Toon posts:

[c#] offline data storage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

ik ben op zoek naar een redelijk simple manier om data op te slaan in een enkele file.

Ik wil namelijk een programma maken in visual studio c# waarbij tabellen met data moeten worden opgeslagen in een enkele file.

Ik dacht aan een dataset te gebruiken, deze kan zijn data wegschrijven en inladen via XML files, maar hierop kan je geen sql queries op uitvoeren om te zoeken in de tabellen.

Welk systeem kunnen jullie mij aanraden om data weg te schrijven in 1 enkele file en sql queries uit te voeren op deze file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Wat heb je zelf al geprobeerd tot nu toe? Waar gaat het mis?

Heb je al gegoogeld?

Het is een vrij basic vraag namelijk en ik denk dat je met een gemiddelde google search er wel uit zou moeten komen.

Ik stel voor dat je de regels van dit subforum even doorleest voordat je wat vraagt. Simpelweg vraag en antwoord werkt hier niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Laurens-R op 17-12-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:32
Ten eerste ben ik het met EvilB2k eens dat dit wel een zeer magere startpost is, waaruit niet blijkt wat je zelf al geprobeerd heb. Daar ik zelf ook ooit begonnen ben en ook dergelijke vragen had ga ik je toch een duwtje in de richting geven.

Er bestaan zogenaamde filebased databases, denk hierbij aan bijvoorbeeld MS Access en Sqlite.
Als je hierop zoekt dan moet je een heel eind komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi venke,

Weet niet tot in hoeverre je van plan bent te Queriën op je DataSet maar mocht je hier toch mee willen gaan werken (Ook al raad ik zelf MSAccesDatabase en SQLite aan zoals denyos al zei) moet je even kijken naar eht volgende:

http://www.java2s.com/Cod.../FindingRowsInDataSet.htm

Ik zelf vind het erg omslachtig en zou het gewoon via OLEDB doen a.d.v. een .MDB

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom niet gewoon een SQL Server Compact database? Heel krachtig voor wat jij wilt, en heel simpel!

Ook heel gemakkelijk te gebruiken met ADO.NET Entity framework :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8