Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stekkerdoos veroorzaakt ruis in geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zit een beetje met een raar probleem. Ik heb een thuis studiootje 3 computers, 4 tft's, een laptop en diverse studio meuk.
Om dit alles aan te sluiten heb ik 3 stekkerdozen van 5 aangesloten op 1 stopcontact. Mijn laptop zit normaal gesproken direct in het andere stopcontact. Daar zit nu echter mijn schattige kerstboomverlichting in, dus heb ik mijn laptop aangesloten op de stekkerdoos die direct aan het stopcontact hangt.

Als ik nu oortjes aan de laptop hang (of de laptop via mijn mengpaneel aansluit), hoor ik een soort static ruis. Het is erg opvallend en ook best storend als ik naar muziek aan het luisteren ben. Als ik de power van de laptop weer direct in het stopcontact stop of gewoon op de accu laat lopen, is de ruis weg.

Wat is hier aan de hand en wat kan ik er aan aan doen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:45

TeeDee

CQB 241

Hier heb ik ook wel eens last van ruis (geluid of beeld) en doe dan gewoon wat plakband tussen de poten van de stekker. Klinkt stom, maar werkt perfect ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Bedoel je om de aarde pinnen ? het lijkt me niet handig om plakband om de fase en de nul te doen.

My favorite programming language is solder.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 22:16

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Je hebt last van een aardlus, probeer eens de laptop in een ander stopcontact te steken (via verlengkabel vanuit een andere kamer bijv.). Normaal zal dat helpen.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?