Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTA IV - Oplossing texture probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerder last van het Texture probleem in GTA IV
(de bug dat alle textures verdwijnen en dat alles doorzichtig word)

Ik heb de oplossing voor de mensen die een 64Bit OS gebruiken en maar 2GB intern geheugen hebben.
Het is namelijk zo dat wanneer je Alt-tab naar je bureaublad en terug in de game gaat alle textures voor even weer terug worden opgebouwd, dat betekent dat je geheugen geleegd word en dan meteen weer vol loopt.
Dit is een bug in GTA IV voor de 64Bit OS's. Het is namelijk zo dat GTA IV een vreselijke geheugen vreter is hij gebruikt namelijk 1,5GB of meer, de oplossing die mij geholpen heeft is dus puur het uitbreiden van je geheugen. ik ben van 2GB naar 4GB gegaan! nu heb ik geen last mee van textures die half opbouwen/verdwijnen.

ik hoop dat dit voor jullie ook de oplossing is :). graag even laten weten of dit geholpen heeft!

Verwijderd

en waarom open je hier een heel topic voor?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dus jij hebt een 64-bits OS geinstalleerd met 2GB aan ram? Dan mis je toch het enige voordeel voor games t.o.v. een 32-bits OS?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:02:
en waarom open je hier een heel topic voor?
pff nou wat denk je.. omdat best veel mensen dit probleem hebben.. :|

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:10:
[...]

Nouja, er is namelijk ook een algemeen GTA IV problemen topic. :)

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:10:
[...]

Kon je dat dan niet beter in het GTA IV problemen topic posten?
ah, iets te laat... :)

[ Voor 4% gewijzigd door TrekDude101 op 18-12-2008 11:12 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Dit had je beter kunnen posten in:

GTA 4 Performance Topic

Een compleet topic die gaat over de performance problemen in GTA IV :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
TrekDude101 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:06:
Dus jij hebt een 64-bits OS geinstalleerd met 2GB aan ram? Dan mis je toch het enige voordeel voor games t.o.v. een 32-bits OS?
eehm nee dat maakt opzich niks uit.

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:15:
[...]

eehm nee dat maakt opzich niks uit.
Ik zeg niet dat het geen verschil maakt, ik zeg dat de reden waarvoor de meeste mensen een 64-bit OS instaleren is omdat ze dan meer dan 3,nogwat GB aan ram kunnen adresseren. Dus snap ik niet echt waarom je een 64-bit OS draait met 2 GB ram

Verwijderd

Topicstarter
TrekDude101 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:25:
[...]

Ik zeg niet dat het geen verschil maakt, ik zeg dat de reden waarvoor de meeste mensen een 64-bit OS instaleren is omdat ze dan meer dan 3,nogwat GB aan ram kunnen adresseren. Dus snap ik niet echt waarom je een 64-bit OS draait met 2 GB ram
Nou dat is dus omdat 64bit mijn Q6600 sowieso beter ondersteunt, en ik was al van plan om extra geheugen erbij te bestellen. En wat je ook vaak ziet is dat mensen een kant-en-klare pc kopen met Vista x64 met 2GB intern. dus vandaar :)

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:41:
[...]

Nou dat is dus omdat 64bit mijn Q6600 sowieso beter ondersteunt, en ik was al van plan om extra geheugen erbij te bestellen. En wat je ook vaak ziet is dat mensen een kant-en-klare pc kopen met Vista x64 met 2GB intern. dus vandaar :)
Ah ok, is logisch :)

Verwijderd

Nou dat is dus omdat 64bit mijn Q6600 sowieso beter ondersteunt

vertel, ben benieuwd waarom een q6600 door 64 bit beter zou worden ondersteunt

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 17:41
64 bits achitectuur die gewoon benut word lijkt me? Ik draai ook x64 vanwege mn Q6600.Loopt soepeler dan op de x86 Vista. Ik draai 4 gig ram, dus t was niet meer dan logisch dat ik overstapte naar x64 Vista.

Verwijderd

ja dat is een feature maar dat wil niet zeggen dat die beter wordt ondersteunt, ;)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 17:41
het loopt bij mij iig merkbaar soepeler op x64 dan op x86. Dat verschil is voelbaar (ookal beweert er genoeg op GoT dat t niet zo is) zowel in games als met alle applicaties. Booten gaat sneller,programmas starten sneller en games lopen merkbaar soepeler :)

Je kan beter gebruik maken van de multi-core processors, laten we t dan zo zeggen...ipv dat t beter ondersteund word.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:00:
Nou dat is dus omdat 64bit mijn Q6600 sowieso beter ondersteunt

vertel, ben benieuwd waarom een q6600 door 64 bit beter zou worden ondersteunt
naja ondersteunt misschien verkeerde woord maar, bijvoorbeeld fps winst in games (Call of Duty 4), het switchen van ingame naar windows gaat sneller. En het booten van windows gaat aardig wat sneller.

maargoed, dit was bedoelt voor het texture probleem in gta iv :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 13:36 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Laten we het ontopic houden. Mocht iemand iets te melden hebben over de bekende missende textures: graag. Maar vanaf nu aub niets meer over x64 of wat voor anders dan ook.

[ Voor 58% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2008 14:57 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54

World Citizen

FreeReef.nl

niet lullig bedoeld,

wat wat je eigenlik schrijft is

mijn pc was te langzaam, nu ik hem heb versneld.... werkt het wel.

Ik durf namelijk te wedden, dat als je met 2 GB geheugen, het spel op zijn allerlaagste speelt... dat je er ook minder tot geen last meer van hebt.

(zet dan ook even aero, ed uit.. .dit scheelt zo veel)

[ Voor 9% gewijzigd door World Citizen op 19-12-2008 12:02 ]

FreeReef.nl

Pagina: 1