Ik ben bezig met mijn nieuwe systeem in elkaar te zetten (gekocht bij Azerty), en heb een probleem waar ik niet uit kom! Ik heb het volgens mij allemaal netjes in elkaar gezet en aangesloten, maar ik krijg geen enkel beeld op mijn monitor.
Als ik de monitor nergens op aansluit zegt hij 'Check signal cable', en als ik heb dan in de VGA-port van het moederbord plug, gaat dat weg en is er alleen een zwart scherm met een knipperend power-lampje. Heb het ook met HDMI naar mijn TV geprobeerd, maar daar ook niks. Het probleem lijkt dus in de PC zelf te zitten.
Het LEDje op het moederbord gaat aan, dus het heeft stroom. De kastfan en de (boxed) processorfan draaien ook, dus hij geeft wel stroom door. Maar... geen beeld!
Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd, maar wat...?
Hieronder de specs:
Moederbord: Asus M3A78-EMH HDMI
Processor: AMD Athlon X2 4850e / 2.5 GHz - Socket AM2
Geheugen: Kingston ValueRAM - 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2 800 Mhz
Monitor: Samsung SyncMaster 943NW
Kast: Antec New Solution NSK4480B
Harde schijf: WD Caviar Blue WD3200AAKS - 320 GB
Als ik de monitor nergens op aansluit zegt hij 'Check signal cable', en als ik heb dan in de VGA-port van het moederbord plug, gaat dat weg en is er alleen een zwart scherm met een knipperend power-lampje. Heb het ook met HDMI naar mijn TV geprobeerd, maar daar ook niks. Het probleem lijkt dus in de PC zelf te zitten.
Het LEDje op het moederbord gaat aan, dus het heeft stroom. De kastfan en de (boxed) processorfan draaien ook, dus hij geeft wel stroom door. Maar... geen beeld!
Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd, maar wat...?
Hieronder de specs:
Moederbord: Asus M3A78-EMH HDMI
Processor: AMD Athlon X2 4850e / 2.5 GHz - Socket AM2
Geheugen: Kingston ValueRAM - 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2 800 Mhz
Monitor: Samsung SyncMaster 943NW
Kast: Antec New Solution NSK4480B
Harde schijf: WD Caviar Blue WD3200AAKS - 320 GB