuwd of dat soelaas biedt.

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Hmm... Vandaag nieuw modem gekregen, meteen aangesloten (via een andere switch) en probleemloos in de lucht. Omgeprikt naar de Netgear en klabam, ADSL weg. Schiet mij maar lek 8)7

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

beetje onwaarschijnlijk misschien, maar misschien is het voedingsblokje van je netgear gaar?
Als die nou wat hoogfrequente storing veroorzaakt waardoor je copperjet over z'n nek gaat?

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Maar dan zou ik toch met meer devices problemen hebben neem ik aan? In ieder geval maakt het niet uit op welke poort ik het modem aansluit, bij allemaal gebeurt hetzelfde...

• corny

corny

And his yellow flame

Topicstarter
Vorige week een nieuwe voedingsadapter voor de switch gekregen, probleem opgelost...

[ Voor 9% gewijzigd door corny op 20-01-2009 16:23 . Reden: "voor de switch" toegevoegd ;-) ]

Pagina: 1