Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bekeuringen en kentekenplaten met 1-tjes

Pagina: 1
Acties:

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Vraagje.

Ik heb zelf een auto met een extra 1 op de kentekenplaat.
Betekent dus, dat ooit de originele kentekenplaat is kwijtgeraakt(voor mijn tijd, ik heb hem gekocht met de 1 er al op)
Dus de nieuwe kentekenplaat heeft dus een 1 erbij op.

Nu kreeg ik laatst een parkeerbon thuisgestuurd en ja, die betaal ik gewoon.(was tijd vergeten en dus ging ik over mn parkeertijd heen)
Maar nu vroeg ik mij af:

Horen ze dan officieel niet dat 1-tje toe te voegen aan de parkeerbon?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12
Ja.

Want zonder 1 is het een ander kenteken en ben jij het dus feitelelijk niet geweest.

Dit heb ik gelezen op een autoforum in ieder geval. Dus pin me er niet op vast ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Lijkt mij niet meer dan logisch; als jij op je kentekenbewijs een aantekening hebt dat je platen met een 1 hebt dan krijg je zelfs een boete als er platen zonder een 1tje op zitten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
bangkirai schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:18:
Vraagje.

Ik heb zelf een auto met een extra 1 op de kentekenplaat.
Betekent dus, dat ooit de originele kentekenplaat is kwijtgeraakt(voor mijn tijd, ik heb hem gekocht met de 1 er al op)
Dus de nieuwe kentekenplaat heeft dus een 1 erbij op.

Nu kreeg ik laatst een parkeerbon thuisgestuurd en ja, die betaal ik gewoon.(was tijd vergeten en dus ging ik over mn parkeertijd heen)
Maar nu vroeg ik mij af:

Horen ze dan officieel niet dat 1-tje toe te voegen aan de parkeerbon?
Jammer dat je al betaald hebt want als het inderdaad zo is dat er geen 1-tje bij stond en dit op je kentekenbewijs wel kenbaar is gemaakt hoef je de boete niet te betalen. Na een bezwaar uiteraard, misschien alsnog bezwaar maken?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

OneUp schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:45:
Jammer dat je al betaald hebt want als het inderdaad zo is dat er geen 1-tje bij stond en dit op je kentekenbewijs wel kenbaar is gemaakt hoef je de boete niet te betalen.
Je moet eerst betalen voordat je bezwaar aan kunt tekenen. Mijn vader heeft dit eens gehad waar de agent niet goed luisterde en zijn naam verkeerd op schreef en dus het hele proces verbaal na betaling de prullenbak in ging en m'n vader het geld terug kreeg.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• OneUp
Wiethoofd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:47:
[...]

Je moet eerst betalen voordat je bezwaar aan kunt tekenen. Mijn vader heeft dit eens gehad waar de agent niet goed luisterde en zijn naam verkeerd op schreef en dus het hele proces verbaal na betaling de prullenbak in ging en m'n vader het geld terug kreeg.
My bad.

Bezwaar maken dus!

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

OneUp schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:48:
[...]

My bad.

Bezwaar maken dus!
Why??
De bekeuring is terecht en een agent maakt een foutje, mag dat tegenwoordig al niet meer?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, aan de ene kant zeg ik "bezwaar maken", maar aan de andere kant, je hebt wel inderdaad die overtreding begaan dus zeg ik "niet zeuren maar dokken"...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• OneUp
TwoR schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:50:
[...]

Why??
De bekeuring is terecht en een agent maakt een foutje, mag dat tegenwoordig al niet meer?
Hij maakte een foutje door de tijd te vergeten en dus over de parkeertijd heen te gaan, mag dat tegenwoordig al niet meer? ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]

Why??
Totdat hij een keer jouw kenteken noteerd in plaats die van de auto ernaast :+ .

Trouwens, jij moet volgens mij nog 1000 euro aan mij betalen. Dus betaal maar. Het kan ook een foutje zijn, maar betaal toch maar!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zodra een agent een incorrect proces verbaal opstelt vervalt deze volgens mij, dit is hier dus ook van toepassing aangezien de agent(e) een 1 is vergeten boven je kenteken te zetten. Je kunt op z'n minst bezwaar maken en kijken of je je gelijk krijgt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

[...]

