Toon posts:

Bezoekersaantallen in de title

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een joomla 1.5 website en ben nu al lang bezig met het zoeken naar een manier om, net zoals bij tweakers.net, de bezoekersaantallen boven aan de browser te krijgen.

Google geeft niet echt bevredigende oplossingen dus kom ik hier, mogelijk dat jullie een oplossing weten hoe je dit moet realisteren.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Gewoon code in je <title> tags zetten?

Verwijderd

Topicstarter
tja dat heb ik dus al geprobeerd maar dan gaat de site op zwart(wit).

Ik vermoed dat er een conflict komt bij joomla als je in de <title> zit te klooien</title>

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
En wat exact staat er nu tussen de title tags?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je kan niet zomaar in de html head title tag php uitvoeren.

Maar je zou het zo ongeveer moeten doen denk ik.

PHP:
1
2
3
<?php $titel= 'peter';?>

<title>Titel van de website <?php echo($titel);?></title>

Edit/

Oh wacht het gaat om joomla, dan werkt het anders, zal even voor je kijken

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 18-12-2008 14:21 ]

-Andere hobby- -

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
mad_max234 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:18:
Je kan niet zomaar in de html head title tag php uitvoeren.

Maar je zou het zo ongeveer moeten doen denk ik.

PHP:
1
2
3
<?php $titel= 'peter';?>

<title>Titel van de website <?php echo($titel);?></title>
Eh? Al voer je een script uit van honderden regels tussen de <title> tags, maakt geen zak uit, zolang de HTML output maar goed is. Ik weet verder niet hoe Joomla in elkaar zit, maar hij zal simpelweg wel of niet PHP toe staan.
Vanuit ontwerp gezien wil je daar eigenlijk geen code hebben uiteraard.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GreenSky schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:21:
[...]

Eh? Al voer je een script uit van honderden regels tussen de <title> tags, maakt geen zak uit, zolang de HTML output maar goed is. Ik weet verder niet hoe Joomla in elkaar zit, maar hij zal simpelweg wel of niet PHP toe staan.
Vanuit ontwerp gezien wil je daar eigenlijk geen code hebben uiteraard.
Ik verwoord het verkeerd, ik bedoelde dat hij dus eerst de variable opvraagt en dan pas de title tag verzend, en niet de title tag al in de haed verzend en dan pas de variable opvraagt waar de query (neem even aan dat het in de database word opgeslagen) voor het aantal bezoekers achter hangt.

Maar goed heb even in mijn Joomla 1.5 component development gekeken, en word geen word gesproken over title, zal even verder kijken, want ik wil dit ook graag gebruiken in mijn component die ik aan het maken ben. Als ik het weet zal ik de code/oplossing wel even posten.

Edit/

Joomla laat uiteraard alles toe in de code, het niks anders dan elk ander stukje script.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 18-12-2008 15:34 ]

-Andere hobby- -

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:30:
[...]

Ik verwoord het verkeerd, ik bedoelde dat hij dus eerst de variable opvraagt en dan pas de title tag verzend, en niet de title tag al in de haed verzend en dan pas de variable opvraagt waar de query (neem even aan dat het in de database word opgeslagen) voor het aantal bezoekers achter hangt.

Maar goed heb even in mijn Joomla 1.5 component development gekeken, en word geen word gesproken over title, zal even verder kijken, want ik wil dit ook graag gebruiken in mijn component die ik aan het maken ben. Als ik het weet zal ik de code/oplossing wel even posten.

Edit/

Joomla laat uiteraard alles toe in de code, het niks anders dan elk ander stukje script.
meeeeer dan toppie . zal je dankbaar zijn als het je lukt.

ps. even offtopic. heb jij toevallig zo'n nujij button voor joomla 1.5 ?

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:36:
Ik heb een joomla 1.5 website en ben nu al lang bezig met het zoeken naar een manier om, net zoals bij tweakers.net, de bezoekersaantallen boven aan de browser te krijgen.

Google geeft niet echt bevredigende oplossingen dus kom ik hier, mogelijk dat jullie een oplossing weten hoe je dit moet realisteren.
Wat heb je zelf geprobeert?
Het lijkt mij namelijk niet bepaald een heel moeilijke opgave. Waar gaat het fout bij je?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nee, je heb het over nujij.nl?

En moet het een button zijn die je als module kan installeren, heb je voorbeeld hoe dat eruit moet komen te zien?

Want dat is niet zo moeilijk om te maken. :)

Heb overigens nog niet gevonden hoe joomla met title omgaat, maar denk dat ik maar even een van de title hack extentions ga bekijken hoe hun het doen, en anders ga ik het even vragen op het joomla forum, ben zelf ook erg benieuwd hoe je dat doet in joomla.

-Andere hobby- -

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ga eerst maar zoeken hoe je bezoekers statistieken kan tonen in een joomla website en hoe je die gegevens kan opvragen.

De volgende stap is die gegevens op de juiste plek in de <title>-tag te plaatsen. Succes ermee, aangezien we hier geen afhaalchinees zijn. Je zal meer inzet moeten tonen dan je nu doet. Ga je iets met PHP doen, dan zou ik (nogmaals) Waar hoort mijn topic? doorlezen voor de juiste plek van je eventuele topic. Daarnaast heeft Joomla ook een fantastisch support forum ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.