PcDealer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:46:
nieuws: Publieke omroep mag iPhone-app Uitzending Gemist niet uitbrengen
[...]
Ik kan niet uit de tekst opmaken dat de PO het niet mag. Dat doet me Telegraafachtig aan
Kan je dat hier niet uithalen?"De iPhone ondersteunt van huis uit geen streaming video, dus moet de video via progressive download worden binnengehaald", zo licht Plein toe.
En daar wringt de schoen, zegt William Valkenburg, directeur internetcoördinatie van de NPO. "Vanwege rechtenkwesties mogen veel programma's wel worden gestreamd, maar niet lokaal worden opgeslagen.
Maar dan wel in combinatie met
Waar het mij om gaat is dat de titel suggereert dat het expliciet wordt verboden, terwijl dat niet in de tekst staat."De iPhone ondersteunt van huis uit geen streaming video, dus moet de video via progressive download worden binnengehaald", zo licht Plein toe.
Er is niemand die zegt: "JIj mag dat niet doen PO"
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 18-12-2008 10:35 ]
Er is zelfs een hele groep die dat zegt, namelijk alle rechthebbenden die hun content door de PO op Uitzending Gemist laat zetten (onder de voorwaarde dat het alleen streaming gebeurt)PcDealer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:26:
Er is niemand die zegt: "JIj mag dat niet doen PO"
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Inderdaad, de rechthebbenden verhinderen de iPhone-ondersteuning voor Uitzending Gemist. Kop klopt dus
Verwijderd
Nouja... de rechthebben geven alleen toestemming voor streaming weergave van Uitzending Gemist. En dat is volkomen logisch en natuurlijk.
Het zijn de beperkingen in de iPhone die je verhindering Uitzending Gemist te bekijken. Als de iPhone gewoon streaming video zou ondersteunen, was er niets aan de hand.
Het zijn de beperkingen in de iPhone die je verhindering Uitzending Gemist te bekijken. Als de iPhone gewoon streaming video zou ondersteunen, was er niets aan de hand.
De mobiele versie werkt overigens uitstekend, althans de website. De applicatie kan ik echter niet downloaden, de N78 schijnt nog niet te worden ondersteund. Kan iemand met een ander toestel uit de N-serie misschien een directe link naar het programmaatje posten?
P. S.: misschien kunnen we, middels een title-change, dit topic ombouwen tot een algemeen topic over de mobiele 'Uitzending Gemist'.
P. S.: misschien kunnen we, middels een title-change, dit topic ombouwen tot een algemeen topic over de mobiele 'Uitzending Gemist'.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Dat lijkt me geen goed idee, aangezien Geachte Redactie daarvoor niet de plaats. De mobieltjesforums wel en het is handiger daar in één keer een goed topic met bijbehorende topicstart neer te zetten.Yohan schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:05:
De mobiele versie werkt overigens uitstekend, althans de website. De applicatie kan ik echter niet downloaden, de N78 schijnt nog niet te worden ondersteund. Kan iemand met een ander toestel uit de N-serie misschien een directe link naar het programmaatje posten?
Stom, ik had niet gezien dat dit topic in GR stond. Ik zal meteen aan de slag
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Pagina: 1