Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Laserjet 5Si MX] Slechte dekking nieuwe toner

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Onlangs heb ik een nieuwe toner gekocht voor onze oude HP Laserjet 5Si MX, origineel zit er een HP C3909A in maar omdat deze nogal prijzig zijn (€160,-) is besloten deze te vervangen door een refilled toner van hetzelfde type bij Cartridge World (€90,- met inruil oude toner).

Maar helaas is het resultaat om te huilen, tekst valt half weg, zwarte vlakken en afbeeldingen zijn erg vlekkerig. Nu is de vraag waar ligt dit aan, aangezien hij het altijd goed gedaan heeft zou je zeggen dat het aan de tweedehands toner ligt, maar je weet het natuurlijk nooit.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Toner gekanteld/geschud.
  • Fuser gecontroleerd, deze wordt wel gelijkmatig heet.
  • Meerdere afdrukken gemaakt, misschien moet de toner "Inwerken".
Dit alles zonder resultaat, ik zit te twijfelen om hem in te ruilen voor een andere tweedehands toner of een originele HP C3909A toner te kopen. Maar als het aan de printer zelf ligt (Fuser/etc) is dit natuurlijk weggegooid geld.

Enkele voorbeelden:

My favorite programming language is solder.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Gevalletje garantie lijkt mij? Vrijwel alle toners werken meteen, of na even kort op en neer schudden...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Puch-Maxi
Bedankt voor je reply, maar wat als het nou toch niet aan de toner ligt dan kan ik hem niet meer terug brengen natuurlijk. Valt dat te testen ? (Fuser eruit halen ofzo)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 00:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Puch-Maxi schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:35:
Bedankt voor je reply, maar wat als het nou toch niet aan de toner ligt dan kan ik hem niet meer terug brengen natuurlijk. Valt dat te testen ? (Fuser eruit halen ofzo)
Enige manier om te testen is door een andere toner erin te doen...helaas dat dit zo'n prijzige toners zijn. Zou je niet gewoon garantie kunnen claimen op deze refill toner? Als een evt. vervanger het probleem ook heeft, dan weet je dat het aan je printer ligt in ieder geval. (most likely fuser dan...)

Een 5Si is niet een van de kleinste printers :+ ...ik neem aan dat je VEEL print? Anders zou ik niet weten waarom je zo'n bedrag aan een toner uit zou geven...voor datzelfde bedrag kun je ook een goede 2e hands bulkprinter hebben (LJ 4000 ofzo)

[edit]
Ik had je printouts niet gezien...maar dit ziet er wel heel erg verdacht als een tonerprobleem uit...ik eet mijn sloffen op als dit niet het geval is :D

[ Voor 9% gewijzigd door DynaMikeY op 18-12-2008 00:43 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Puch-Maxi
Klopt, het is een bakbeest. En je hebt volkomen gelijk het is veel geld voor toner als je er weinig mee print, en dat is dus ook precies het geval. Maar ik heb hem praktisch gekregen, met half-lege toner (2 jaar geleden) Dus dan kan het wel gauw, Als het de fuser blijkt te zijn dan zal ik inderdaad opzoek gaan naar een andere laserprinter. Maar het zou lullig zijn als ik nét een kapotte toner heb gekregen en op basis daarvan hem af te schrijven.

Dus ik zoek ervaringsdeskundigen zoals jij die bekend zijn met een dergelijk probleem en op basis van de scans kunnen beoordelen of het vermoedelijk de Fuser is of toch de toner. Of een manier weten hoe ik dit kan testen/uitsluiten. (Fuser met multimeter doormeten oid ?)

-Edit: Kan iemand ter vergelijking aangeven hoe een print eruitziet als de fuser kapot is ?
is er dan sprake van losliggend toner op het papier ? De toner op mijn prints laat niet los.

[ Voor 11% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-12-2008 02:39 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:32
Puch-Maxi schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:16:
...

-Edit: Kan iemand ter vergelijking aangeven hoe een print eruitziet als de fuser kapot is ?
is er dan sprake van losliggend toner op het papier ? De toner op mijn prints laat niet los.
Als de fuser echt stuk is dan heb je inderdaad losliggende toner. Maar het ziet er meer naar uit dat de drum zijn beste tijd al lang gehad heeft. Ik ken het type niet zo 123, maar aan de prijs van een toner te oordelen heeft deze de drum in de tonercartridge zitten. Dus de refilled toner is de schuldige.

Ik zou dus terug gaan naar Cartridge World en deze ruilen voor een wel goed werkende toner.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Puch-Maxi
Bedankt, dat is dan ook precies wat ik ga doen. En dan maar duimen dat het inderdaad de Toner is.
Nogmaals bedankt voor de reply's

-Edit Inmiddels een vervangende toner gehaald, ik ben benieuwd !

[ Voor 22% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-12-2008 18:55 ]

• Puch-Maxi
In eerste instantie zijn de printjes echt slecht te noemen maar na enkele tientallen afdrukken gemaakt te hebben is de kwaliteit beter. Dit pas nadat ik de toner flink heb geschud en erop geklopt te hebben.

Mijn vermoeden werd bevestigd door een onafgesloten ziplock tas waarin de toner zat verpakt, zeer waarschijnlijk is de toner samengeklonterd door vocht. Tevens lag er op de doos een hele dikke laag stof, hij heeft dus lang opgeslagen gelegen. Mijn advies, koop geen refills maar een originele dan weet je zeker dat het in één keer goed is en krijg je de beste kwaliteit afdrukken, je betaald er alleen iets meer voor.

-Edit Nog steeds ben ik van mening dat deze toner niet goed is zie bijvoorbeeld deze foto:
Test afdruk en hier het origineel Het resultaat is toch totaal niet aanvaardbaar ?

[ Voor 93% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-12-2008 23:36 ]

Pagina: 1