• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik heb een mooie webspace waar ik erg veel ruimte heb en die wil ik gaan gebruiken om als mijn foto's, documenten, muziek projecten etc.(voor zover ongeveer 30GB) te backuppen. Ik gebruik ook een externe HD als backup, maar wil iets meer veiligheid.

Het gaat er dus om dat ik mijn eigen webspace hiervoor kan gebruiken. Dus backuppen via FTP moet mogelijk zijn. Nu heb ik verschillende programma's gevonden van AhSay en Syncback, maar deze voldoen, voor zover ik kan zien, niet aan 1 specifieke eis, namelijk;

Het moet net zo werken als timemachine, maar dan online. Dus nadat de grote backup is gemaakt worden er alleen nog maar kleine backups gemaakt. Ik wil hier zo'n 300GB voor vrij houden, zodat ik een aardig stuk terug kan zoeken.

Is hier toevallig iets voor te vinden of te bedenken. Ik kan wel elke keer verschillende grote backups maken, maar het duurt nogal lang om om zoveel GB te uploaden :)

ps. Ik heb al normale backups op externe HD's, maar wil nog meer zekerheid :)

Edit
Het moet dus eigenlijk net zoiets zijn als backblaze, maar dan op een locatie (mijn webspace) naar keuze :)

[ Voor 5% gewijzigd door CoiLive op 17-12-2008 18:57 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik gebruik (alleen voor thuis @ externe HDD en via LAN ) Backup4all
Maar deze heeft ook FTP functionaliteit

Eerst maak ik een grote backup (tientallen GB's)
en daarna alleen maar incremental (dus ALLEEN de gewijzigde/toegevoegde bestanden worden gekopieerd)
hiermee is dus ook terug in de tijd te gaan net zoals jij aangeeft :)

edit:
Zie hier voor wat korte videotjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 17-12-2008 19:07 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• CoiLive
Ik zat al te kijken :)
Het lijkt precies op wat ik zoek! Ik ga hem eens even proberen.
Waarom vind ik deze niet als ik er op zoek? :)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
Het programma werkt echt super, en doet in principe alles wat ik wil :)
Het enigste wat ik nog graag zou zien is dat hij EERST controleert of de destination wel
beschikbaar is (dus of de server in het netwerk aan staat)
Gewoon simpelweg pingen dus....
Als dit NIET het geval is, dat hij dan over xx minuten/uren/dag weer probeerd.
Net zo lang totdat deze online is, en dan beginnen met backuppen :)

Gezien jij het via FTP upload naar een server (ik neem wel aan dat die altijd aan staat) is dit bovenstaande voor jou geen probleem :)
(Maar mocht iemand een programma kennen die dit bovenstaande probleem WEL tegengaat mag/kan dat ook wel in dit topic gemeld worden denk ik :) )

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 17-12-2008 19:15 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• CoiLive
Het lijkt allemaal goed te werken. Ik vind het alleen jammer dat hij de boel moet zippen. Alleen bij een mirror backup is er de mogelijkheid om dit uit te zetten. Daar kan ik wel mee leven :)