Toon posts:

Nieuwe behuizing en/of koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ga één deze dagen een aantal nieuwe dingen aanschaffen:

CPU: Intel Core 2 Duo E7300
Moederbord: MSI P43 NEO-F
Videokaart: Sapphire HD 4850 512MB GDDR3
Voeding: Cooler Master Real Power M520
CPU koeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro

En het word een update voor mijn computer die ik nu heb. Wat een Fujitsu Siemens Scaleo T is. Mijn vraag nu was of ik een nieuwe behuizing nodig heb. En of de standaard CPU koeling die ik nu heb ook voldoende is voor de Intel Core 2 Duo E7300. Of is de Arctic Cooling Freezer 7 Pro ook gewoon veel slimmer/beter om aan te schaffen?

Ook heb ik eigenlijk geen idee waar mijn geluidskaart zit, maar in een PCI slot zie ik m niet zitten. Waar kan hij zitten? Ik heb namelijk sowieso 1 PCI slot nodig voor mijn draadloze internet verbinding, als er dan nog een geluidskaart bij moet is er geen plek meer.

Ik denk dat ik overal wel goed op gelet heb enzo dus ik denk dat ik vrij zeker kan zijn dat straks alles in orde is en alles past. Maar als iemand toch iets ziet of weet waarvan ik moet afweten of waar ik extra goed op moet letten, laat het alsjeblieft horen.

MVG

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Je nieuwe spulletjes zullen wel gaan werken in de oude kast, maar een beetje knappe koeling in de vorm van een freezer 7 + een outtake fan om de warme lucht van de freezer af te zuigen is geen overbodige luxe en dan kan je ook nog een beetje overklokken :9

Wat betreft je geluidskaart: die zit op je moederbord geplakt 8)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Topicstarter
Ah perfect! Dus de geluidskaart kan ik dan van mijn moederbord die ik nu heb ook gewoon op me nieuwe "plakken" :P??

Overklokken heb ik geen verstand van dus daar begin ik maar niet aan :) maar ik begrijp dus dat ik niet per se een nieuwe/extra koeling hoef te kopen? De freezer 7 Pro kan ik dus van me lijstje schrappen?

mvg

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 04:37

rCk

Joram, die zit in het moederbord zelf, PiweD bedoelde het zo, woordspelinkje.

En als het allemaal goed bevestigd zit (de koeling) dan heb je genoeg aan de standaard koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Okee tnx!

Mijn vraag of het allemaal in mijn oude Fujitsu S. Scaleo T past is beantwoord met een ja. Nu vraag ik me af of dit gewoon in normale omstandigheden past of is het de bedoeling dat ik ga boren ofzo, om bijv. mijn moederbord op de goede plaats te hangen zodat alles past?

Ook neem ik bij dit alles een 4 GB DDR2-800 Kit aks Intern geheugen. Nou heb ik de laatste paar dagen de term "overkill" langs horen komen. Is dit het geval als ik deze Kit koop? En met mijn voeding is het eigenlijk het zelfde verhaal. Heb ik daar niet te veel/te weinig van?

MVG