Netwerk drive

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
Ik zie door de bomen het bos niet meer rondom dat NAS gedoen en via de zoekfunctie hier wordt het helemaal niet duidelijker meer voor me, dus maar de vraag;

Ik kan een Iomega Storcenter Network overnemen.

Ik wil dat ding gebruiken om muziek te streamen naar mijn WiFi-radio en om via dat nzb+ proggie te downloaden zonder dat mijn PC aanstaat.

Ik heb de hanndleiding al gelezen en de faq nagekeken, maar ik kan hier geen uitsluitsel over vinden. Kan dat ding dat?

Het zou om deze gaan
https://iomega-eu-en.cust...&p_cv=1.50&p_sid=OC9a3Clj

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het gaat er meer om of je wifi radio met ftp of samba/windows file sharing om kan gaan denk ik

Iperf

• maartend
fish schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:08:
het gaat er meer om of je wifi radio met ftp of samba/windows file sharing om kan gaan denk ik
dat kan die wel, dat weet ik, die specs snap ik wel.

Maar kan deze Iomega datgene dat ik zoek;
Downloaden van usenet oid terwijl de pc uitstaat.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het lijkt me niet dat het ding dat kan;

http://www.iomega.com/sup...ix2-117-1008/en/main.html

Als dat kon zou het hier zeker bijstaan.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 13:12
Usenet downloads biedt geen enkelle NAS, raad je daarom aan het DIY-NAS topic eens af te struinen, daar wordt gepraat over zelfbouw-NAS, zijn er zat die ook usenet downloads wilden hebben daarop.

Heb zelf ook een nas gebouwd voor minder dan 300 euro met 3x250GB in raid 5 (kan er 1 uitvallen), die draait SABnzbd+ in linux, idle verbruik ligt op 58W, dat is te halveren door echt zuinige cpu-mobo combi's te gebruiken als de via-c7 oid, maar verwacht dan geen al te hoge snelheden.

Als je een nas zelf bouwt, denk dan eens aan een Sempron 1200 en en mobo met veel sata poorten die goed in AHCI modus kunnen draaien, een goede NIC (met name nforce platformen) en een hoog rendements voeding van 300W.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Usenet downloads biedt geen enkelle NAS, raad je daarom aan het DIY-NAS topic eens af te struinen, daar wordt gepraat over zelfbouw-NAS, zijn er zat die ook usenet downloads wilden hebben daarop.

Heb zelf ook een nas gebouwd voor minder dan 300 euro met 3x250GB in raid 5 (kan er 1 uitvallen), die draait SABnzbd+ in linux, idle verbruik ligt op 58W, dat is te halveren door echt zuinige cpu-mobo combi's te gebruiken als de via-c7 oid, maar verwacht dan geen al te hoge snelheden.
Iedere NAS waarop je zelf software kan installeren kan natuurlijk ook usenet downloads. (Bekijk de laatste posts in deze thread maar eens). Zoals de Linksys DNS-323, de Conceptronic CH3SNAS en de ZyXEL NSA-220. Deze kosten allemaal ook minder dan 300 euro inclusief 2 schijven (behalve die ZyXEL, denk ik), en ze gebruiken maar een watt of 10 idle.

• maartend
Mijzelf schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:27:
[...]
Iedere NAS waarop je zelf software kan installeren kan natuurlijk ook usenet downloads. (Bekijk de laatste posts in deze thread maar eens). Zoals de Linksys DNS-323, de Conceptronic CH3SNAS en de ZyXEL NSA-220. Deze kosten allemaal ook minder dan 300 euro inclusief 2 schijven (behalve die ZyXEL, denk ik), en ze gebruiken maar een watt of 10 idle.
Toch dus.

maar kan de set die ik in mijn vraag zet dit ook aan?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Is natuurlijk iets wat je voor jezelf moet uitmaken, maar ik vind die kant-en-klaar setjes vrij beperkt. Je kunt er maar 2 schijven in steken en dan houdt het op. Als je een systeempje in elkaar knutselt, ben je misschien initieel iets meer kwijt, maar dat krijg je weer terug in flexibiliteit. De enige manier waarop je zo'n out of the box NAS kunt uitbreiden, is een backup maken en er nieuwe schijven in stoppen. Lekker omslachtig.

Maar goed, zoals ik zei: het ligt aan je eigen eisen. Ik heb een NAS nodig met veel meer opslag dan die setjes met 2 disks aan kunnen. Misschien iets om over na te denken.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-02 06:01

Grandmasg

What ever!!!!

jeroentb schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:24:
Niet echt hoor!!

www.synology.com ;) Hier zit dat nu standaard in in de vorm van SABnzbd :+

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
maar kan de set die ik in mijn vraag zet dit ook aan?
Ik *denk* het wel. Bekijk deze pagina eens: http://www.openprotium.org/tiki-index.php

Volgens SmallNetBuilder heeft hij een standaard Orion SOC, en 128MB geheugen. Dat moet voldoende zijn, de DNS-323 moet het met minder doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Mijzelf op 18-12-2008 13:26 ]

• maartend
Ik kom er net echt aan uit. Ik denk dat ik gewoon voor een Mybook van WD ga en die ga hacken. Staat precies beschreven op het Got en doet dan wat ik wil.
Pagina: 1