Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Wil niet opstarten, wel met installatie CD

Pagina: 1
Acties:

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Beste Mede-tweakers,

Ik loop al een aantal uren met een computer te prutsen, en heb via de search al een aantal soort gelijke topics gevonden, en de tips meegenomen. Echter mochten deze geen baat hebben.

Probleem:
Een PC met Windows XP als wil niet opstarten. Hij komt simpelweg niet verder dan na de BIOS check.
Het vreemde is dat Windows XP wel laad met de installatie cd in de CD-Rom speler. Met de installatie CD in de drive heeft de computer alle beschikbare functionaliteiten zoals internet, programma's, beheer etc. Kortom ik kan gewoon werken met mijn computer en zelfs de CD na het opstarten eruit halen.

Verwachting:
Bij het omschrijven van mijn probleem gaat mijn verwachting sterk uit dat er iets mis is in het master boot record.

Wat heb ik al geprobeerd:
- BIOS de boot sequence aangepast naar HDD eerst.
- Nieuw hardware profiel aangemaakt, en daarmee opgestart.
- Virus en Spyware scan.
- De in Windows Systeemherstel naar een moment, waar dit probleem nog niet aanwezig was.
- Met Windows Installatie CD via F2 de herstel procedure gestart.
- Master Boot Record opnieuw gemaakt met commando fixmbr
- Bootsector vernieuwd met commando fixboot
- De kast los gehaald, de stekkers van de HDD losgehaald (mobo & hdd) en opnieuw ingeplugd
- Met een Ubuntu CD is de HDD ook gewoon benaderbaar, net als met de Windows Installatie CD

Al deze opties mochten geen baat hebben om dit probleem te verhelpen. Hopelijk hebben jullie nog andere suggesties wat dit probleem zou kunnen oplossen. Een format wil ik liever uitsluiten als mogelijke oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door Loadichus op 17-12-2008 23:15 . Reden: *extra info ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kwam dit probleem spontaan uit de lucht vallen, of kwam het nadat je eraan hebt gezeten ?

Iperf

• Loadichus
fish schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:57:
Kwam dit probleem spontaan uit de lucht vallen, of kwam het nadat je eraan hebt gezeten ?
Spontaan, gisteravond is de mail gelezen en netjes afgesloten. Vervolgens s'morgens opgestart met dit probleem.

Extra info: De HDD geformat als NTFS, en gewoon benaderbaar. Geprobeerd via Windows (met Installatie CD in CD-Rom Drive) en Ubuntu CD.

Update 2: Fixboot mocht helaas ook niet baten....

[ Voor 23% gewijzigd door Loadichus op 17-12-2008 23:15 ]

• Loadichus
/24 uur geleden schop

Helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
Iemand suggesties die ik als nog kan proberen?

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
BIOS update al geprobeerd? Alle instellingen van BIOS naar default waarden gezet. Zou eerder zeggen dat het aan je mobo ligt dan aan de HDD.

An eye for an eye makes the whole world blind.

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Heb je fdisk /mbr al geprobeerd? Die schrijft het mbr opnieuw op de disk.
Als je dat eens uitvoert vanaf de recovery console en erna fixboot draait?

• Loadichus
chratnox schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:22:
Heb je fdisk /mbr al geprobeerd? Die schrijft het mbr opnieuw op de disk.
Als je dat eens uitvoert vanaf de recovery console en erna fixboot draait?
Ik heb via de F2 (herstel procedure) het commando "fixmbr" al gebruikt wat geen resultaat geeft.

Ga ik via de zelfde manier F2 (herstel procedure) het commando "fdisk /mbr" gebruiken, dan geeft hij een unknown command aan. Ik kan hierop uitnemen dan het "fdisk" commando dan niet beschikbaar is.

Ik zal eens proberen "fdisk" te downloaden en deze in de windows map te plaatsen, en dan de procedure te starten.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Is je partitie nog wel actief? FDISK gebruiken we niet meer, daar is diskpart voor:
diskpart
sele disk 0
sele part 1
active

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bootcfg /rebuild in de recovery console.
Pagina: 1