Toon posts:

Help! Geen beeld...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn nieuwe systeem in elkaar te zetten (gekocht bij Azerty), en heb een probleem waar ik niet uit kom! Ik heb het volgens mij allemaal netjes in elkaar gezet en aangesloten, maar ik krijg geen enkel beeld op mijn monitor.
Als ik de monitor nergens op aansluit zegt hij 'Check signal cable', en als ik heb dan in de VGA-port van het moederbord plug, gaat dat weg en is er alleen een zwart scherm met een knipperend power-lampje. Heb het ook met HDMI naar mijn TV geprobeerd, maar daar ook niks. Het probleem lijkt dus in de PC zelf te zitten.

Het LEDje op het moederbord gaat aan, dus het heeft stroom. De kastfan en de (boxed) processorfan draaien ook, dus hij geeft wel stroom door. Maar... geen beeld!

Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd, maar wat...?

Hieronder de specs:
Moederbord: Asus M3A78-EMH HDMI
Processor: AMD Athlon X2 4850e / 2.5 GHz - Socket AM2
Geheugen: Kingston ValueRAM - 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2 800 Mhz
Monitor: Samsung SyncMaster 943NW
Kast: Antec New Solution NSK4480B
Harde schijf: WD Caviar Blue WD3200AAKS - 320 GB

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Andere monitor op nieuwe computer, nieuwe monitor op oude computer geprobeerd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 14:47

Pathogen

Shoop Da Whoop

Van de voeding: 4-pins stekker in moederbord, 6 (of 8 ) pins stekker in videokaart gedaan?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 10:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Porbeer het anders eens met een goedkope videokaart
Altijd beter dan onboard videokaarten

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Klinkt misschien stom, maar een kennis van mij had precies het zelfde, met precies het zelfde moederbord en geheugen, alleen met een x2 5200+ en hij had zijn processor er in gedaan zonder het socket omhoog te doen of iets in die richting. Het gevolg was dat de processor kromme pinnetjes had en de monitor geen beeld gaf.

maar dit zal wel niet het geval zijn :)

erutangis

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen andere monitor tot mijn beschikking hier, maar HDMI naar TV leverde dus ook niks op.

Ik heb een grote 24-pins stekker in het moederbord gestoken (daar zit de 4-pins bij). Videokaart zit dus op het moederbord geintegreerd, en ik heb ook geen losse hier om het mee te proberen helaas...

Processor heb ik goed er in gedaan, en boxed cooler er op. Net nog gecheckt, alle pinnetjes gewoon strak recht.

Heb net ook nog het moederbord gereset (met zo'n jumper), niks opgeleverd...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 14:10 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:03:
Heb helaas geen andere monitor tot mijn beschikking hier, maar HDMI naar TV leverde dus ook niks op.

Ik heb een grote 24-pins stekker in het moederbord gestoken (daar zit de 4-pins bij). Videokaart zit dus op het moederbord geintegreerd, en ik heb ook geen losse hier om het mee te proberen helaas...

Processor heb ik goed er in gedaan, en boxed cooler er op. Net nog gecheckt, alle pinnetjes gewoon strak recht.

Heb net ook nog het moederbord gereset (met zo'n jumper), niks opgeleverd...
Die 4-pins bedoel ik niet, geen losse 4-pin aansluiting tussen de CPU en de achterkant ergens?

edit: zie hier, rechtsboven:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/2064/2064_l.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 18-12-2008 14:38 ]

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ik heb er geen verstand van, maar een foto van de binnenkant van de kast met aansluitingen zou volgens mij wel kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Thrackan! Je bent mijn held!

Dat was inderdaad precies het probleem, dat is de stroomtoevoer voor de CPU neem ik aan? Weer wat geleerd...

Wat is het GoT-forum toch fantastisch, never let me down!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Wel heul basic hoor, als je ook maar meer dan 10 tellen naar je handleiding van je mobo had gekeken had je het gevonden. Neemt niet weg dat ongeveer 99% van alle nederlanders eerst prutsen, en indien dat niet lukt, in de handleiding kijkt :+

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 14:53
Vaak denk ik, "die zal er wel niet voor niks op zitten :+ "

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
Ik sloeg mezelf natuurlijk ook voor de kop, dus heb de handleiding nog eens doorgespit om te kijken waar ik er overheen gelezen had, maar er staat echt niks over in...! Geen enkele opmerking over welke stroomtoevoeren je kan/moet aansluiten.

'Die zal er wel niet voor niks op zitten' is inderdaad een goede instelling. :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
:>
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:41:
Ik sloeg mezelf natuurlijk ook voor de kop, dus heb de handleiding nog eens doorgespit om te kijken waar ik er overheen gelezen had, maar er staat echt niks over in...! Geen enkele opmerking over welke stroomtoevoeren je kan/moet aansluiten.

'Die zal er wel niet voor niks op zitten' is inderdaad een goede instelling. :)
Er staat idd niet

1) doe deze stekker erin anders werkt het niet :P

Wat ik bedoel zijn die plattegrondjes. Daar staat wel iets in de trend van 12v atx connector ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in. En ik heb na nog wat meer zoeken ook ontdekt dat op pagina 38 van de handleiding ook uitgelegd staat dat je zowel de 24-pins als de 4-pins moet aansluiten.

Mijn nederige excuses! En wel enorm bedankt nog voor jullie hulp.

(probleem helemaal opgelost, dus er kan een slotje op)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Och, ik heb het 1 keer gehad toen ik mijn eerste P4 systeem in elkaar zette, als je dan anderhalf uur zoekt wat je mist dan leer je het wel af :D
Pagina: 1