Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een filmpje maken waarin gebouwen bewegen op muziek. De gebouwen zijn gewoon cube's, waarvan de bovenste 4 vertexen steeds verspringen op de maat van de muziek. Je kunt hier denk ik het beste een script voor gebruiken. De gebouwen staan in een geplaatst op een tekst, dus aan het einde van de shot beweeg je de camera helemaal naar boven zodat je het woord te zien krijgt.
De gebouwen hoeven niet allemaal op muziek te bewegen, een aantal kleine gebouwen zou je bijvoorbeeld random kunnen laten bewegen.
Ik heb zo'n soort dingen wel op internet/tv gezien, maar ik weet echt niet meer waar. Heeft iemand hier een paar voorbeelden van? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Tips? Ik ben nog niet zo goed met Mel...

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
op wat voor muziek soorten? midi of wav?

Daar kan je nogal wat onderscheid tussen maken kwa methode.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft niet echt te bewegen op muziek, als je weet dat je nummer 120bpm is dan weet je dat het 2 beats per seconde is. Dat is dus 1 beat per 15 frames bij een framerate van 30fps. Zo kun je in principe alles uitrekenen, tenminste dat lijkt mij de meest makkelijke en overzichtelijke manier.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:34
Zeg dat dan meteen :P
Dat animeer je dan toch 1 keer per gebouw en laat je dat loopen? Even show infinity (cycle) aanzetten in de graph editor en je bent klaar :)

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 18-12-2008 11:31 ]

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 22:09
Ik weet niet wat je gebruikt, maar ik ben een absolute Noob op 3dsmax gebied. Maar op school moesten wij dus wel iets maken wat op de muziek bewoog. Ik had dus een speaker gemaakt waarbij de conus op mijn eigen muziek bewoog. Dit gebeurde dus niet willekeurig maar dus echt aan de hand van de muziek. Zag er best leuk uit.

Ik heb geen idee hoe ik dat toen gemaakt heb want dat is weer een aantal jaren geleden. Maar het kan dus zeker wel met 3dsmax, of het met maya kan geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door wiene op 18-12-2008 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok.. maar ik ga nu niet 3dsmax leren want daar heb ik geen tijd voor. Heeft misschien iemand hier een voorbeeld van? Ik weet dat er filmpjes van zijn maar ik weet niet precies waar...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:17:
Ik wil een filmpje maken waarin gebouwen bewegen op muziek.
(...)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:02:
maar ik ga nu niet 3dsmax leren want daar heb ik geen tijd voor.
Ik zeg, does not compute.

Ga je het zelf maken? Heeft iemand je gevraagd om voorbeelden zodat die het kan maken? Wil je stiekem dat wij het voor je gaan maken? Als je het zelf moet maken moet je een 3D-programma leren. Als je het door iemand anders laat maken dan raad ik je aan een mooie conceptschets te maken waarin je laat zien wat er moet gebeuren met pijlen enzo. Neem dat verhaal van die bpm er ook in mee, helemaal tof.

Verbaast me trouwens dat dat stukje over bpm van jou is. Ik bedoel, als je toch weet hoe de vork in de steel zit, waarom maak je het dan niet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dit iets voor je? :

http://www.highend3d.com/...c/audioWave-mll-1568.html

In theorie kun je dan met deze node links gaan maken met vertex posities ed.
Pagina: 1