• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 16:20
Sinds kort hebben wij een Philips 37PFL9603/10 LCD scherm met een Samsung H360R HDTV ontvanger.
Dit werkt (op een paar kanalen na... Ziggo...) prima.
Het nadeel is dat je met twee afstandsbedieningen in de weer bent, een van de TV (vooral volumeregeling) en die van de decoder ('zappen').

De meegeleverde Philips afstandsbediening zou universeel moeten zijn, maar we krijgen het niet voor elkaar de Samsung H360R ermee aan te sturen.
Het 'zoeken' naar het apparaat van het specifieke merk werkt niet, het handmatig invoeren van de codes (die in het boekje van de TV staan) werkt niet en het proberen van alle codes werkt ook niet.
Nu lijkt het ons nogal sterk dat dit niet kan werken, maar we krijgen het niet aan de praat, ook niet na wat Google'n.

Iemand enig idee, een geheime Samsung code of een andere tip dit tot werking van het hele verhaal kan leiden?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heb je Methode 3 ook geprobeerd?
1) zet je decoder aan
2) Houd je afstandsbediening op je decoder gericht
3) Houd STB en OK in voor 4 seconden (toets universele modus blijft branden)
4) Druk op OK (het zoeken start en knippert elke 2 seconden
5) Wanneer je decoder uitgaat druk je op OK
6) Druk op Power On button om je decoder weer aan te zetten.

Werkt dit niet, dan bevat jouw afstandsbediening niet de codes voor de decoder.

De handmatige codes:

code:
1
Samsung 0002, 0153, 0154, 0162, 0193, 0204, 0280

[ Voor 9% gewijzigd door Friedchicken op 17-12-2008 20:08 ]

• renevanh
Heb ik allemaal inderdaad geprobeert....
Ik kan het nog eens doen, want het lijkt me idioot dat de AB niet op een van de meest gebruikte HDTV kastjes zou werken...

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
De universele afstandsbediening bij deze Philips tv's is gewoon waardeloos. Bij mij werkt ie ook niet op m'n Samsung BD-P1500 Blu-ray speler, niet op m'n UPC Mediabox HD DVR (die notabene gemaakt wordt door Philips) en niet op m'n Philips LX8300SA home theatre system.

Die laatste heb ik overigens alleen via de assistent bij de afstandsbediening (eerste optie uit de handleiding) geprobeerd. De eerste keer lukte het daarbij om een code te vinden en daarmee werkte alles behalve pauze (dat is bij de tv afstandsbediening dezelfde knop als play, maar bij m'n hts een aparte knop). Ik heb toen nog een keer op dezelfde manier geprobeerd een andere code te vinden, maar sindsdien krijg ik het helemaal niet meer werkend (dus ook niet alles behalve pauze). De andere methodes heb ik bij dit apparaat niet geprobeerd, omdat deze nu niet meer aangesloten staat.

De andere twee apparaten heb ik wel ook laten zoeken en handmatig de codes ingevoerd, maar zonder resultaat. Erg jammer dat de universele afstandsbediening van deze tv bij geen van mijn drie apparaten lijt te werken. Ik heb hierover ook een mail naar Philips gestuurd, maar tot op heden zonder reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMarcel op 18-12-2008 16:05 ]

• renevanh
Beetje baggerding dus... ?

Nu weet ik dat er tegenwoordig verschillende universele AB's te koop zijn (zelfs met touchscreens etc).
Stel ik wil een AB die op z'n minst mijn TV (Philips 37pfl9603) en mijn STB (Samsung DCB-H360R) kan aansturen (en als het even kan de Medion HD DVD recorder ook), maar ik wil er geen fortuin aan kwijt zijn en een touchscreen is echt niet nodig... wat is dan aan te raden?

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Waarschijnlijk een goedkope Harmony (de 525 of 555). Grootste nadeel van die afstandsbedieningen vind ik dat ze gewoon acht dezelfde kleine knopjes hebben voor play, pause, stop, rec, ...

Ik zelf wil misschien maar een Harmony One gaan aanschaffen. Wel duur, maar dan tenminste wel knoppen voor het transport die ik ook op de tast kan vinden. Verder heeft die ook een oplader, zodat ik niet telkens de batterijen hoef te vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door DJMarcel op 19-12-2008 08:59 ]

Pagina: 1