Compaq Armada boot melding

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bickel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02-2025
Heb een irritant probleem.
Als de armada M700 opstart dan komt hij met devolgende melding:
1720-SMART Hard drive detects imminent failure (failing Attr: 05)

Wie weet hoe dit komt, en hoe ik dat kan verhelpen.
De machine werkt wel na het drukken op f1
Smart detection kan ik in het bios niet aan of uit zetten.

• bickel
Ik vind zoiezo ook dat je heel weinig in het bios kan instellen....is er soms nog een verborgen setup ergens of kan je gewoon niets instellen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Smart failure predicted betekent dat de harddisk-electronica verwacht dat de harddisk binnenkort tot zeer binnenkort verrot gaat.
Backup je belangrijke gegevens en maak aanspraak op garantie. Koop anders een andere harddisk.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet van andere systemen dat het hier vaak om een bug in de software gaat. Ik zou even kijken of het bij de M700 ook om deze bug gaat. Je kunt op de compaq site eventuele softpaq downloaden die dit probleem verhelpt.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
De bios bereik je door op F10 te drukken tijdens het opstarten.
Normaal gesproken moet de smart-detectie uitgeschakeld kunnen worden.

Verwijderd

Kiss your Harddrive goodbye >:)

Die stopt er heel binnenkort mee! Gewoon opsturen naar Compaq daar zit geheid nog wel garantie op...

• bickel
Ha nou dan weet ik genoeg, bij nader onderzoek zie ik aan de behuizing dat het ding een flinke smak moet hebben gemaakt.
Bovendien heb ik de hardisk opnieuw geformateerd en hij gaf de ene bad cluster na de andere dus dat moet het dan zijn.

En met f10 kom ik inderdaad in het bios ja, maar dat vind ik dus zeer kaal erg weinig instelbare opties en zeker geen smart.
Maar goed dat heeft hier dus niets mee te maken.
tnx all
Pagina: 1