Why??
Dus een agent mag wel ongestraft foutjes maken maar een burger niet?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:45

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Wiethoofd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:02:
Zodra een agent een incorrect proces verbaal opstelt vervalt deze volgens mij, dit is hier dus ook van toepassing aangezien de agent(e) een 1 is vergeten boven je kenteken te zetten. Je kunt op z'n minst bezwaar maken en kijken of je je gelijk krijgt.
dat is niet altijd het geval. ik had een bezwaar schift gemaakt dat ik niet op de pietjesstraat reed maar op de jantjes straat dus dat de agent zich vergist moest hebben in het PV. ik kreeg gewoon een gecorrigeerd verbaal terug. en moest gewoon dokken.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Als er een fout in het strafproces zit heet dat een vormfout geloof ik
Hoe vaak komt het voor dat mensen door een vormfout hun straf ontlopen?
Niet vaak. In de wet is geregeld dat van geval tot geval bekeken moet worden hoe ernstig een vormfout is en wat daar de gevolgen van moeten zijn. Ook kan tegenwoordig de dagvaarding nog in een later stadium worden aangepast dan vroeger mogelijk was. Zelfs nog in hoger beroep. Als een vormfout niet nadelig is geweest voor de verdachte, zal de rechter er ook geen gevolgen aan verbinden. Een vormfout die enigszins nadelig is geweest kan tot strafvermindering leiden. Als de vormfout zo ernstig is dat de verdachte wezenlijk in zijn verdediging is geschaad, kan het openbaar ministerie 'niet ontvankelijk' worden verklaard. De verdachte gaat dan vrijuit. Dit komt weinig voor.
Wikipedia: Vormfout
http://www.rechtspraak.nl...Veelgestelde+vragen/#NIET

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Meulugar schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:21:
dat is niet altijd het geval. ik had een bezwaar schift gemaakt dat ik niet op de pietjesstraat reed maar op de jantjes straat dus dat de agent zich vergist moest hebben in het PV. ik kreeg gewoon een gecorrigeerd verbaal terug. en moest gewoon dokken.
Dat is wat anders. Immers, je zegt eigenijk "ik heb die overtreding niet op plaats A begaan maar op plaats B" en dat is dus eigenlijk een bekentenis ;)

Als je alleen zegt "dat is mijn kenteken niet want ik heb er een 1tje op" dan is dat geen bekentenis, en er is geen bewijs meer dat het zonder twijfel jouw auto was.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon bezwaar aantekenen...
kenteken 11-UE1-UK

hoort tot een andere wagen als

11-UE-UK

bijvoorbeeld; Als je je kentekenplaat was verloren en een sjaak zou parkeren met je oude plaat, en je krijgt een bekeuring betaal je em toch ook niet. Immers er is aangifte gedaan van verlies/diefstal.

(anders zou je net zo goed niet een 1'tje op je plaat hoeven hebben)

Asus Zenbook i7 256gb

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:45

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Mx. Alba schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:51:
[...]

Dat is wat anders. Immers, je zegt eigenijk "ik heb die overtreding niet op plaats A begaan maar op plaats B" en dat is dus eigenlijk een bekentenis ;)

Als je alleen zegt "dat is mijn kenteken niet want ik heb er een 1tje op" dan is dat geen bekentenis, en er is geen bewijs meer dat het zonder twijfel jouw auto was.
ik zei:

Ik kan onmogelijk de overtreding hebben begaan omdat ik mij op dat tijdstip niet op die locatie bevond maar daar en daar.

dat 1tje is een belangrijk punt om je te indentificeren en geen "spelfout" maar gewoon een heel ander kenteken. M.I een goed punt om bezwaar op te maken. maar n.a.w gegevens worden zo zonder problemen aangepast, dat wilde ik eigenlijk zeggen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:14

steveman

Comfortabel ten onder

TS erkent toch ook gewoon dat ie fout was? Hij heeft al gezegd de boete gewoon te betalen, maar vroeg zich toch af hoe 't nou precies zit.

