Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een advies nodig over het kopen van een nieuwe LCD tv. Ik woon in een studentenkamer van 4 bij 5 meter, dus de kijkafstand zal ongeveer 3 meter zijn. Ik wil hem gaan gebruiken voor een PS3, om blueray films op te kijken en om mijn laptop op aan te sluiten (ook voor films, series, etc.). Ik heb al zitten oriënteren en ik denk dat ik een 32" tv nodig heb. Zijn jullie het hiermee eens of denk je dat ik met een 37" meer plezier zal beleven? ik vind het moeilijk om me die tv's voor te stellen in mijn kamertje aangezien ik nu gewoon nog een oude tv heb staan van 52 cm;) 32"lijkt mij al aardig groot maar ik weet wel dat de beleving heel anders is dan bij een oude tv.

Verder denk ik een hd-ready tv te gaan kopen. Ik heb wat artikels doorgenomen en ben tot de conclusie gekomen dat een full-hd tv mij niet de hogere prijs waard is die ik dan moet gaan betalen. Heeft iemand van jullie ervaring met een PS3 op hd-ready en full-hd als vergelijking?

Ten slotte heb ik natuurlijk ook een budget. Zoals jullie waarschijnlijk al begrepen ben ik een arme student ;( die niet meer dan 600 euro kwijt kan.

Ik heb al wat vergelijkingen bekeken maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je veel snelle spelletjes speelt, of film liefhebber bent, kan je misschien beter naar plasma kijken. Helaas is er op dit maar één plasma op 32"; de lg 32pg6000.

Als je echt veel wilt gaan internetten/browsen op je tv, of anderzinds veel statische beelden hebt, kan je misschien beter een lcd kopen.

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:58:
Als je veel snelle spelletjes speelt, of film liefhebber bent, kan je misschien beter naar plasma kijken. Helaas is er op dit maar één plasma op 32"; de lg 32pg6000.

Als je echt veel wilt gaan internetten/browsen op je tv, of anderzinds veel statische beelden hebt, kan je misschien beter een lcd kopen.
Ik heb daar inderdaad naar gekeken, maar aangezien plasma tv's bij grotere formaten pas interessant worden, lijkt dit voor mij niet echt aan de orde toch?

Verwijderd

Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten. Ik heb dezelfde oppervlakte qua kamer en ik ben uiteindelijk voor een 32inch gegaan. (Mijn vriendin vond de 37inch te overheersend!) In het begin is het wennen, maar na 2 week zou ik nog wel een slagje groter willen. Ik kijk veel TV en BLU-RAY. (Nog geen games). Ik ben uiteindelijk voor de Samsung LE32a656 gegaan, perfecte tv overigens!!

Om te kijken wat jij het mooiste vindt, kun je van papier/karton de oppervlakte van een 32inch namaken. Zo kun je goed beoordelen of dit groot genoeg is. Maar zoals ik eerder al zei: je bent heel snel gewend aan de grote!!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:19:
[...]
Ik heb daar inderdaad naar gekeken, maar aangezien plasma tv's bij grotere formaten pas interessant worden, lijkt dit voor mij niet echt aan de orde toch?
Ja, je hebt eigenlijk maar één keuze in de 32" plasma categorie, de lg. Maar hij schijnt vrij goed te zijn, zoals ik lees op hifi-fora's. Dan heb je nog een aantal 37" modellen (waar een aantal goede tussen zitten van panasonic).

Persoonlijk zou ik voor de 32" plasma gaan boven alle 32" lcd schermen, maar goed, dat is mijn mening. Heb zelf ook een Samsung LCD tv gehad (via internet nieuw gekocht), maar die heb ik na een paar weken weer verkocht op marktplaats, ik stoorde mij aan de beeldkwaliteit (in meerdere aspecten). Nou ben ik wel erg kritisch op beeldkwaliteit moet ik daarbij zeggen, de gewone (minder kritische) mens is doorgaans tevreden met zijn lcd.

Mijn lg plasma crusht bijvoorbeeld de 4 keer zo dure philips lcd van de ouders van een vriend van me. Ik zie gelijk het verschil als ik daar een film kijk; vooral in pastel-tinten zoals gezichten is veel minder kleurbereik en het ziet er gewoon onnatuurlijk uit, daarnaast is bij snelle beweging de dynamiek in het beeld weg (het fletst, zelfs bij de allersnelste lcd's). Ook donkere scenés vind ik niet om aan te zien op een lcd, het aantal gradaties in grijswaarden is gewoon veel lager, en dat merk je.

Uiteraard zijn er een boel mensen het niet met mij eens, maar op hifi-fora is er algehele concensus onder de experts (die vaak een beroep in de audio/video hebben).

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Voor rond de 600 euro heb je ook gewoon 42"inch plasmas, dat zou dan ook mijn keus zijn. En perfect te doen rond de 3 meter. Je hebt eigenlijk geen eens fullhd nodig, waardoor de 600 euro goed te halen valt voor een 42 incher.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:36
He ik heb sinds kort de 32lg7000 bevalt prima.. het is alleen geen plasma.
Zwart waardes zijn zeer oke...

Verwijderd

Topicstarter
42 inch zou ik te groot vinden voor op mijn kamertje, maar ik zal eens kijken naar de 32 en 37 inch plasma schermen. Ik denk toch dat ik inderdaad voor een 37 inch ga want ik hoor al van meer mensen dat ze achteraf toch liever een wat grotere hadden genomen toen ze een 32 kochten.

Zijn er nog mensen die een playstation 3 hebben vergeleken op full had en hd-ready?

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23
Ik zit ook voor deze keuze. Weet iemand hoe de lg32 plasma het doet met snelle games van een xbox360 of ps3?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Pagina: 1