[2000] Formatteren lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Hey,

Sinds Windows XP allemaal WGA notificaties geeft (omdat 'ie illegaal is) was ik aan t zoeken naar een legale versie. En ik vond een legale versie van Windows 2000 Professional SP4. Dus ik stopte de CD erin, nadat hij eindelijk bij het installatie proces was, wilde ik mijn schijf opnieuw patitioneren. Dit deed ik, en na mijn schijven gepatitinoneerd te hebben, moest ik deze schijf formatteren. Dat deed ik, en na 3 seconde kwam een error, hij kon hem om een reden niet formatteren, Windows zei ook dat wanneer ik SPCI gebruikte, mogelijk ook de drives daarvan moet installeren. Ik starte de install op vanaf een andere Windows schijf, ging hem patitioneren en probeerde nadat ik het via een andere schijf had gepatinoneerd nog een keer via de installatie CD van W2k. Weer dezelfde error. W2K heeft het ooit op de computer gedaan, en er zitten geen krasjes op de CD (de CD is ook niet vies).

Ik hoop dat iemand kan helpen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wanneer je hulp wil bij een foutmelding, lijkt het mij op z'n minst erg relevant deze te vermelden. Daarnaast natuurlijk ook tot in detail wat je zelf al hebt ondernomen om die melding te verhelpen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Holograph
Hey,

Ik heb t probleem opgelost door eerst de schijf te patitioneren in een andere windows installatie, daarna de schijf in W2K te verwijderen en dan weer opnieuw te patitioneren.

Toch bedankt

Verwijderd

Vreemde oplossing, maar als het werkt...

Ik zou in dat geval gegrepen hebben naar mijn Active KillDisk bootCD en dan vervolgens Windows 2000 laten bepalen hoe te handelen.
Ook een oplossing is de schijf in FAT16 formatteren met 64 KB clusters (4 GB) en eenmaal in Windows 2000 derest partitioneren en daar neerzetten.

Waarom? Om het gedrag van Windows 2000 zeker te hebben. Nu heb je geen originele MBR back-up en de oude MBR er staan. Met het commando FixMBR kom je dus in de problemen en dat is alleen een Windows 2000 issue. Ook met SP4.
Verder is het nog steeds een zeer fijn, stabiel OS wat doet wat het doen moet zonder poespas.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermeld dan toch nog even de exacte foutmelding als je wil, anders heeft het bestaan van dit topic niet zo veel zin...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Holograph
Ik weet de foutcode niet meer. Dus deze topic kan verwijderd worden.
Pagina: 1