Toon posts:

2 Schermen op 1 Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb een probleem, ik heb een nieuwe TV beneden hangen en mijn computer staat boven, maar ik kan vanaf me computer de tv besturen, maar ik kan het niet zien vanaf mijn eigen beeldscherm waar mijn muis en dergelijke zit.

Is hier een oplossing voor?

Videokaart: Nvidia Geforce 8400 GS
Beeldscherm: HPw1907v
TV: Panasonic Viera
Besturingssysteem: Windows XP Pro. Service Pack 2

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is me niet helemaal duidelijk.
Ik heb een probleem, ik heb een nieuwe TV beneden hangen en mijn computer staat boven, maar ik kan vanaf me computer de tv besturen, maar ik kan het niet zien vanaf mijn eigen beeldscherm waar mijn muis en dergelijke zit.
Je kan vanaf je computer je tv besturen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Is clonen een optie?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dat je op alle bij de schermen hetzelfde beeld hebt?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik weet niet op welke resolutie je TV draait, maar als dat lager of gelijk aan de resolutie van je monitor is, dan moet je gewoon je beeldscherm clonen (dat staat wel in je nVidia settings)
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:23:
[...]

Dat is dat je op alle bij de schermen hetzelfde beeld hebt?
ja

[ Voor 33% gewijzigd door TrekDude101 op 18-12-2008 09:24 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 10:06
Of bedoel je dat je je computer wilt bedienen terwijl je bij de tv zit?
Extra tobo/muis-setje misschien?

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Als ik clonen doe, dan krijg ik zwart beeld op mijn tv scherm..

[edit]

Maar ze mogen eigenlijk niet zien wat ik doe.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 09:28 . Reden: Maar ze mogen eigenlijk niet zien wat ik doe. ]

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:26:

[edit]

Dus je wil wat op de TV laten zien, maar ze mogen het niet zien?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik snap het even niet... Begrijp ik het zo goed?

Je heb nu een tvout kabel lopen van je pc naar je TV (beneden).
Nu heb je waarschijnlijk een dual screen. Klopt dat?

Je vraag is, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn muis binnen mijn monitor blijft?

Maar je kunt je muis toch gewoon in je beelscherm navigeren?
Wat is het probleem precies?

Hoi!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:26:

[edit]

Kun je niet je gewoon bureaublad uitbreiden naar monitor 2? Ik heb ee nNvidia kaart uit het jaar 0 en die doet dat zelfs.

Verder snap ik niet echt wat je nou precies wil. Je kan de TV met je computer besturen, hoe doe je dat? Wat voor kabel heb je tussen je TV en PC? En hoe bedoel je ze mogen niet zien wat je doet?

Verwijderd

Topicstarter
Noujaa,, ik wou het verhaal makelijk maken..

Ik loop stage op een school en die heeft een nieuwe tv gekocht, en die is aangesloten op de pc van de directrice,
En die wilt op de TV foto's neerzetten en belangrijke opmerkingen. enz..
Maar ze mogen niet zien wat de directrice doet..

Snappen jullie het?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 22:15

jmk

Dan moet je het beeld niet klonen. maar een extern(secondair) bureaublad creëren.

Vervolgens voer je een powerpoint uit op het externe bureaublad. Je hoeft dan niet bang te zijn dat jouw primaire scherm zichtbaar is normaal gesproken. Maar risicoloos is het niet. Je kan voor die TV beter een dedicated (oude) bak gebruiken.

Het is voor jou een beetje lastig dit te testen als je PC en je TV niet in dezelfde kamer staan. Je hebt sneller in de gaten hoe dingen werken als je het metten kan zien wat je doet achter je PC.

[ Voor 74% gewijzigd door jmk op 18-12-2008 09:43 ]

Yippie kayak, other buckets!

• TrekDude101
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:37:
Noujaa,, ik wou het verhaal makelijk maken..

Ik loop stage op een school en die heeft een nieuwe tv gekocht, en die is aangesloten op de pc van de directrice,
En die wilt op de TV foto's neerzetten en belangrijke opmerkingen. enz..
Maar ze mogen niet zien wat de directrice doet..