Dus het nut van oproepen om de boete aan te vechten ontgaat me eigenlijk een beetje :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HenkEisDS
Dus het nut van oproepen om de boete aan te vechten ontgaat me eigenlijk een beetje
Wat dacht je van een parkeerbon minder?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

HenkEisDS schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:07:
[...]
Wat dacht je van een parkeerbon minder?
Als je fout ben geweest ben je toch fout geweest?

Zie ondertitel

• OneUp
Dentheman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:24:
[...]

Ookal ben ik fout geweest (zeker met zoiets als parkeren, hard rijden oid vind ik wat anders) zou ik het niet erg vinden om onder mijn boete uit te kunnen komen.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ghostrider schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:57:
Gewoon bezwaar aantekenen...
kenteken 11-UE1-UK

hoort tot een andere wagen als

11-UE-UK

(anders zou je net zo goed niet een 1'tje op je plaat hoeven hebben)
Welke bewijsvoering moet je als eigenaar van auto met kentekenplaat 11-UE1-UK hebben eigenlijk? Anders zou je kunnen claimen je plaat verloren te zijn in de Belgische Ardennen (of waar dan ook), vervolgens kentekenplaat 11-UE1-UK aan te vragen, om vervolgens als je ergens heen gaat 11-UE-UK te gebruiken. Wanneer er een boete komt zeg je dan gewoon dat jouw kentekenplaat toch echt 11-UE1-UK is.

Natuurlijk valt het bij de 10e bekeuring misschien wel op, maar het is maar als voorbeeld. Dus: hoe zit die bewijslast?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jojk schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:51:
Welke bewijsvoering moet je als eigenaar van auto met kentekenplaat 11-UE1-UK hebben eigenlijk? Anders zou je kunnen claimen je plaat verloren te zijn in de Belgische Ardennen (of waar dan ook), vervolgens kentekenplaat 11-UE1-UK aan te vragen, om vervolgens als je ergens heen gaat 11-UE-UK te gebruiken. Wanneer er een boete komt zeg je dan gewoon dat jouw kentekenplaat toch echt 11-UE1-UK is.
De politie heeft ook een computersysteem. Vrij regelmatig worden auto's die surveillancewagens zien rijden gescreend door simpelweg het kenteken in te voeren om on the fly na te kijken of APK en verzekering enzo kloppen. Dan zien ze dat je een 1tje erop moet hebben en dat die er niet zit, dus dat ze ofwel iemand voor zich hebben met gestolen kentekenplaten, ofwel iemand die de boel zit te flessen, en dan hang je dus.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Je moet aangifte doen bij de politie van verlies/diefstal

Daarmee kun je nieuwe platen aanvragen. De 1e keer komt er een 1-tje bij op, de 2e keer een 2-tweetje etc.
En zoals hierboven gezegd; je wordt echt wel in de gaten gehouden.

Waar het om gaat, wat de TS ook vraagt, hoe zit het -net als Jojk zegt- met de bewijslast?
Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?

[ Voor 20% gewijzigd door bord4kop op 18-12-2008 15:59 ]

| Security Management |

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 06:58
OneUp schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:29:
[...]

Ookal ben ik fout geweest (zeker met zoiets als parkeren, hard rijden oid vind ik wat anders) zou ik het niet erg vinden om onder mijn boete uit te kunnen komen.
en maar weer zeuren als de parkeerprijzen omhoog gaan *O*

• HenkEisDS
Parkeerprijzen hebben alleen niets te maken met parkeerboetes. Prijzen worden opgesteld naar de populariteit en de drukte van de plaatsen. Centrum duur, buitenwijk gratis oid. Het lijkt mij dus niet dat de prijzen omhoog gaan als je een boete weet te omzeilen.
Dat klopt. En als je echt zo eerlijk bent, wat ik niet geloof, meld je ook netjes elke keer na een inhaalactie bij de politie dat je de maximumsnelheid hebt overschreden. Kom op zeg, iedereen die ergens onderuit kan komen op één of andere manier doet dat toch?

