• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb nu een P5Q Pro moederbord in mijn pc hangen. Hieraan zijn mijn stereo speakers op aangesloten (pc boxxen). Daarnaast heb ik ook een spdif kabel aangesloten op mijn creative inspire 5.1 5500.

Hieruit krijg ik alleen geen 5.1 geluid. De creative inspire support geen DTS, alleen maar dolby digital. Met de AC3 filter is het me wel gelukt, alleen geld dit alleen voor films met de betreffende codec. Films in het wmv formaat willen dan dus niet. Die krijg ik alleen in stereo door.

Nu las ik ergens dat je dan een soundcard moet hebben met DD live, alleen deze maakt een DTS signaal ervan. En dat kan mijn inspire weer niet aan. Kan DD live er ook Dolby digital van maken? Of moet mijn P5Q pro ook in staat zijn tot alles in 5.1 geluid weer te geven?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WiXX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:53:
Ik heb nu een P5Q Pro moederbord in mijn pc hangen. Hieraan zijn mijn stereo speakers op aangesloten (pc boxxen). Daarnaast heb ik ook een spdif kabel aangesloten op mijn creative inspire 5.1 5500.

Hieruit krijg ik alleen geen 5.1 geluid. De creative inspire support geen DTS, alleen maar dolby digital. Met de AC3 filter is het me wel gelukt, alleen geld dit alleen voor films met de betreffende codec. Films in het wmv formaat willen dan dus niet. Die krijg ik alleen in stereo door.

Nu las ik ergens dat je dan een soundcard moet hebben met DD live, alleen deze maakt een DTS signaal ervan. En dat kan mijn inspire weer niet aan. Kan DD live er ook Dolby digital van maken? Of moet mijn P5Q pro ook in staat zijn tot alles in 5.1 geluid weer te geven?
DD Live is niets meer dan een techniek om een stereobron om te zetten in een 5.1 signaal. Niet echt 5.1 dus, meer een soort van Pro-Logic II achtig gebeuren. Ditzelfde geldt voor DTS connect.

Ik ken jouw set verder niet, maar als je Vista gebruikt kan het kloppen dat WMV's alleen stereo worden weergegeven..volgens mij werkt dit (nog) niet in Vista.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Tis me gelukt met de hulp van AC3Filter en Windows Media Player Classic.