Snappen jullie het?
Als het voor een schoolscherm met berichten is bedoelt, lijkt het me veel beter om een aparte computer daarvoor te gebruiken en dan dmv een programma of gewoon via RDP het scherm te updaten. Dan zou dat scherm ook nog eventueel door andere docenten aangepast kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik OverView kies, dan kan ik wel bestanden er heen slepen, maar ik kan ze dan bijv. niet groter maken of er wat intypen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:34

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gebruik Powerpoint, en stel in Powerpoint in dat hij de diavoorstelling op de 2e monitor weer moet geven in plaats van op de 1e monitor.
Als je het helemaal netjes wilt maken, dan gebruik je het logo van de school als bureaublad. Als de presentatie dan niet draait, dan wordt het logo van de school op die 2e monitor weergegeven. Draait hij wel, dan krijgt men de presentatie te zien.
Je kan het instellen in Diavoorstelling -> Diavoorstelling instellingen, en dan onder het kopje 'meerdere monitoren'
Als je ook het vakje 'weergave voor presentator tonen' aanvinkt, dan krijg je ook op je hoofdscherm de presentatie te zien, maar dan met wat extra functies er bij.

Ik zou zeggen, speel er even mee...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 07:35
E-Vix schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:03:
Gebruik Powerpoint, en stel in Powerpoint in dat hij de diavoorstelling op de 2e monitor weer moet geven in plaats van op de 1e monitor.
Als je het helemaal netjes wilt maken, dan gebruik je het logo van de school als bureaublad. Als de presentatie dan niet draait, dan wordt het logo van de school op die 2e monitor weergegeven. Draait hij wel, dan krijgt men de presentatie te zien.
Je kan het instellen in Diavoorstelling -> Diavoorstelling instellingen, en dan onder het kopje 'meerdere monitoren'
Als je ook het vakje 'weergave voor presentator tonen' aanvinkt, dan krijg je ook op je hoofdscherm de presentatie te zien, maar dan met wat extra functies er bij.

Ik zou zeggen, speel er even mee...
Ik zie het al voor me, directrice opent van een vriend lekkerranzig.pps van de mail. O-)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 12:00
wiene schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:15:
[...]

Ik zie het al voor me, directrice opent van een vriend lekkerranzig.pps van de mail. O-)
Inderdaad, daar kun je natuurlijk op wachten... :X

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

wiene schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:15:
[...]

Daarom moet je ook geen andere dingen op die computer gaan doen maar hem dedicated voor presentaties gebruiken |:(
Geen enkel systeem is fool proof als je er ook andere dingen op gaat doen. Maar dat had je zelf ook vast wel al bedacht.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Battler denkt aan de tijd dat hij nog op het middelbaar zat en de school ook met dit systeem werkte.
Vervolgens allemaal berichten lopen netsenden die overal in de school te zien waren, ja de systeembeheerder was niet echt blij met mij.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

battler schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:47:
Battler denkt aan de tijd dat hij nog op het middelbaar zat en de school ook met dit systeem werkte.
Vervolgens allemaal berichten lopen netsenden die overal in de school te zien waren, ja de systeembeheerder was niet echt blij met mij.
Gelukkig is netsend sinds SP1 al standaard uitgeschakeld ;)
Heb er vroeger op school ook een hoop lol mee gehad. Alleen hadden ze bij mij wel het presentatiesysteem (dat overigens ook op powerpoint draaide) afgeschermd daarvoor. Maar je medeleerlingen kon je gewoon lekker bestoken. De berichtjes aan iedereen waren vrij populair. Vooral om die van de computer van je buurman te sturen als hij even naar het toilet was en niet vergrendeld had. Dan kon hij vervolgens weer naar de helpdesk om uit te leggen dat hij het niet gedaan had en of ze zijn login weer wilden deblokkeren. Netsend gebruiken aan iedereen was namelijk direct een blokkering van je account door systeembeheer...

Pagina: 1