• OneUp
bolleh schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:30:
[...]

en maar weer zeuren als de parkeerprijzen omhoog gaan *O*
Staat echt in verband ja...

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

HenkEisDS schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:53:
[...]
Dat klopt. En als je echt zo eerlijk bent, wat ik niet geloof, meld je ook netjes elke keer na een inhaalactie bij de politie dat je de maximumsnelheid hebt overschreden. Kom op zeg, iedereen die ergens onderuit kan komen op één of andere manier doet dat toch?
Ik ben echt geen heilig engeltje, wekelijks volgas de afsluitdijk over en flink doortrappen, maar als ik gepakt word is dat gewoon terecht. Of het nou is omdat ik voor 'maar' 1 minuutje op een invalideplek sta om sigaretten te halen, hoe lullig het is ook is, fout is fout en als je je billen brand moet je op de blaren zitten. Simpel as that

Zie ondertitel

• OneUp
Dentheman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:01:
[...]

Ik ben echt geen heilig engeltje, wekelijks volgas de afsluitdijk over en flink doortrappen, maar als ik gepakt word is dat gewoon terecht. Of het nou is omdat ik voor 'maar' 1 minuutje op een invalideplek sta om sigaretten te halen, hoe lullig het is ook is, fout is fout en als je je billen brand moet je op de blaren zitten. Simpel as that
Oh als ze mij "pakken" wil ik ook zeker wel op de blaren zitten en ben ik bereid om te betalen. Dat wil echter niet zeggen dat als ik er op zo'n manier onderuit kan komen dat ik dat niet zou doen.

Kan m'n geld goed genoeg gebruiken ;)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
[...]

Why??
Je hebt helemaal gelijk, ik betaal hem ook gewoon en ga echt niet bezwaar maken.
Ik weet ook prima, dat ik het was, die daar op die dag parkeerde en te laat terugkwam :D

Maar, vroeg me af tijdens internet bankieren: hey, waarom zit dat 1tje er niet op?
Begon me af te vragen als de computersystemen van de overheid het soms niet aan kunnen :D
Dus gewoon een vraag uit belangstelling gepost hier.

[ Voor 13% gewijzigd door bangkirai op 18-12-2008 17:36 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Toch maakt dat volgens mij geen hol uit. Ik heb zelf een 1 op mn kenteken, en als wat hier word beweerd klopt zou ik dus mijn auto niet verzekerd hebben, aangezien het 1tje niet op het polisblad staat :? :P

Fout = fout, hoe zuur ook.. Betalen. Zelf ben ik ook niet blij met betaald pakeren, maar dan moet je dr maar genoeg geld ingooien.

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 19-12-2008 11:30 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat is inderdaad iets wat je door had moeten geven aan de verzekeringsmaatschappij Destruction. Nu is inderdaad een 'andere' auto verzekerd.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Destruction schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:29:
Toch maakt dat volgens mij geen hol uit. Ik heb zelf een 1 op mn kenteken, en als wat hier word beweerd klopt zou ik dus mijn auto niet verzekerd hebben, aangezien het 1tje niet op het polisblad staat :? :P

Fout = fout, hoe zuur ook.. Betalen. Zelf ben ik ook niet blij met betaald pakeren, maar dan moet je dr maar genoeg geld ingooien.
Ter indentificatie heeft je verzekering ook je chassisnummer ;)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Gelukkig hoef je tegenwoordig niet altijd meer nieuwe kenteken platen te hebben :)

http://www.rdw.nl/nl/voer...erlies_kentekenbewijs.htm

Xbox360 gamerprofile

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Eindelijk hebben ze dat geschrapt. Ik heb veel mensen over de vloer gehad die om nieuwe platen kwamen, maar dat niet hoefden (voor auto's voor een bepaalde datum hoef je geen nieuwe platen als je kentekenbewijs kwijt bent). Hier was veel onduidelijkheid over, omdat er tegenstrijdige regels voor bestonden. Ik heb zelfs klanten gehad die voor een 2e keer terugkwamen en alsnog platen moesten hebben, omdat de garage de auto niet wilde inruilen zonder de "juiste" platen. Daarna hadden ze het RDW gebeld, die zei dat "dat domme meneertje" er niks van wist en gewoon nieuwe platen moest drukken :X. Dan vraag ik me af wie het nou beter weet, zo'n miep bij de RDW helpdesk, of een RDW-gecertificeerde steekproefmonteur die garages op hun fouten bij APKs moeten wijzen.

