Toon posts:

Vraag over zelfgebouwd systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende systeem bij elkaar gekocht:
Moederbord:
Asus M2N AM2
Processor:
AMD Athlon 64 X2 5200+ Box (SAM2)
Videokaart:
Asus 256 Mb En6200TC/TD 256TC PCI-E
Geheugen:
Kingston HyperX 2048Mb DDR2 Matched Pair PC6400 CL4
Voeding:
Antec Powersupply Basiq Power 350W

Verder ook nog een harde schijf en een dvdspeler.

Dit systeem wil niet opstarten. Ik kan de computer aanzetten, maar ik krijg geen beeld. De fans gaan draaien, ledjes lichten op in de kast, maar meer gebeurt er niet. Ik heb de harde schijf en dvdspeler losgekoppelt, om een reactie van het moederbord te krijgen, maar er gebeurde niets. Ook heb ik de 2 geheugenmodules in alle combinaties in het moederbord gedaan, maar alleen als er helemaal geen geheugen in het moederbord zit, krijg ik een piep.
Ook heb ik het nog geprobeerd met een videokaart waarvan ik zeker weet dat hij werkt, maar dat hielp ook niets.

Is er hier iemand die mij kan helpen? Misschien heb ik de verkeerde onderdelen bij elkaar gezet, of is er nog iets wat ik kan testen?
Alvast heel erg bedankt!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen.

Sluit de boel eens buiten de kast aan om een (kort)sluiting uit te sluiten.
Controleer ook op de Asus site of je geheugen en processor door je huidige bios-versie ondersteund worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 07:54

jmk

1. Probeer dit eerst: je Mobo heeft een integreerde VGA toch? Sluit je monitor aan op die poort! Je kan dan in de BIOS de Geïntegreerde poort switchen naarr je PCI-E kaart

1. Er gaan stekkertjes (een stuk of 8 ) kleine stekkertjes van de kast in je MoBo. Die zijn om de HDD LED, Powerled, powerKnop etc goed aan te sluiten. Controlleer deze aansluitingen nog eens goed.

Yippie kayak, other buckets!