Geluidsarme PC kopen - wat kan ik dat vergelijken

Pagina: 1
Acties:

• ceasar3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
Dag

Ik ben van plan om een nieuwe PC aan te schaffen, echter ik zoek al even naar een vergelijking op geluidsarme PC's. Ik wil wel een fatsoenlijke grafische power in de PC hebben ivm spellen. Voor de rest moet hij de standard huis tuin en keuken zaken aan kunnen. Gaarne ook nog met firewire.

Wie kan mij helpen.

Anton

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Kijk even in de "Best Buy Guides" op tweakers.net,
Pak het basis / multimedia systeem en zoek daarna specifiek naar geluidsarmere oplossingen.
Voor een videokaart, denk dan aan het aanschaffen van een andere cooler.

offtopic:
Tweakers.net is niet bedoeld om te vragen dit wil ik, met deze specificaties en gaan jullie dit maar even regelen

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

[Geluid] Het stille PC topic deel IV kan je ook doornemen om een standaard pc het zwijgen op te leggen. Mocht je na het lezen van dat topic (en voorgaande delen) nog vragen hebben dan kun je ze daar in dat topic stellen.

Ook Silent PC Review bevat genoeg info over stille systemen en onderdelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik heb zelf van die geluids dempende matten gekocht, die werken verbazingwekkend goed! Verdere tips zijn 12/14cm Fans op lage snelheid. Ik weet niet hoe veel power je wil, maar er zijn 9600GT's en HD4670's passief te krijgen. Volgensmij ook wel 9800GT's en HD4850's. Waarbij de ati's sneller zijn. Wel moet je oppassen met passief, dat je dus de warmte goed moet kunnen af voeren. Een Cooler Master CM690 kunnen 3 12cm fans en 2 14cm fans in. Dan zou je goeie aiflow en stilte kunnen hebben. Processorkoelers zijn ook stil te krijgen. Scythe Mugen/Infinity bijvoorbeeld, maar er zijn wel meer.