Verwijderd

Kentekenplaten en Kentekenbewijzen staan los vanelkaar vanaf september 2008. Dus als je een 1 of 2 op je plaat hebt staan, hoeft het niet meer op kentekenbewijs te staan.
Daarbij is het dus ook zo, als je zelf geen aangifte doet van verlies/diefstal, dan staat het nergens geregistreerd dat je de 1e platen kwijt bent.

Alleen als het op je kentekenbewijs staat, moet het wel weer op je platen staan meende ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 13:46 ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Zonder aangifte kun je afaik geen nieuw bewijs/nieuwe platen krijgen :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het kenteken is gelijk aan dat op de kentekenplaat. De toevoeging 1 of 2 enz. op de kentekenplaat heeft feitelijk alleen een administratief doel nl. een duplicaatecode en dat heeft niets te maken met het papieren kentekenbewijs.

De bekeuring is dus juist en is gegeven aan de eigenaar met het juiste kenteken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Destruction schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:47:
Zonder aangifte kun je afaik geen nieuw bewijs/nieuwe platen krijgen :?
Ik heb nieuwe platen aangevraagd zonder enige aangifte gedaan te hebben. Ik heb wel een verlies-formulier ingevuld (bij de politie) maar dit werd bij het ophalen van de platen etc niet om gevraagd. Ik heb nu gewoon een 1 op mn kenteken staan. Procedure gaat nu vrij snel, platen aanvragen duurt 1 dag, dus volgende dat zitten ze weer op de auto.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:03:
[...]

Ik heb nieuwe platen aangevraagd zonder enige aangifte gedaan te hebben. Ik heb wel een verlies-formulier ingevuld (bij de politie) maar dit werd bij het ophalen van de platen etc niet om gevraagd. Ik heb nu gewoon een 1 op mn kenteken staan. Procedure gaat nu vrij snel, platen aanvragen duurt 1 dag, dus volgende dat zitten ze weer op de auto.
En hoe lang duurde het opsturen van je nieuwe kentekenbewijs dan :? Of hebben ze tegenwoordig weer een fraudegevoelig systeem :s

[ Voor 5% gewijzigd door Jorrit op 26-12-2008 01:36 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 06:58
OneUp schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:54:
[...]

Staat echt in verband ja...
Dit heet fraude, en die 50 euro van jou zullen ze echt niet missen, maar als iedereen dit soort dingen flikt bij een bekeuring dan tikt het hard aan.

Of hoe zou jij het vinden als je een brief krijgt van de belastingdienst met de melding dat je dit jaar 50 euro extra terugkrijgt om dan meermaals brieven te krijgen dat de belastingdienst eronder uit probeert te komen?

juistem...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bolleh schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:26:
[...]

Dit heet fraude, en die 50 euro van jou zullen ze echt niet missen, maar als iedereen dit soort dingen flikt bij een bekeuring dan tikt het hard aan.

Of hoe zou jij het vinden als je een brief krijgt van de belastingdienst met de melding dat je dit jaar 50 euro extra terugkrijgt om dan meermaals brieven te krijgen dat de belastingdienst eronder uit probeert te komen?

juistem...
hij probeerd alleen te vertellen dat er 0,0 verband zit tussen parkeerboetes en de kosten van een uurtje parkeren.
Daar doet dit verhaal niets aan af :)

• _JGC_
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:03:
[...]

Bij het ophalen van de platen wordt er om meerdere dingen gevraagd voor gele platen: sowieso is legitimatie altijd verplicht. Daarnaast wordt gevraagd om oude platen, of een geldig kentekenbewijs zonder GAIK-stempel. Een nieuw kentekenbewijs zonder GAIK-stempel kan je alleen bij het RDW krijgen, en AFAIK doen die dat alleen als je eerst aangifte van verlies of diefstal doet.

Verwijderd

Bij het bestellen van de kentekenplaten werd mij alleen om rijbewijsnummer gevraagd en de code die op de kentekenplaat staat vermeld. Tevens duplicaatcode op mijn kentekenbewijs. Mn oude kentekenplaat moest ik wel inleveren. Het aanvragen van nieuwe platen kan dus zonder aangifte van verlies/diefstal.

Nieuwe kentekenbewijs hoef ik NIET aan te vragen.

(Kentekenbewijs was ik dus niet kwijt, alleen 1 kentekenplaat was ik kwijt)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Oud topic maar misschien kan ik de vraag hier toch stellen :)

Een kennis heeft zijn achterkentekenplaat verloren, netjes nieuwe platen aangevraagd maar heeft nu 2 platen met een 2-tje gekregen... terwijl het de eerste keer is dat er een plaat verloren is. Foutje van de leverancier van de platen of is er iets anders aan de hand? Op het kentekenbewijs is geen aanpassing gedaan overigens...

• _JGC_
Bij verlies van platen hoor je dat bij de RDW te melden, die stuurt dan een papiertje of een compleet nieuw kentekenbewijs waarop staat hoe die platen eruit moeten gaan zien. Op die papieren hoort een duplicaatcode te staan, die hoort overeen te komen met je platen.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 17:16
Lekker, ik had al een reply geplaatst, is het een oud topic. Open dan even een nieuw topic, heel irritant dit. :/

[ Voor 74% gewijzigd door Vinnienerd op 28-02-2010 22:34 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het ook gehad, heb het maar betaald omdat ik het ook was (150 euro, door rood, dacht dat ik sneller was dan de flitser maar door filerijden reed ik na die twee seconden nog door rood :( ). Ik vroeg het me toen ook af omdat het 1tje er niet op stond. Sowieso een kutsituatie met onzinlichten omdat er aan de weg gewerkt werd en die stoplichten helemaal geen nut hadden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Marzman schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:36:
Ik heb het ook gehad, heb het maar betaald omdat ik het ook was (150 euro, door rood, dacht dat ik sneller was dan de flitser maar door filerijden reed ik na die twee seconden nog door rood :( ). Ik vroeg het me toen ook af omdat het 1tje er niet op stond. Sowieso een kutsituatie met onzinlichten omdat er aan de weg gewerkt werd en die stoplichten helemaal geen nut hadden.
Mocht je daar bezwaar tegen gemaakt hebben dan was het vrij simpel: op de foto was dan wel dat extra cijfertje te zien.

• hemiparo
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:16:
Bij verlies van platen hoor je dat bij de RDW te melden, die stuurt dan een papiertje of een compleet nieuw kentekenbewijs waarop staat hoe die platen eruit moeten gaan zien. Op die papieren hoort een duplicaatcode te staan, die hoort overeen te komen met je platen.
Kennis had contact gehad met de RDW en die gaf aan dat hij nieuwe platen moest gaan maken... ook dat er een 1 geperst zou worden. Over een nieuwe kentekenbewijs is niet gesproken.

EDIT: Nope... hoeft sinds 22 september 2008 niet meer...
Vinnienerd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:33:
Lekker, ik had al een reply geplaatst, is het een oud topic. Open dan even een nieuw topic, heel irritant dit. :/
En in een oud topic wil je niet werken? Zag het nut niet van een nieuw topic, hier wordt het toch ook besproken?

[ Voor 9% gewijzigd door hemiparo op 01-03-2010 07:58 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
hemiparo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:55:
[...]
En in een oud topic wil je niet werken?
Hij zal blind gereageerd hebben op de topicstart en toen ontdekt hebben dat die situatie niet meer actueel is...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• hemiparo
  • Niet online
Tja... maar daar kan ik ook niks aan doen :)

• Sparhawk
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Lees de draad voordat je blaat :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Bi-zonder op 05-03-2010 12:29 ]

Pagina: 1